Taas tuli Saksasta tonnari lähemmäs syntyseutujaan (teimme kunniaa laivan reelingillä Trollhättanin leveyspiiriä ohittaessamme). Alusta siisti, vähän ajettu (ja herkkuja aivan liikaa köyhälle virkamiehelle).
Suolaliemiä vastaan autot ruostesuojataan. Mutta sanovat ettei tonnaria tartte kun on galvaniseerattu, fiksut kotelorakenteet ja ruostumattomuustestit etc. Mutta sittenkin, oliskos syytä? Kokemus saakoon suunvuoron, olkaa hyvä.
Tonnariin (-95)ruostesuojaus?
Re: Tonnariin (-95)ruostesuojaus?
Ite toin -94 mallisen tonnarin kesällä ja pohja on massattu ja kotelot suojattu. Suosittelen. Hiekoitussepeli ja suolamoska on sen verta ikävä yhdistelmä että sitä vasten kannattaa suojautua.MacSaab kirjoitti: Suolaliemiä vastaan autot ruostesuojataan. Mutta sanovat ettei tonnaria tartte kun on galvaniseerattu, fiksut kotelorakenteet ja ruostumattomuustestit etc. Mutta sittenkin, oliskos syytä? Kokemus saakoon suunvuoron, olkaa hyvä.
Kyllä se kannattaa suojata uudempikin tonnari ja sitten laittaa eteen roiskeläpät. Itse kun en aikanani raaskinut investoida alkuperäisiin läppiin, ostin tarvikeliikkeestä muutaman kympin (mk) hintaiset muoviset tarvikeläpät joista sai vartin kuumailmapuhaltelulla muovailtua oikein istuvat. Ovat pysyneet alla 3 talvea ja kyljet siistimpänä.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Samaa mieltä
Itselläni on vm. 1995 tonnari, jonka siis pitäisi olla jo hyvinkin galvanoitu ruostetta vastaan. Silti olen sen suojauttanut (Tectyl-käsittely) ja siitäkin huolimatta takaluukun alla yhdessä hitsauspisteen kohdassa on alkavaa ruostetta näkyvissä!cc kirjoitti:Kyllä se kannattaa suojata uudempikin tonnari ja sitten laittaa eteen roiskeläpät. Itse kun en aikanani raaskinut investoida alkuperäisiin läppiin, ostin tarvikeliikkeestä muutaman kympin (mk) hintaiset muoviset tarvikeläpät joista sai vartin kuumailmapuhaltelulla muovailtua oikein istuvat. Ovat pysyneet alla 3 talvea ja kyljet siistimpänä.
Joten kyllä Suomessa mikä tahansa auto kannattaa käsitellä. Olivat muuten silloin teettäessäni käsittelyn ruosteenestoliikkeessä sitä meiltä, että ensimmäinen käsittely pitäisi teettää jo varsin tuoreelle autolle (myyntipuhetta tietysti, mutta olisivat antaneet myös kattavimman takuun, jos auto olisi ollut alle kolmen vuoden ikäinen...)
Kiitti tiedoista
Toi roiskeläppäjuttu on varsin uskottava, siis oliko se niin että alkuperäiset pitäis olla? Ja mistä saa? (Sopivasti, ruottistako postitse?)
Vielä: pääkaupunkiseudun hyvä ruostesuojaamo?
Vielä: pääkaupunkiseudun hyvä ruostesuojaamo?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa