Onkohan iso homma siirtää ilmastointi tonnarista toiseen jos luovuttaja on 2,3tA ACC -97 ja vastaanottaja 2,3TA ACC-97?
Tuli vaan mieleen kun tuolla jälkimmäisellä tullut ajeltua, mutta lauhdutin on sen verran pahan näköinen että varmaan turha yrittää lähteä täyttämään. Mutta jos toisesta tonnarista saisi helposti siirrettyä ja vieläpä litkuineen.
Ilmastoinnin siirto 9000 -> 9000, onko paha homma?
Ilmastoinnin siirto 9000 -> 9000, onko paha homma?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Ilmastoinnin siirto 9000 -> 9000, onko paha homma?
olisko lähinää suolistusta vaan tosin tuleeko kojetauluun lisäpiuhoja
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ilmastoinnin siirto 9000 -> 9000, onko paha homma?
Eihän se oo muuta ko purkaa irti ja nostaa autosta toiseen. Ei edes ole tolkuttomasti ruuvaamista, mutta nostamista helpottaa aivan pirusti jos on pari apukättä tarjolla, kun kerralla tarttee ryykästä ilmaan kompura, lauhdutin, höyrystinpurkki ja kuivain.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ilmastoinnin siirto 9000 -> 9000, onko paha homma?
Lukkopelti irti puskuripalkista/lokasuojista niin saa lauhduttimen irri letkuineen kylmäaineineen. Puhallinkotelon on oltava irti, että höyrystin mahtuu luukkumaan putkineen.
Noin lähelle saman malliseen tuo on pelkkää hankalissa paikoissa olevien ruuvien ja mutterien ropaamista, jos molemmat autot on sähköjen puolesta jo automaatti-ilmastoinnilla. Itse siirsin -96:sta -91:een letkuineen kylmäaineineen. Vaihtoon meni kompuran jalka, paisuntasäiliö kiinnikkeineen ja akvaarion kansi. Puhaltimen nopeudensäätimen johtoja joutui jatkamaan ja hiilikanisterin kiinnikettä muuttamaan.
Noin lähelle saman malliseen tuo on pelkkää hankalissa paikoissa olevien ruuvien ja mutterien ropaamista, jos molemmat autot on sähköjen puolesta jo automaatti-ilmastoinnilla. Itse siirsin -96:sta -91:een letkuineen kylmäaineineen. Vaihtoon meni kompuran jalka, paisuntasäiliö kiinnikkeineen ja akvaarion kansi. Puhaltimen nopeudensäätimen johtoja joutui jatkamaan ja hiilikanisterin kiinnikettä muuttamaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ilmastoinnin siirto 9000 -> 9000, onko paha homma?
Kiitos kaikille.
Mulla ois toimivalla ilmastoinnilla varustettu 9-5 odottamassa koneremppaa mutku ei millään jaksaisi tai viitsisi ryhtyä siihen niin tulee mietittyä kaikkea muuta, kuten alunperin tilapäisajokiksi tarkoitetun tonnarin ilmastoimista. Olisihan se toki pienemmän vaivan tie.
Mulla ois toimivalla ilmastoinnilla varustettu 9-5 odottamassa koneremppaa mutku ei millään jaksaisi tai viitsisi ryhtyä siihen niin tulee mietittyä kaikkea muuta, kuten alunperin tilapäisajokiksi tarkoitetun tonnarin ilmastoimista. Olisihan se toki pienemmän vaivan tie.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Ilmastoinnin siirto 9000 -> 9000, onko paha homma?
Onkohan tämä nyt taas ei mitään järkeä koko hommassa. Mitä jos vaan hakee uuden kennon ja vaihtaa sen jos siinä vika ettei liemet pysy sisällä. Täyttö ei niin montaa kymppiä maksa. Aika mitä siirtoon menee ja vielä nesteineen niin huhuh
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Ilmastoinnin siirto 9000 -> 9000, onko paha homma?
Noissa(kin) kylmästöinnin liitoksissa on se paha juttu että siellä on sekoitettuna terästä ja alumiinia. Tämä johtaa siihen että liitokset voi olla tiukassa ja kierteet / liittimet korkkaa tosi herkästi - eli saa varautua myös sitten uusimaan putkia,..
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86