Pelastakaa tonnareita!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Pelastakaa tonnareita!

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Rekkarin mukaan -97 9000 CSE 2.3 170hv matalapaine eli tuo S on badgetuninkia
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
10*SAAB
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 00:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelastakaa tonnareita!

Viesti Kirjoittaja 10*SAAB »

Nimikysymys on sivuseikka. Kannatta selvittä koneen voimat tutustumalla autoon. Tieääkseni voimaa on.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5346
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Pelastakaa tonnareita!

Viesti Kirjoittaja VKe »

Kiitos Kupari!

Tosiaan, tajusin ittekin rekkarin haulla motonetin sivuilta tehtaan mallin tsekata :) Normi ecopower. Motonetin mukaan rekisteröity 3/1997 mutta ilmo sanoo 12/2017.
Sininen Saab 9-3, '99
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Pelastakaa tonnareita!

Viesti Kirjoittaja aero »

Äkkiseltään näyttäsi mun silmiin Jubileelta. Liekö S badgetettu stagetuksen yhteydessä.

Auto on varmaan tuotu Suomeen 2017 ja tuolloin rekattu tänne, siitä tuo ilmoituksen 12-2017 -päiväys. Eikös se virallisesti mene sillai hassusti, että "ensirekisteröinti" tarkoittaa ensimmäistä rekisteröintiä Suomeen ja "käyttöönottopäivä" sitten sitä ihan alkuperäistä rekisteröintipäivää maasta riippumatta. Tai näin ainakin Trafin avoimessa datassa on otsikoitu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Pelastakaa tonnareita!

Viesti Kirjoittaja Kupari »

10*SAAB kirjoitti:
To Marras 18, 2021 06:35
Nimikysymys on sivuseikka. Kannatta selvittä koneen voimat tutustumalla autoon. Tieääkseni voimaa on.
Kysytty oli mikä tyyppi on alunperin ja onko tuolloin S mallia ollut olemassa.
Mikä nykytilanne voiman suhteen on sitten eri asia, saattaa muu tekniikka mm voimansiirto esim vetarit ja tripoidit olla matalapaineisen ja niitä eroja matala/ täyspaine on varaosia ostellessa huomioitava.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
10*SAAB
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 00:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelastakaa tonnareita!

Viesti Kirjoittaja 10*SAAB »

Ei tuollaista S-mallia ole ollut. J90-luvun taitteessa oli 9000S CC-malli, joka tarkoitti matalapaineturboa.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Pelastakaa tonnareita!

Viesti Kirjoittaja Kupari »

9000 CS turbo S on ollut euroopassa myytävänä 91-92 2.3l 200hv versio ja vastannut edeltävänä aeroa joka tuli markkinoille -93.
CC 9000S sitten on eri auto.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
taavetti
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Joulu 16, 2018 23:45

Re: Pelastakaa tonnareita!

Viesti Kirjoittaja taavetti »

aero kirjoitti:
To Marras 18, 2021 08:01
Äkkiseltään näyttäsi mun silmiin Jubileelta. Liekö S badgetettu stagetuksen yhteydessä.

Auto on varmaan tuotu Suomeen 2017 ja tuolloin rekattu tänne, siitä tuo ilmoituksen 12-2017 -päiväys. Eikös se virallisesti mene sillai hassusti, että "ensirekisteröinti" tarkoittaa ensimmäistä rekisteröintiä Suomeen ja "käyttöönottopäivä" sitten sitä ihan alkuperäistä rekisteröintipäivää maasta riippumatta. Tai näin ainakin Trafin avoimessa datassa on otsikoitu.
Motonetin ja muutkin tiedot voi seota jos auto on tuontiauto tai välillä poistettu rekisteristä esim kolarivaurion tai vakuutuslunatuksen takia ja sitten korjattu Trafista taitaa saada tarkimmat tiedot kun otta sen koko selvityksen
taavetti
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Joulu 16, 2018 23:45

Re: Pelastakaa tonnareita!

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Ratio kirjoitti:
La Loka 09, 2021 11:51
Onko autossa tai myyjässä jotain vikaa kun ei ole mennyt kaupaksi? Kiinnostaisi löytää nuoruuden ensimmäistä autoa vastaava 9000 aero talliin säilöön.

https://www.nettiauto.com/saab/9000/11713186
Tämä ilmoitus ja samassa paikassa kuvattu toinen saab eri etunimellä taitaa olla molemmat tuonti autoja toinen oli v-6 motilla

Täältä noita saabeja saa aika edullisesti ja jos katsoo että on hiljattain tuotu vaikka saksa- sveitsi suunnalta niin yleensä ruosteettomia eikä loppuun ajettuja "pikkupokien" piloille virittämiä softattuja raastoja joilla takana4-5 tuhatta kilsaa

https://fin.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... d=35589805

euroopssa autot voi säilyä paremmin kuin pohjolassa.
Katso ja hämmästy miten siisti voi olla enemmänkin ajetun auto sveitsiläisillä ollessaan Pohja ällistyttävän hyvä?
https://fin.auto24.ee/kaytetty/3524513/ ... E0pHPwMJAg

ilmoituksessa kyllä pikku vika sillä näitä ei ole etuvetoita vaan taka tai neliveto malleina
https://fin.auto24.ee/kaytetty/3524513/ ... E0pHPwMJAg
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Pelastakaa tonnareita!

Viesti Kirjoittaja aero »

taavetti kirjoitti:
Ma Marras 22, 2021 15:37
Motonetin ja muutkin tiedot voi seota jos auto on tuontiauto tai välillä poistettu rekisteristä esim kolarivaurion tai vakuutuslunatuksen takia ja sitten korjattu Trafista taitaa saada tarkimmat tiedot kun otta sen koko selvityksen
Niin siis, ei niiden tarvitse seota mitenkään. Voivat pitää ihan hyvin paikkansa ja silti näyttää ilmoituksen mukaisilta, koska kuten totesin, "ensirekisteröintipäivä" on se päivä kun auto on ensimmäisen kerran rekisteröity Suomessa. Jos auto on tuotu Suomeen käytettynä, tämä eroaa käyttöönottopäivästä ja "ensirekisteröinti" voi siis olla jopa kymmeniä vuosia alkuperäistä käyttöönottoa myöhässä. Termi siis vaan on hämäävä, todennäköisesti jonkun historian painolastin seurauksena.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Pelastakaa tonnareita!

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Nähnyt yhden sveitsistä tuodun aeron ja oma nykyinen joskus saksasta tuotu ja ovat kopalta ja pohjalta ruosteisemmat kuin yksikään 200tkm enemmän ajetut tonnarit mitä omistanut.

Mua ei viritys haittaa jos tehty asiallisesti ja on usein kuitenkin tekniikkaa joko kunnostettu tai vahvistettukin. Tuollainen laitettu voittaa huonosti pidetyn vakion kyllä kuusnolla. Kiitos tuosta "pikkupoika" viittauksesta josta tuli nuorekas olo, oiva heitto mm tälläiselle 58 vuotiaalle :D
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelastakaa tonnareita!

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Tuo badge-tuning jubi on minun entinen ja tekniikka ei todellakaan ole vakio 2.3t
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
taavetti
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Joulu 16, 2018 23:45

Re: Pelastakaa tonnareita!

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Kupari kirjoitti:
Ma Marras 22, 2021 17:41
Nähnyt yhden sveitsistä tuodun aeron ja oma nykyinen joskus saksasta tuotu ja ovat kopalta ja pohjalta ruosteisemmat kuin yksikään 200tkm enemmän ajetut tonnarit mitä omistanut.

Mua ei viritys haittaa jos tehty asiallisesti ja on usein kuitenkin tekniikkaa joko kunnostettu tai vahvistettukin. Tuollainen laitettu voittaa huonosti pidetyn vakion kyllä kuusnolla. Kiitos tuosta "pikkupoika" viittauksesta josta tuli nuorekas olo, oiva heitto mm tälläiselle 58 vuotiaalle :D
Hooh tuo "pikkupoika" oli ehkä sarkastinen nimitys perusvanhoille "Amis autoille" toitaltla täytyy sanoa että en arvosta vanhojakaan jotka ei kaikki ymmärrä autotekniikan tai muun päälle ja sitten värkätään jos jonkinmoista vippaskonstia ja rakennelmaa kun vaan halvalla saa tehoja.
Sehän näkyy jo siitä että palstoillakin kuuluttaan mitä lie nurkkanikkareita softaamaan auto halvalla :)

Sitä puhettani en kyllä peru että pidän todella typeränä että joku 300-400 tonnia aletaan muuttaa "Ekoautoksi" ja joku vissiin luulee että se nostaa myyntivalttia mutta pidän tyhmänä niitä kun siihen sortuu saati että ostaa.

Sitten ilmoituksissa että sihti ja öljypohja putsattu :) Usein rivien välistä voi kuvastaa että autossa on jo ollut jotain vauriota jonka taika nuo on sitten putsattiin.

Sveitsi ja saksa on suolattomia paikkoja ja elintaso sen verran korkeampi että monella on talli ja tallissa voi olla kaksi tai useampikin autoa.

Siellä on varallisus monasti sen verran parempi ettei autoa tarvitse ajaa niin kauna kuin se vähänkin liikku kuten moni tekee meillä (koputtaa puuta)
että korjataan vasta kun ei saa leimaa tai lakkaa kulkemasta,
On tietyi saabisteissa niitäkin joille auto on harraste ja useampikin voi olla työn alla. Sehän oiskin vanhassa ihanne kun voisi toista rakennella ja aina olisi toinen kulkupelinä
Meikäläiselle nuo on ohi kun elämä meni siinä kohtaa ohi että oli luovuttava tallista ja muutettava kivitaloon jossa auto on pihaparkissa ja valitettavan selvästä se vaikutti auton kuntoon kun ei ole suojassa eikä itse pysty muutenkaan vaivojen ja iän 71 takia enää väkertämään kuin jotain pientä pintapuolista.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Pelastakaa tonnareita!

Viesti Kirjoittaja AZP »

Saksa ei ole kyllä suolaton paikka. Sitä löytyy niin currywurstista kuin maanteiltäkin :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: Pelastakaa tonnareita!

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

taavetti kirjoitti:
Ma Marras 22, 2021 21:30

Sehän näkyy jo siitä että palstoillakin kuuluttaan mitä lie nurkkanikkareita softaamaan auto halvalla :)

Sitä puhettani en kyllä peru että pidän todella typeränä että joku 300-400 tonnia aletaan muuttaa "Ekoautoksi" ja joku vissiin luulee että se nostaa myyntivalttia mutta pidän tyhmänä niitä kun siihen sortuu saati että ostaa.

Sitten ilmoituksissa että sihti ja öljypohja putsattu :) Usein rivien välistä voi kuvastaa että autossa on jo ollut jotain vauriota jonka taika nuo on sitten putsattiin.

Sveitsi ja saksa on suolattomia paikkoja ja elintaso sen verran korkeampi että monella on talli ja tallissa voi olla kaksi tai useampikin autoa.
Kannattaa perehtyä miten niitä autoja softataan. Harrastajat käyttävät pääasiassa hyväksi todettuja softia.

Sehän on parasta ekoautoilua nykymittarilla muuttaa vanha auto käyttämään ekologista polttoainetta.

Kannattaa perehtyä miksi öljypohja ja sihti kannattaa puhdistaa.

Sveitsissä ja Saksassa suolataan teitä.

Aika paljon tietämättömyyttä ja oletuksia tuntuu olevan.

Mutta ketjuun liittyen täytyy sanoa, että viimepäivinä on ilmeisesti pelastettu useampi tonnari kun nettiauton tarjonta on pienentynyt kolmasosan.
Vastaa Viestiin