savuttaa todella pahasti,mikä meni pieleen kannen vaihdossa?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

savuttaa todella pahasti,mikä meni pieleen kannen vaihdossa?

Viesti Kirjoittaja iita »

eli 2,0 turboon -88 vaihdoin kannen ja läksin koeajolle ,takana olevat peittyvät savuun.savu on sinertävää ei kuitenkaan voimakkaan sinistä.ahtimessa on poikittais välystä muttei pitkittäis.saiskohan mitenkään testattua onko turbo vai kone vika?
Turbo16 CD
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 20:49
Paikkakunta: IISALMI

9000

Viesti Kirjoittaja Turbo16 CD »

Mitenkähän lie venttiiliivarrenkumien laita? Onko niitä uusittu ja ovathan varmasti paikallaan? Savuttikos auto ennen kannenvaihtoa, vai sen jälkeen pelkästään.

:)
-SAAB 900 Convertible T16 vm.86, Saab 900 Aero T16 -90
-SAAB 900 CD T16 vm. 85
-SAAB 96 V4 vm. 71
-SAAB 9-3 Aero
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Venttiilivarrenkumit hyvinkin todennäköisesti... Kai ne on liimattu?
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

savuttaa todella pahasti,mikä meni pieleen kannen vaihdossa?

Viesti Kirjoittaja iita »

ei kun se kansi on toisesta koneesta jonka jätin seisomaan reilu vuosi sitten.ja laitoin sen siltään kun se oli sinä koneessa toiminut savuuttamatta.tosin kansi on iivarista samoin nokat.kone muuten pyörii ihan kivasti iivarin nokilla,lieneekö mitään haittaa :?: ahdot menee viisarin paksuuden verran punaiselle.lähtötilanne oli se että 4:sen vesikanavasta vuoti männänpäälle nestettä ja ajossa nosti lämmöt tappiin.olisiko voinut vaurioittaa sen pytyn renkaita :?: kävin äsken vielä antamassa hanaa jos ois ollu joku hetkellinen oireyhtymä,ei ollut.nyt tuli myös punavalo kuvaan mukaan :cry: eli vilkuttaa silloin tällöin tyhjäkäynnillä öljypainevaloa :?: käyntiääni on nätti :?:savua tulee aikuisten oikeesti sairaasti.
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Kuluuko sitä öljyäkin sitten kunnolla? Itsellä kans savuttaa kuin höyryveturi ja öljyä menee ainakin se 1l/1000km ja turbo syyllinen, tosin venttiilivarren kumitkin voisi tarkistaa...

edit: 100->1000 :oops:
Viimeksi muokannut samsikki, Su Huhti 10, 2005 09:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

savuttaa

Viesti Kirjoittaja iita »

en ole käynyt ajamassa kuin 10 km operaation jälkeen.olisi ehjä turbo ja myös toinen kone.mutta kun tietäs niin ei tarviis turhaa työtä tehdä.sinällään hankala tilanne kun ostin viallisena.niin ei ole aiemmasta savutuksesta tietoa.pitäis varmaan näkyä painepuolen letkuissa öljystä viitteitä jos puhaltaa öljyä imusarjalle päin.pitää tutkia huomenna.
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Re: savuttaa

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Ja luulis näkyvän tulpissa jos sitä johkin pyttyyn pääsee pelkästään.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Onko turbon kuntoa todettu aikaisemmin, siis onko ennenkin ollut kiinni koneessa..?
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

Hei ettei vaan olis käynny vanahanaikainen kansiremppamysteerio>>>vanhat pakkasnesteet/öljyt jäänny pakoputkeen ja voi savuttaa monta kymmentä kilsaa ennenkuin palaa pois 8O
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja iita »

sama turbo on kuin ennenkin,kuntoa ei ole sen kummemmin testattu,jos ei rupea kohtuudella selviimään, niin pitää harkita myisinkö kokonaisena tai osina.autohan oli cd malli .
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Öljynpainevalon välkkyminen kuulostaa kyllä pahalta. Onhan ne venavarren kumet saattaneet kovettua vuoden seisonnan aikana niin, että laskee öljyä läpi oikein kunnolla. Varsinkin jos eivät olleet parhaassa hapessa alunperinkään.
Foxbody turbo
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja iita »

silloin kun öljyvalo vilkkuu vilkkuu myös se auton ääriviivojen muotoinen kehys valo,missä näkyy jos ovet auki.eli voisko olla joku sähköinen häiriö?nyt kun tänä aamuna löin tulille savua ei kuin nimeksi.pitää kohta käydä ajamassa lämpimäksi,näkis silloin onko joku ero kylmällä ja lämpimällä koneella savun suhteen.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

iita kirjoitti:silloin kun öljyvalo vilkkuu vilkkuu myös se auton ääriviivojen muotoinen kehys valo,missä näkyy jos ovet auki.
Piktogrammin taustavalo, joka valaisee ne auton ääriviivat on kytketty niin, että aina jos on joku ovi auki tai valo rikki tai öljynpainevalo palaa, niin ääriviivatkin on valaistu.

Ääriviivat siis kuuluu olla valaistu silloin kun öljynpainevalo palaa siinä piktogrammin konepellin kohdalla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja iita »

juu osina lähtee nyt -88 cd turbo .tarkistin turbolta lähtevän paineputken,ei öljyinen,tulpat tasaisen nokiset,lämmöt kohdillaan.venavarren kumit lieneekö syyllinen tuohon savutukseen.sen verran pääsin jäljille että kylmänä ei savuta :?:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Jos kone ei kolise, valon palaessa, on öljynpaineanturi viallinen.
On noita joutunut vaihtamaan, joskus kusevat alleen ja joskus sytyttävät valon
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin