Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon
Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon
Moro pitkästä aikaa...
https://m.nettiauto.com/saab/9000/9674453
Tuota menossa huomenna ostamaan.
Mitäs mä osaan tonnarista tutkia tuon ikäisestä muuta kuin ruosteet?
Saabeista on kokemusta, mutta vain OG900:sta.
Niistäkin viimeinen lähti pihasta melkein kymmenen vuotta sitten.
Yritän tehdä paluuta porukkaan...
Edit: oli siitä näköjään yli 10 vuotta
viewtopic.php?f=11&t=70349&p=523055#p523055
https://m.nettiauto.com/saab/9000/9674453
Tuota menossa huomenna ostamaan.
Mitäs mä osaan tonnarista tutkia tuon ikäisestä muuta kuin ruosteet?
Saabeista on kokemusta, mutta vain OG900:sta.
Niistäkin viimeinen lähti pihasta melkein kymmenen vuotta sitten.
Yritän tehdä paluuta porukkaan...
Edit: oli siitä näköjään yli 10 vuotta
viewtopic.php?f=11&t=70349&p=523055#p523055
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Re: Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon
Tuolla on ostajan oppaat:
viewtopic.php?f=12&t=30470
Näin pähkinänkuoressa, inhorealismi ruosteen kanssa. Vanhoja ne uusimmatki ovat. Osia saa kaupasta, mutta tilkkutäkki on aina tilkkutäkki.
viewtopic.php?f=12&t=30470
Näin pähkinänkuoressa, inhorealismi ruosteen kanssa. Vanhoja ne uusimmatki ovat. Osia saa kaupasta, mutta tilkkutäkki on aina tilkkutäkki.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon
Kiitos.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Re: Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon
Ota sitten huomioon, että tuo taitaa olla ahditon - eli fööni puuttuu... Kerkee kait tuollakin, mutta tykki se ei ole...
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon
Siistin näköinen.
Eipä noissa muuta kummallista ole kuin tuo ruoste. Katso tarkkaan tuulilasin tiivisteen alta. Jos sieltä löytyy ruostetta, niin hankalia peltihommia tiedossa.
Lisäksi helppo on avata takalokasuojien kannet, jotka tulevat näkyviin takaovet avatessa. Sieltä saa helposti kuvan missä kunnossa takakaaret on.
Lisäksi voit avata vastaavat luukut, jotka tulevat näkyviin takapenkit kaadettaessa. Sieltä pääsee helposti kurkkaamaan sivukoteloihin.
Jos enemmän vaivaa tahtoo nähdä, niin raota tavaratilan verhoiluja nähdäksesi takapyörän kotelot.
Sitten tietenkin takaiskarin yläpäät.
Eipä noissa muuta kummallista ole kuin tuo ruoste. Katso tarkkaan tuulilasin tiivisteen alta. Jos sieltä löytyy ruostetta, niin hankalia peltihommia tiedossa.
Lisäksi helppo on avata takalokasuojien kannet, jotka tulevat näkyviin takaovet avatessa. Sieltä saa helposti kuvan missä kunnossa takakaaret on.
Lisäksi voit avata vastaavat luukut, jotka tulevat näkyviin takapenkit kaadettaessa. Sieltä pääsee helposti kurkkaamaan sivukoteloihin.
Jos enemmän vaivaa tahtoo nähdä, niin raota tavaratilan verhoiluja nähdäksesi takapyörän kotelot.
Sitten tietenkin takaiskarin yläpäät.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon
Mulla ei ole kiire mihinkään. Nytkin käyttöautona 95hv farmariauto bensakoneella. Nämä vaparit ovat säästyneet paremmin.
Kiitos vinkeistä. Huomenna tiedetään palasinko Saabin rattiin.
Kiitos vinkeistä. Huomenna tiedetään palasinko Saabin rattiin.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Re: Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon
melkein kandee irroittaa vielä pyörät niin esim oik etupyörän takaa näkee vuotaako koneen keula sekä takaiskarien kunto/ ruostekohdat takapyöräkoteloissa ja hitsauksen taso jos on ns korjaamopaikkoja eli hieman nojattu peltiin ruuvarilla ja tirt tirt tirr tyyliin paikkaa joka ei kestä kuin sen yhden leiman ilman näyttöä
jos pitoautoa niin mahdollisimman hyväkoppasta kandee haeskella
jos pitoautoa niin mahdollisimman hyväkoppasta kandee haeskella
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon
Tarjosin 1500€. Se ei myyjälle riittänyt. Katsotaan miten edetään.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Re: Vinkkejä tarkistukseen/koeajoon
Ei kelvannut 1700 euroakaan.
Päädyin hankkimaan V6-koneisen Farkkuxantian. Saabismi jäi edelleen kytemään.
Comeback viivästyi nyt ainakin hetken (10 vuotta voi mennä taas)
Pitäkää kerho pystyssä ja lippu korkealla.
Asiantuntemus ja aktiivisuus foorumilla oli yhtä hyvällä tasolla kuin muistelinkin.
- Huikko -
Päädyin hankkimaan V6-koneisen Farkkuxantian. Saabismi jäi edelleen kytemään.
Comeback viivästyi nyt ainakin hetken (10 vuotta voi mennä taas)
Pitäkää kerho pystyssä ja lippu korkealla.
Asiantuntemus ja aktiivisuus foorumilla oli yhtä hyvällä tasolla kuin muistelinkin.
- Huikko -
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992