FM57 vs. FM51

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Valli
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2019 21:38

FM57 vs. FM51

Viesti Kirjoittaja Valli »

Moro!

Tonnarista (-94 2.3t) petti vaihteisto, ja korvaavaa oon nyt katellu. Hajonnut on FM57 001, ja tarjolla olis FM51 001.
Elikkäs, FM51 ilmeisesti passaa myös(?), mutta perävälitys on pienempi. Kuinka suuri ero näissä käytännössä on, kulutuksen ja kiihtyvyyden kannalta?
Autossa jo isompi turbo sekä ohjelmointi sille, suunnitteilla myös etanoliohjelmointi. Kannattaako tässä kohtaa enää kulutusta miettiä edes? :D
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: FM57 vs. FM51

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Lähinnä tuossa jos matka-ajoa teet niin kierrokset nousee tiheämmällä viitosella sinne 3000rpm tasoon. Haittaako esim jos melu ( viriputkidto) lisääntyy vai ei on yksilöllistä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Valli
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2019 21:38

Re: FM57 vs. FM51

Viesti Kirjoittaja Valli »

Tuskin se haittaa, mutta kuinka paljon maantieajon kulutukseen vaikuttaa?
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: FM57 vs. FM51

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Ex tontuun vaihettiin pitkä välitteinen aeron laatikko, matka-ajossa kulutus tippu n puol litraa ja softaus tiputti toisen puol litraa. vähän päälle 6 litraa vei satasella matka-ajossa softan ja laatikon vaihon jälkeen.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 737
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Re: FM57 vs. FM51

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Pitääpä tarkistaa omastakin tuo nykyisen laatikon merkintä. Minusta kierrokset nousi hieman 5 vaihteella 100 vauhdissa. Kovin suurta eroa kulutukseen ei tullut, alle litran luokkaa. Taajama ajo on kuitenkin helpompaa nykyisellä laatikolla kun 3 vaihdettakin voi käyttää. Onpa vanhakin laatikko tallessa korjattuna jos joskus tarvitsen.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Vastaa Viestiin