Jälleen kerran yksi tyyppivika iski autoon: kytkimen pääsylinterin kiinnikkeet porsi ja koko sylinteri irtosi.
Näyttää olevan aika hankala (mahdoton..) hitsailla paikoillaan. Onko miten paha homma irrottaa poljinsetti pois autosta?
Ilmeisesti lähtee koko pakettina tyyliin https://www.proxyparts.com/car-parts-st ... d/4013967/
Miten hankalassa paikassa on tuo rungon ylin kiinnitysruuvi? Joutuuko purkamaan kojelautaa miten paljon? Nuo alemmat 4 ruuviahan on näkyvissä, kylläkin aika ahdasta irrotella.
Letkut ja pääsylinteri on jo irti, nyt hyviä neuvoja otetaan vastaan
Kytkimen pääsylinterin kiinnikkeet repesi
Re: Kytkimen pääsylinterin kiinnikkeet repesi
viewtopic.php?p=308546#p308546
viewtopic.php?p=915264#p915264
https://webshop-fi.saabparts.com/9000/b ... al-bracket
viewtopic.php?p=915264#p915264
https://webshop-fi.saabparts.com/9000/b ... al-bracket
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kytkimen pääsylinterin kiinnikkeet repesi
Nyt on poljinpaketti irrotettu, hitsattu ja laitettu paikoilleen. Olihan melkoisen hankala homma mutta tulipahan tehtyä
Kaikki muu toimii MUTTA... nyt jarruvalot palaa koko ajan Ongelmana on ettei jarrupoljin pääse nousemaan tarpeeksi ylös eikä osu siihen kytkimeen mikä hoitaa jarruvalojen ohjauksen. Jos irrottaa jarrupolkimesta tapin mikä yhdistää sen jarrutehostajaan niin silloin yltää kytkimeen. Eli tuo jarrutehostajalle menevä tappi on jotenkin lyhentynyt..
Täytyy varmaan vielä irrotella niitä muttereita joilla poljinpaketti on kiinni tehostajaan jos sattuisi olemaan jotenkin kareessa.
Olisiko tuohon ongelmaan jotain muuta selitystä? Jarruvalojen kytkin on sellaisessa paikassa etten usko että poljinpaketin peltien vääntyminen voisi olla syyllinen.
Kaikki muu toimii MUTTA... nyt jarruvalot palaa koko ajan Ongelmana on ettei jarrupoljin pääse nousemaan tarpeeksi ylös eikä osu siihen kytkimeen mikä hoitaa jarruvalojen ohjauksen. Jos irrottaa jarrupolkimesta tapin mikä yhdistää sen jarrutehostajaan niin silloin yltää kytkimeen. Eli tuo jarrutehostajalle menevä tappi on jotenkin lyhentynyt..
Täytyy varmaan vielä irrotella niitä muttereita joilla poljinpaketti on kiinni tehostajaan jos sattuisi olemaan jotenkin kareessa.
Olisiko tuohon ongelmaan jotain muuta selitystä? Jarruvalojen kytkin on sellaisessa paikassa etten usko että poljinpaketin peltien vääntyminen voisi olla syyllinen.
Re: Kytkimen pääsylinterin kiinnikkeet repesi
Olisikohan jarruvalokytkimen tapissa oleva säätö painunut vaan pohjaan. Vedä tappia ulospäin niin, että ylettyy polkimeen.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/37106
https://m.motonet.fi/fi/tuote/37106
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kytkimen pääsylinterin kiinnikkeet repesi
No tästähän oli nimenomaan kysymys, kiitos paljon Säästyi hikeä ja aikaa kun ei muuta tarvinnut tehdä. Eipä olisi tuollainen tullut mieleenkään ilman vastaustasi!jus kirjoitti:Olisikohan jarruvalokytkimen tapissa oleva säätö painunut vaan pohjaan. Vedä tappia ulospäin niin, että ylettyy polkimeen.