Ilmastoinnin siirto 9000 -> 9000, onko paha homma?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Ilmastoinnin siirto 9000 -> 9000, onko paha homma?

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Onkohan iso homma siirtää ilmastointi tonnarista toiseen jos luovuttaja on 2,3tA ACC -97 ja vastaanottaja 2,3TA ACC-97?

Tuli vaan mieleen kun tuolla jälkimmäisellä tullut ajeltua, mutta lauhdutin on sen verran pahan näköinen että varmaan turha yrittää lähteä täyttämään. Mutta jos toisesta tonnarista saisi helposti siirrettyä ja vieläpä litkuineen.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7459
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Ilmastoinnin siirto 9000 -> 9000, onko paha homma?

Viesti Kirjoittaja mestari »

olisko lähinää suolistusta vaan tosin tuleeko kojetauluun lisäpiuhoja
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
aero
-
Viestit: 8667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ilmastoinnin siirto 9000 -> 9000, onko paha homma?

Viesti Kirjoittaja aero »

Eihän se oo muuta ko purkaa irti ja nostaa autosta toiseen. Ei edes ole tolkuttomasti ruuvaamista, mutta nostamista helpottaa aivan pirusti jos on pari apukättä tarjolla, kun kerralla tarttee ryykästä ilmaan kompura, lauhdutin, höyrystinpurkki ja kuivain.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11484
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmastoinnin siirto 9000 -> 9000, onko paha homma?

Viesti Kirjoittaja jus »

Lukkopelti irti puskuripalkista/lokasuojista niin saa lauhduttimen irri letkuineen kylmäaineineen. Puhallinkotelon on oltava irti, että höyrystin mahtuu luukkumaan putkineen.

Noin lähelle saman malliseen tuo on pelkkää hankalissa paikoissa olevien ruuvien ja mutterien ropaamista, jos molemmat autot on sähköjen puolesta jo automaatti-ilmastoinnilla. Itse siirsin -96:sta -91:een letkuineen kylmäaineineen. Vaihtoon meni kompuran jalka, paisuntasäiliö kiinnikkeineen ja akvaarion kansi. Puhaltimen nopeudensäätimen johtoja joutui jatkamaan ja hiilikanisterin kiinnikettä muuttamaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmastoinnin siirto 9000 -> 9000, onko paha homma?

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Kiitos kaikille.

Mulla ois toimivalla ilmastoinnilla varustettu 9-5 odottamassa koneremppaa mutku ei millään jaksaisi tai viitsisi ryhtyä siihen niin tulee mietittyä kaikkea muuta, kuten alunperin tilapäisajokiksi tarkoitetun tonnarin ilmastoimista. Olisihan se toki pienemmän vaivan tie.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Ilmastoinnin siirto 9000 -> 9000, onko paha homma?

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Onkohan tämä nyt taas ei mitään järkeä koko hommassa. Mitä jos vaan hakee uuden kennon ja vaihtaa sen jos siinä vika ettei liemet pysy sisällä. Täyttö ei niin montaa kymppiä maksa. Aika mitä siirtoon menee ja vielä nesteineen niin huhuh
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ilmastoinnin siirto 9000 -> 9000, onko paha homma?

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Noissa(kin) kylmästöinnin liitoksissa on se paha juttu että siellä on sekoitettuna terästä ja alumiinia. Tämä johtaa siihen että liitokset voi olla tiukassa ja kierteet / liittimet korkkaa tosi herkästi - eli saa varautua myös sitten uusimaan putkia,..
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Vastaa Viestiin