Tonnarissa (aj. 312 tkm) on jo yli vuoden tuntunut aina toisinaan kytkin luistavan ja nyt on alkanut kuulua myös rahinaa tyhjäkäynnillä, eli varmaan olisi jakopään rempan aika.
Mitäs noiden laittaminen korjaamolla maksaisi noin suunnilleen? Auto on jokseenkin ruosteeton, niin ei haluttaisi paaliinkaan laittaa. Mutta jos rempat maksaa enemmän kuin ng 9-3 TTiD tai Aero farkku, niin harkitsen vakavasti uudempaan siirtymistä .
Kytkimen uudet osat löytyy jo eli niiden hinnan voi jättää arviosta pois. Samaten "Jos itse teet..." alkavat arviot voi jättää pois, koska en muuten tee.
Kytkin- ja jakopäärempan hinta?
Kytkin- ja jakopäärempan hinta?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Kytkin- ja jakopäärempan hinta?
Kyselin juuri kytkinrempan hintaa Motonetin korjaamolta Kokkolasta, sanoivat töiden hinnaksi reilu neljäsataa. Siihen osat päälle mun tapauksessa.
900i -91 "Setä"
9000 CSE 2.3i -93
9000 CSE 2.3i -93
Re: Kytkin- ja jakopäärempan hinta?
eikun äkkiä siis sinne
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kytkin- ja jakopäärempan hinta?
Jakopää katsottu kiristimestä vara loppu vai pelkän äänen perusteella? Voi olla muuten myös tp- ketjukin joka ääntelee.
Yhteen -94 2.3T tehty jakopäärenppa, tosin 500tkm oli ajettu kun jakoketjulla oli tunnit täynnä. 8h (60€/h) työ korjaamolla ja jakopään + tp-ketjusarjat ostin jotain 550€ hintaan.
Tuossa -93 2.3T on poistettu aikoinaan vain kilistelevä tp- ketju öljypohjan kautta ja jakoketjun kiristin oli vasta puolivälissä niin ei tehty sille mitään. Hiukan täristää tyhjäkäynnillä mutta ajossa en huomaa mitään eroa.
Kytkintä en tonttuun ole vaihtanut niin ei hajua, nykyisessä -93 on saranoitu apurunko niin voi olla helpompi laatikon tai kytkimen vaihto kuin uudemmissa joissa ilmeisesti kiinteä apurunko.
Yhteen -94 2.3T tehty jakopäärenppa, tosin 500tkm oli ajettu kun jakoketjulla oli tunnit täynnä. 8h (60€/h) työ korjaamolla ja jakopään + tp-ketjusarjat ostin jotain 550€ hintaan.
Tuossa -93 2.3T on poistettu aikoinaan vain kilistelevä tp- ketju öljypohjan kautta ja jakoketjun kiristin oli vasta puolivälissä niin ei tehty sille mitään. Hiukan täristää tyhjäkäynnillä mutta ajossa en huomaa mitään eroa.
Kytkintä en tonttuun ole vaihtanut niin ei hajua, nykyisessä -93 on saranoitu apurunko niin voi olla helpompi laatikon tai kytkimen vaihto kuin uudemmissa joissa ilmeisesti kiinteä apurunko.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Kytkin- ja jakopäärempan hinta?
...kyllä uudemmissa tonnareissakin on saranoitu apurunko.
Kyseisten remonttien teettäminen eriaikaan ei tuo merkittvää kustannuksen lisäystä, koska ainoa yhteinen työvaihe taitaa olla konepellin avaaminen.
Kyseisten remonttien teettäminen eriaikaan ei tuo merkittvää kustannuksen lisäystä, koska ainoa yhteinen työvaihe taitaa olla konepellin avaaminen.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Kytkin- ja jakopäärempan hinta?
Ihan sen kahinan perusteella. Tietty tuo kiristin pitää tarkastuttaa ennen kuin alkaa isompia remppoja varailemaan. Eilen pidemmän siivun ajettuani kuuntelin rahinoita ja mielestäni niitä kuului selvästi vähemmän kuin edellisellä kertaa kuunnellessani .Kupari kirjoitti: ↑Su Elo 11, 2019 20:13Jakopää katsottu kiristimestä vara loppu vai pelkän äänen perusteella? Voi olla muuten myös tp- ketjukin joka ääntelee.
Yhteen -94 2.3T tehty jakopäärenppa, tosin 500tkm oli ajettu kun jakoketjulla oli tunnit täynnä. 8h (60€/h) työ korjaamolla ja jakopään + tp-ketjusarjat ostin jotain 550€ hintaan.
Hyvä tietää tuokin, että synergiaetuja ei tule remppojen kerralla teettämisistä .
Eli jakopää ois ehkä reilun tonnin ja kytkin ehkä viitisen sataa. Onhan siinä menoerää.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00