Pelastakaa tonnareita!
Re: Pelastakaa tonnareita!
Rekkarin mukaan -97 9000 CSE 2.3 170hv matalapaine eli tuo S on badgetuninkia
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Pelastakaa tonnareita!
Nimikysymys on sivuseikka. Kannatta selvittä koneen voimat tutustumalla autoon. Tieääkseni voimaa on.
Re: Pelastakaa tonnareita!
Kiitos Kupari!
Tosiaan, tajusin ittekin rekkarin haulla motonetin sivuilta tehtaan mallin tsekata Normi ecopower. Motonetin mukaan rekisteröity 3/1997 mutta ilmo sanoo 12/2017.
Tosiaan, tajusin ittekin rekkarin haulla motonetin sivuilta tehtaan mallin tsekata Normi ecopower. Motonetin mukaan rekisteröity 3/1997 mutta ilmo sanoo 12/2017.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Pelastakaa tonnareita!
Äkkiseltään näyttäsi mun silmiin Jubileelta. Liekö S badgetettu stagetuksen yhteydessä.
Auto on varmaan tuotu Suomeen 2017 ja tuolloin rekattu tänne, siitä tuo ilmoituksen 12-2017 -päiväys. Eikös se virallisesti mene sillai hassusti, että "ensirekisteröinti" tarkoittaa ensimmäistä rekisteröintiä Suomeen ja "käyttöönottopäivä" sitten sitä ihan alkuperäistä rekisteröintipäivää maasta riippumatta. Tai näin ainakin Trafin avoimessa datassa on otsikoitu.
Auto on varmaan tuotu Suomeen 2017 ja tuolloin rekattu tänne, siitä tuo ilmoituksen 12-2017 -päiväys. Eikös se virallisesti mene sillai hassusti, että "ensirekisteröinti" tarkoittaa ensimmäistä rekisteröintiä Suomeen ja "käyttöönottopäivä" sitten sitä ihan alkuperäistä rekisteröintipäivää maasta riippumatta. Tai näin ainakin Trafin avoimessa datassa on otsikoitu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Pelastakaa tonnareita!
Kysytty oli mikä tyyppi on alunperin ja onko tuolloin S mallia ollut olemassa.
Mikä nykytilanne voiman suhteen on sitten eri asia, saattaa muu tekniikka mm voimansiirto esim vetarit ja tripoidit olla matalapaineisen ja niitä eroja matala/ täyspaine on varaosia ostellessa huomioitava.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Pelastakaa tonnareita!
Ei tuollaista S-mallia ole ollut. J90-luvun taitteessa oli 9000S CC-malli, joka tarkoitti matalapaineturboa.
Re: Pelastakaa tonnareita!
9000 CS turbo S on ollut euroopassa myytävänä 91-92 2.3l 200hv versio ja vastannut edeltävänä aeroa joka tuli markkinoille -93.
CC 9000S sitten on eri auto.
CC 9000S sitten on eri auto.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Pelastakaa tonnareita!
Motonetin ja muutkin tiedot voi seota jos auto on tuontiauto tai välillä poistettu rekisteristä esim kolarivaurion tai vakuutuslunatuksen takia ja sitten korjattu Trafista taitaa saada tarkimmat tiedot kun otta sen koko selvityksenaero kirjoitti: ↑To Marras 18, 2021 08:01Äkkiseltään näyttäsi mun silmiin Jubileelta. Liekö S badgetettu stagetuksen yhteydessä.
Auto on varmaan tuotu Suomeen 2017 ja tuolloin rekattu tänne, siitä tuo ilmoituksen 12-2017 -päiväys. Eikös se virallisesti mene sillai hassusti, että "ensirekisteröinti" tarkoittaa ensimmäistä rekisteröintiä Suomeen ja "käyttöönottopäivä" sitten sitä ihan alkuperäistä rekisteröintipäivää maasta riippumatta. Tai näin ainakin Trafin avoimessa datassa on otsikoitu.
Re: Pelastakaa tonnareita!
Tämä ilmoitus ja samassa paikassa kuvattu toinen saab eri etunimellä taitaa olla molemmat tuonti autoja toinen oli v-6 motillaRatio kirjoitti: ↑La Loka 09, 2021 11:51Onko autossa tai myyjässä jotain vikaa kun ei ole mennyt kaupaksi? Kiinnostaisi löytää nuoruuden ensimmäistä autoa vastaava 9000 aero talliin säilöön.
https://www.nettiauto.com/saab/9000/11713186
Täältä noita saabeja saa aika edullisesti ja jos katsoo että on hiljattain tuotu vaikka saksa- sveitsi suunnalta niin yleensä ruosteettomia eikä loppuun ajettuja "pikkupokien" piloille virittämiä softattuja raastoja joilla takana4-5 tuhatta kilsaa
https://fin.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... d=35589805
euroopssa autot voi säilyä paremmin kuin pohjolassa.
Katso ja hämmästy miten siisti voi olla enemmänkin ajetun auto sveitsiläisillä ollessaan Pohja ällistyttävän hyvä?
https://fin.auto24.ee/kaytetty/3524513/ ... E0pHPwMJAg
ilmoituksessa kyllä pikku vika sillä näitä ei ole etuvetoita vaan taka tai neliveto malleina
https://fin.auto24.ee/kaytetty/3524513/ ... E0pHPwMJAg
Re: Pelastakaa tonnareita!
Niin siis, ei niiden tarvitse seota mitenkään. Voivat pitää ihan hyvin paikkansa ja silti näyttää ilmoituksen mukaisilta, koska kuten totesin, "ensirekisteröintipäivä" on se päivä kun auto on ensimmäisen kerran rekisteröity Suomessa. Jos auto on tuotu Suomeen käytettynä, tämä eroaa käyttöönottopäivästä ja "ensirekisteröinti" voi siis olla jopa kymmeniä vuosia alkuperäistä käyttöönottoa myöhässä. Termi siis vaan on hämäävä, todennäköisesti jonkun historian painolastin seurauksena.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Pelastakaa tonnareita!
Nähnyt yhden sveitsistä tuodun aeron ja oma nykyinen joskus saksasta tuotu ja ovat kopalta ja pohjalta ruosteisemmat kuin yksikään 200tkm enemmän ajetut tonnarit mitä omistanut.
Mua ei viritys haittaa jos tehty asiallisesti ja on usein kuitenkin tekniikkaa joko kunnostettu tai vahvistettukin. Tuollainen laitettu voittaa huonosti pidetyn vakion kyllä kuusnolla. Kiitos tuosta "pikkupoika" viittauksesta josta tuli nuorekas olo, oiva heitto mm tälläiselle 58 vuotiaalle
Mua ei viritys haittaa jos tehty asiallisesti ja on usein kuitenkin tekniikkaa joko kunnostettu tai vahvistettukin. Tuollainen laitettu voittaa huonosti pidetyn vakion kyllä kuusnolla. Kiitos tuosta "pikkupoika" viittauksesta josta tuli nuorekas olo, oiva heitto mm tälläiselle 58 vuotiaalle
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Pelastakaa tonnareita!
Tuo badge-tuning jubi on minun entinen ja tekniikka ei todellakaan ole vakio 2.3t
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Pelastakaa tonnareita!
Hooh tuo "pikkupoika" oli ehkä sarkastinen nimitys perusvanhoille "Amis autoille" toitaltla täytyy sanoa että en arvosta vanhojakaan jotka ei kaikki ymmärrä autotekniikan tai muun päälle ja sitten värkätään jos jonkinmoista vippaskonstia ja rakennelmaa kun vaan halvalla saa tehoja.Kupari kirjoitti: ↑Ma Marras 22, 2021 17:41Nähnyt yhden sveitsistä tuodun aeron ja oma nykyinen joskus saksasta tuotu ja ovat kopalta ja pohjalta ruosteisemmat kuin yksikään 200tkm enemmän ajetut tonnarit mitä omistanut.
Mua ei viritys haittaa jos tehty asiallisesti ja on usein kuitenkin tekniikkaa joko kunnostettu tai vahvistettukin. Tuollainen laitettu voittaa huonosti pidetyn vakion kyllä kuusnolla. Kiitos tuosta "pikkupoika" viittauksesta josta tuli nuorekas olo, oiva heitto mm tälläiselle 58 vuotiaalle
Sehän näkyy jo siitä että palstoillakin kuuluttaan mitä lie nurkkanikkareita softaamaan auto halvalla
Sitä puhettani en kyllä peru että pidän todella typeränä että joku 300-400 tonnia aletaan muuttaa "Ekoautoksi" ja joku vissiin luulee että se nostaa myyntivalttia mutta pidän tyhmänä niitä kun siihen sortuu saati että ostaa.
Sitten ilmoituksissa että sihti ja öljypohja putsattu Usein rivien välistä voi kuvastaa että autossa on jo ollut jotain vauriota jonka taika nuo on sitten putsattiin.
Sveitsi ja saksa on suolattomia paikkoja ja elintaso sen verran korkeampi että monella on talli ja tallissa voi olla kaksi tai useampikin autoa.
Siellä on varallisus monasti sen verran parempi ettei autoa tarvitse ajaa niin kauna kuin se vähänkin liikku kuten moni tekee meillä (koputtaa puuta)
että korjataan vasta kun ei saa leimaa tai lakkaa kulkemasta,
On tietyi saabisteissa niitäkin joille auto on harraste ja useampikin voi olla työn alla. Sehän oiskin vanhassa ihanne kun voisi toista rakennella ja aina olisi toinen kulkupelinä
Meikäläiselle nuo on ohi kun elämä meni siinä kohtaa ohi että oli luovuttava tallista ja muutettava kivitaloon jossa auto on pihaparkissa ja valitettavan selvästä se vaikutti auton kuntoon kun ei ole suojassa eikä itse pysty muutenkaan vaivojen ja iän 71 takia enää väkertämään kuin jotain pientä pintapuolista.
Re: Pelastakaa tonnareita!
Saksa ei ole kyllä suolaton paikka. Sitä löytyy niin currywurstista kuin maanteiltäkin
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Pelastakaa tonnareita!
Kannattaa perehtyä miten niitä autoja softataan. Harrastajat käyttävät pääasiassa hyväksi todettuja softia.taavetti kirjoitti: ↑Ma Marras 22, 2021 21:30
Sehän näkyy jo siitä että palstoillakin kuuluttaan mitä lie nurkkanikkareita softaamaan auto halvalla
Sitä puhettani en kyllä peru että pidän todella typeränä että joku 300-400 tonnia aletaan muuttaa "Ekoautoksi" ja joku vissiin luulee että se nostaa myyntivalttia mutta pidän tyhmänä niitä kun siihen sortuu saati että ostaa.
Sitten ilmoituksissa että sihti ja öljypohja putsattu Usein rivien välistä voi kuvastaa että autossa on jo ollut jotain vauriota jonka taika nuo on sitten putsattiin.
Sveitsi ja saksa on suolattomia paikkoja ja elintaso sen verran korkeampi että monella on talli ja tallissa voi olla kaksi tai useampikin autoa.
Sehän on parasta ekoautoilua nykymittarilla muuttaa vanha auto käyttämään ekologista polttoainetta.
Kannattaa perehtyä miksi öljypohja ja sihti kannattaa puhdistaa.
Sveitsissä ja Saksassa suolataan teitä.
Aika paljon tietämättömyyttä ja oletuksia tuntuu olevan.
Mutta ketjuun liittyen täytyy sanoa, että viimepäivinä on ilmeisesti pelastettu useampi tonnari kun nettiauton tarjonta on pienentynyt kolmasosan.