ACC:n jälkiasennus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Sami-tre
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2004 12:23
Paikkakunta: Tampere

ACC:n jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Sami-tre »

Tästä on 100% varmasti ollut otsikko aiemminkin koska olen sen itse lukenut, mutta kolme iltaa olen etsinyt, enkä löydä.

Eli mahdollinen tuleva projekti olisi ACC(1):n jälkiasentaminen -90 tonnariin jossa ei ole minkäänlaista ilmastointia alunperin. Lähinnä tuo säätöautomatiikka on ensisijainen kiinnostukseni kohde, varsinainen kylmästöintineisto vasta toisella sijalla.

Tällaisen viestipätkän onnistuin vain löytämään: "Aurinkoanturin lisäksi pitää asennella ACC:n johtosarja (keskusyksikkö, lämmityksen servomoottorit, puhallin, lämpöanturi)." - Kuulostaa vähän turhan yksinkertaiselta.

Ensimmäinen ongelma voisi olla, mitenhän perusteellisesti tuo johtosarja on niputettu kiinni autoon, sen irrottaminen ei taida olla yksinkertaista. Tarkoitus on siis purkaa ACC1 -87 autosta.

Onko kellään lisää tietoa tai omaa kokemusta?
#2245
9000i CD -90, 9000i CC -88
kepakok
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 13:28
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kepakok »

Piristykseksi voin sanoa että 2 vuotta sitten ostin kaikki mahdolliset tilpehöörit kyseistä toimitusta varten..silloin tutkittuani asiaa ja luettani kaikki tieto mitä löytyi luovuin hommasta ..myin manualin pois ja ostin auton jossa acc..mutta onnea yritykselle
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Vierestä olen katsellut kun vm. -86 autoon asennettiin jälkeenpäin ACC.

Johtosarja ei ole mikään mahdoton purkaa irti, itse tuon kerran aikoinaan tehnyt ja vielä tänäpäivänäkin tuo johtosarja killittelee jouten hyllyssä :)
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Sami-tre
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2004 12:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sami-tre »

koppsa kirjoitti:Vierestä olen katsellut kun vm. -86 autoon asennettiin jälkeenpäin ACC.

Johtosarja ei ole mikään mahdoton purkaa irti, itse tuon kerran aikoinaan tehnyt ja vielä tänäpäivänäkin tuo johtosarja killittelee jouten hyllyssä :)
Satutko muistamaan, mitä kaikkea rojua täytyy asentaa? Ts. onko noiden näkyvien osien (ohjauspaneeli, aurinkoanturi, ulkolämpötila-anturi ja kennon lämpöanturi, servot + ilmeisesti myös puhallinmottori??) lisäksi jossain takapenkin alla jokin maaginen boksi jota ilman mikään ei toimi..? :)
#2245
9000i CD -90, 9000i CC -88
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Puhallinmoottoria ei tarvitse vaihtaa, vaan puhallinnopeuden säätöyksikkö. Autommaatti-ilmastoinnissa puhallinopeudensäätö on tehotransitorilla, joka on koteloitu höyrystinpömpelin kylkeen. Ei-automaattiilmanvaihdossa puhallinnopeus valitaan käsisäädöllä, puhallinkotelon kyljessä on sitä varten etuvastuspaketti.

Kyllä tuo varmaan on ihan tehtävissä. Kaikki osat joita pitää operoida on kojetaulun sisällä tai akvaariossa, jos et kylmäkonetta ole vielä asentamassa. Mielestäni automaattisäädön toimimaan saattamiseksi tarvittavat osat on tässä jo mainittu.

Tuonhan voisi saada toimimaan ilman kylmästöintiä jopa ilman höyrystinkotelon asentamista, laitat vaan puhallinnopeudensäätömurikan johokin sellaiseen paikkaan missä pysyy sopivan viileänä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin