Lattiamaton alla kosteikko.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
tepu
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 11:05

Lattiamaton alla kosteikko.

Viesti Kirjoittaja tepu »

Juu elikkä Saab 9000 Aero -94. Kuskin puolen maton alle vuotaa jostain ilmeisesti jäähdytinnestettä. Olen laittanut maton alle paksuja sanomalehtiä, ja ne ovat jonkin ajan päästä läpimärkiä ja limaisia. Lehtiä olen vaihtanut loputtomasti, mutta nesteen määrä ei vähene. Apukuskin puolen maton alla ei ole kosteutta - vain kuskin puolella. Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa, ja mistä löytyi vuotokohta, eli mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa?

Kiitos!

- Teemu -
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23977
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Lattiamaton alla kosteikko.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

oisko perinteinen et tuulilasin alareuna mätä. :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Lattiamaton alla kosteikko.

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Jos on jäähdytinnestettä ( ja nestettähän joutuu tällöin lisäämään paisuntasäiliöön välillä) niin lämppärin kenno tai kennon putket vuotaa. Sormenpäähän sipastuna kielellä makeahkoa :roll: kuten myös hajultaan jos lipasta :wink: ei halua. Jos tulee paikallaan käynnis ollessa ilmaputken yläpintaa ja polkimia pitkin alas niin yleensä jäähdytinnestettä.


Jos on pelkkää vettä niin nalleoluen vinkki tai kaukalosta vedenpoistoputki tukossa.

Mulla kussu eri autoissa jäähdytinnestettä kennosta sekä letkusta sekä kuskin että pelkääjän puolelle, vettä vain nykyisessä ja pelkääjän puolelle. Korjattu nuo kaikki eli duunattu 2 kennoa, 1 letku sekä hepattu tuulilasin alta. Vedenpoisto putket on hyvä tsekata ja putsata syksyllä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin