Kampiakselin asentotunnistimen vaihto
Kampiakselin asentotunnistimen vaihto
Millainen homma ja millä työkaluilla?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Viggen"
- Viestit: 598
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Kampiakselin asentotunnistimen vaihto
Yksi torx taisi piisata. Joku varmaan muistaa minkä kokoinen.
Itse tein niin, että irrotin vanhan anturin, katkaisin johdon ja heitin anturin menemään. Sitten vaan uusi anturi tilalle ja vein johdon jotain muuta kautta kun se vanha menee niin ahtaista väleistä ettei jaksa pujotella.
Itse tein niin, että irrotin vanhan anturin, katkaisin johdon ja heitin anturin menemään. Sitten vaan uusi anturi tilalle ja vein johdon jotain muuta kautta kun se vanha menee niin ahtaista väleistä ettei jaksa pujotella.
Re: Kampiakselin asentotunnistimen vaihto
Helppo.
Tunnistin yhdellä ruuvilla kiinni lohkon kyljessä, oliki nyt sitten torx.
Imusarjan alla liitin ja vanha johto on kiinni c-pitimellä kannessa jos oikein muistan, yhdellä ruuvilla.
Ainoa ongelma on saada vanha piuha siten irti eli se johdin pidin. En siis saanut kun oli ahdas paikkana,niin jätin vanhan anturin konehuoneeseen niputettuna.
Poistaa sen sitten kun mosa on ylhäällä tai imusarja irti.
Tunnistin yhdellä ruuvilla kiinni lohkon kyljessä, oliki nyt sitten torx.
Imusarjan alla liitin ja vanha johto on kiinni c-pitimellä kannessa jos oikein muistan, yhdellä ruuvilla.
Ainoa ongelma on saada vanha piuha siten irti eli se johdin pidin. En siis saanut kun oli ahdas paikkana,niin jätin vanhan anturin konehuoneeseen niputettuna.
Poistaa sen sitten kun mosa on ylhäällä tai imusarja irti.
Re: Kampiakselin asentotunnistimen vaihto
Onko helpompaa vaparikoneisessa kuin turbollisessa?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Kampiakselin asentotunnistimen vaihto
Koskeeko kysymyksesi kaikkia Saab 9000 moottorityyppejä ja vuosimalleja?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kampiakselin asentotunnistimen vaihto
Niin lyhytlohkossa helpompi, pitkälohkossa anturi on hihnapyörän alla niin ei yhdellä torxilla selviä..
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Kampiakselin asentotunnistimen vaihto
Koskee uudempia 2.0 ja 2.3 lyhytlohko koneita.jus kirjoitti:Koskeeko kysymyksesi kaikkia Saab 9000 moottorityyppejä ja vuosimalleja?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Kampiakselin asentotunnistimen vaihto
Turbottomassa imusarja on massiivisempi, yläkautta on vaikeampi ylettää "laturin alla" olevaan asentoanturin johdon liittimeen.Pakosarjan suunnalla turbottomassa on tietenkin väljempää, kun ei ole turboa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kampiakselin asentotunnistimen vaihto
Helppo irroittaa mikäli kukaan aiemmista omistajista ei ole nylpännyt torxin kantaa niinkuin omassa oli. En pitänyt pahana rastina ottaa koko vanhaa anturia johtoineen irti. T27 oli muistaakseni koko
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98