Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Moro pitkästä aikaa...

https://m.nettiauto.com/saab/9000/9674453

Tuota menossa huomenna ostamaan.
Mitäs mä osaan tonnarista tutkia tuon ikäisestä muuta kuin ruosteet?

Saabeista on kokemusta, mutta vain OG900:sta.
Niistäkin viimeinen lähti pihasta melkein kymmenen vuotta sitten.

Yritän tehdä paluuta porukkaan...

Edit: oli siitä näköjään yli 10 vuotta
viewtopic.php?f=11&t=70349&p=523055#p523055
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tuolla on ostajan oppaat:

viewtopic.php?f=12&t=30470

Näin pähkinänkuoressa, inhorealismi ruosteen kanssa. Vanhoja ne uusimmatki ovat. Osia saa kaupasta, mutta tilkkutäkki on aina tilkkutäkki.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Re: Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Kiitos.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Ota sitten huomioon, että tuo taitaa olla ahditon - eli fööni puuttuu... Kerkee kait tuollakin, mutta tykki se ei ole... :)
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon

Viesti Kirjoittaja pevi »

Siistin näköinen.

Eipä noissa muuta kummallista ole kuin tuo ruoste. Katso tarkkaan tuulilasin tiivisteen alta. Jos sieltä löytyy ruostetta, niin hankalia peltihommia tiedossa.
Lisäksi helppo on avata takalokasuojien kannet, jotka tulevat näkyviin takaovet avatessa. Sieltä saa helposti kuvan missä kunnossa takakaaret on.
Lisäksi voit avata vastaavat luukut, jotka tulevat näkyviin takapenkit kaadettaessa. Sieltä pääsee helposti kurkkaamaan sivukoteloihin.

Jos enemmän vaivaa tahtoo nähdä, niin raota tavaratilan verhoiluja nähdäksesi takapyörän kotelot.
Sitten tietenkin takaiskarin yläpäät.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Re: Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Mulla ei ole kiire mihinkään. Nytkin käyttöautona 95hv farmariauto bensakoneella. Nämä vaparit ovat säästyneet paremmin.

Kiitos vinkeistä. Huomenna tiedetään palasinko Saabin rattiin.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7439
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon

Viesti Kirjoittaja mestari »

melkein kandee irroittaa vielä pyörät niin esim oik etupyörän takaa näkee vuotaako koneen keula sekä takaiskarien kunto/ ruostekohdat takapyöräkoteloissa ja hitsauksen taso jos on ns korjaamopaikkoja eli hieman nojattu peltiin ruuvarilla ja tirt tirt tirr tyyliin paikkaa joka ei kestä kuin sen yhden leiman ilman näyttöä :D
jos pitoautoa niin mahdollisimman hyväkoppasta kandee haeskella
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Re: Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Tarjosin 1500€. Se ei myyjälle riittänyt. Katsotaan miten edetään.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Re: Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Ei kelvannut 1700 euroakaan.

Päädyin hankkimaan V6-koneisen Farkkuxantian. Saabismi jäi edelleen kytemään.
Comeback viivästyi nyt ainakin hetken (10 vuotta voi mennä taas)

Pitäkää kerho pystyssä ja lippu korkealla.
Asiantuntemus ja aktiivisuus foorumilla oli yhtä hyvällä tasolla kuin muistelinkin.

- Huikko -
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Vastaa Viestiin