hc joutokäynnillä liian korkea

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
haka
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: La Heinä 17, 2004 21:41
Paikkakunta: pori

hc joutokäynnillä liian korkea

Viesti Kirjoittaja haka »

käyin tänään tonnarini kanssa ekan kerran katsastuksessa. vikalista oli jarrulevyjen vaihto eteen ja hc-pitoisuus joutokäynillä korkea ( 121) . mistä lähtisin etsimään vikaa. kone oli lämmin. käskin inssin katsomaan viat tarkasti,mutta muuta ei löytynyt, mutta kehui -92 vuoden mallista tonttua todella hyvin pidetyksi( saksasta tuotu viime keväänä. 9000 cs 2.3 t a -92
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Enpä nyt noista paljon ymmärrä, mutta katalysaattori vois olla hajalla tms.
9000 aero -97, 9000 cde -96
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ihan helpoin kohta aloittaa voisi olla ilmanputsarin vaihto. Tuohan on jo DI:llä, jos käy nätisti muuten niin tuskin siinä vikaa, tulpat voisi kyllä tarkistaa ja vaihtaa jos ovat kovin vanhat.

Miten oli seokset muuten, jos oli muuten hyvät ja kierroksilla ok, niin epäilisin kyllä ennemmin väsynyttä vanhaa lambdaa kuin kattia. Itselläni meni juuri ja juuri tyhjäkäynnillä HC-arvoihin (96), ja lambdahan oli vielä alkuperäinen ja väsähtänyt. Ensi katsastuksessa sitten näkee, miten vaikutti, mutta eiköhän se syypää tuohon ollut, vaikutti jo käynnin tasaisuuteen lambdan hitaus..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
haka
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: La Heinä 17, 2004 21:41
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja haka »

ilmaputsari ja tulpat vaihdettu 2 vk takaperin. 2000 kierroksella arvot loistavat, mutta tyhjäkäynti on soutavaa ( + - 500 rmp) 9000 cs 2,3 t-92
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

kannattaa tarkastaa alipaine vuodot (letkut,liittimet, klemmarit) :!:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

ecopower kirjoitti:kannattaa tarkastaa alipaine vuodot (letkut,liittimet, klemmarit) :!:
Vastaavien kokemusten perusteella sanoisin samaa.

Viime keväänä vastaava juttu kuin sulla, juuri ja juuri meni päästöleimasta läpi, tyhjäkäyntikin kävi korkeella toisinaan.
EPC antoi allaolevasta linkistä löytyvän kuvan sun auton osista, mulla tosin vika oli vm. -89:ssä mut samalta näyttää. Tuli kuntoon kun venttiilin "35" (kuvassa näkyy vain 5 :twisted: ) siitä koneen päältä vaihtoi. Oli murtunut liitoksestaan, mutta ei havainnut helposti koska oli suojan alla piilossa.

EDIT: Ja kuva siis täällä: http://thor.prohosting.com/henrih/letkut.jpg
Viimeksi muokannut Henkka #2283, Pe Huhti 15, 2005 06:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Henkka #2283 kirjoitti:
ecopower kirjoitti:kannattaa tarkastaa alipaine vuodot (letkut,liittimet, klemmarit) :!:
Vastaavien kokemusten perusteella sanoisin samaa.

Viime keväänä vastaava juttu kuin sulla, juuri ja juuri meni päästöleimasta läpi, tyhjäkäyntikin kävi korkeella toisinaan.
EPC antoi allaolevasta linkistä löytyvän kuvan sun auton osista, mulla tosin vika oli vm. -89:ssä mut samalta näyttää. Tuli kuntoon kun venttiilin "35" (kuvassa näkyy vain 5 :twisted: ) siitä koneen päältä vaihtoi. Oli murtunut liitoksestaan, mutta ei havainnut helposti koska oli suojan alla piilossa.

Ja kuva siis täällä: http://thor.prohosting.com/henrih/letkut.jpg
joo massamittarin ja kannen väliset vuodot nostaa HC.tä aika reippaasti! 8O
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Vastaa Viestiin