Automaatti ilmastointi
Automaatti ilmastointi
Kun, laitan lämpötilansäätimen LO asentoon ( auto lämpimässä autotallissa + 18 ) kompura lähtee päälle ihan normaalisti, mutta sammuu n. 10 sekunnin jälkeen. Lähtee päälle taas jonkuajan kuluttua sammuu taas n 10 sekunnin käynnin jälkeen. Tätä jatkuu kokoajan. Onko kellään kokemuksia vastaavasta toiminnasta.
Kylmää ei tule riittävästi. Tänään mittasin sisälle tulevan ilman lämpötilan + 14.2 Minun mielestä ei riittävän alhainen.
Kylmä aineet vaihdettu kolme päivää sitten sekä testattu järjestelmän tiiveys--->OK
Kylmää ei tule riittävästi. Tänään mittasin sisälle tulevan ilman lämpötilan + 14.2 Minun mielestä ei riittävän alhainen.
Kylmä aineet vaihdettu kolme päivää sitten sekä testattu järjestelmän tiiveys--->OK
Viimeksi muokannut Snake, Ti Huhti 19, 2005 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkäs takia sen pitäisi sitten pyöriä koko ajan. Jos kompura pystyy katkokäynnillä pumppaamaan painetta sen verran kuin paisuntaventtiilistä purkautuu, niin eikös se riitä.
Eikö sinulla sitten tule kylmää riittävästi LO-asennossa vai miksi kysyt?
Eikö sinulla sitten tule kylmää riittävästi LO-asennossa vai miksi kysyt?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Automaatti ilmastointi
Minulla yksi auto teki tuota, kun järjestelmää oli täytetty liikaa. Mitä kuumempi ilma oli, sitä huonommin toimi. 6 asteen lämpötilassa jäähdytti vaikka kuinka paljon. 25 asteen tai yli ei jäähdyttänyt enää juuri ollenkaan.Snake kirjoitti:Kun, laitan lämpötilansäätimen LO asentoon ( auto lämpimässä autotallissa + 18 ) kompura lähtee päälle ihan normaalisti, mutta sammuu n. 10 sekunnin jälkeen. Lähtee päälle taas jonkuajan kuluttua sammuu taas n 10 sekunnin käynnin jälkeen. Tätä jatkuu kokoajan. Onko kellään kokemuksia vastaavasta toiminnasta.
Kylmää ei tule riittävästi. Tänään mittasin sisälle tulevan ilman lämpötilan + 14.2 Minun mielestä ei riittävän alhainen.
Kylmä aineet vaihdettu kolme päivää sitten sekä testattu järjestelmän tiiveys--->OK
900C -86
Kalibrointi ei varmaankaan vaikuta tuohon. LO-asennossa pitäisi tulla viileämpää ilmaa. Samalla kun omaani täytettiin kolme vuotta sitten aineita, korjaamossa oli ihmeteltävänä joku punainen vääränmerkkinen auto, joka teki rempan jälkeen juuri tuollaista. Painemittareista kai kanssa näkyi jotain outoa, mutta kaverit kyllä raapivat toisenkin kerran päätä ennen kuin oivalsivat, että oli täytetty liikaa.
Olikohan Saabin korjaamokäsikirjassa määritelty joku testikin, moottori lämpimäksi, auto tyhjäkäynnille, ACC LO-asentoon, ikkunat, ovet ja suuttimet kojetaulun sivuilla kiinni, ja sitten mitataan keskimmäisestä suuttimesta tuloilman lämpötilaa. Kai sen nyt alle kymmenen astetta pitäisi olla jos ilma auton ulkopuolella on alle +20C. Testi kestänee lähemmäs kymmenen minuuttia, että lämmöt tasoittuvat.
Olikohan Saabin korjaamokäsikirjassa määritelty joku testikin, moottori lämpimäksi, auto tyhjäkäynnille, ACC LO-asentoon, ikkunat, ovet ja suuttimet kojetaulun sivuilla kiinni, ja sitten mitataan keskimmäisestä suuttimesta tuloilman lämpötilaa. Kai sen nyt alle kymmenen astetta pitäisi olla jos ilma auton ulkopuolella on alle +20C. Testi kestänee lähemmäs kymmenen minuuttia, että lämmöt tasoittuvat.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
Häh
Miten toi on mahdollista??
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Häh
Niin mikä? Sekö, että ilmastointilaite puhaltaa kylmempää ilmaa kuin ulkoilma? Periaate on ihan sama kuin jääkaapissaHenna Makkonen kirjoitti:Miten toi on mahdollista??

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Automaatti ilmastointi
Meikällä oli tonnarissa vastaava ongelma. Syynä oli se, että Länsiauton asentaja oli ruuvannu alakatteen peltiruuvilla ilmastointiletkuun kiinni ja siitä aiheutui sitten lämpimillä ilmoilla äkkiä ylipaine ja kompura katkoi. Luultavasti kyseessä on myös joku ylipaine, esim. juurikin liiallinen kylmäainemäärä.Snake kirjoitti:Kun, laitan lämpötilansäätimen LO asentoon ( auto lämpimässä autotallissa + 18 ) kompura lähtee päälle ihan normaalisti, mutta sammuu n. 10 sekunnin jälkeen. Lähtee päälle taas jonkuajan kuluttua sammuu taas n 10 sekunnin käynnin jälkeen. Tätä jatkuu kokoajan. Onko kellään kokemuksia vastaavasta toiminnasta.
Kylmää ei tule riittävästi. Tänään mittasin sisälle tulevan ilman lämpötilan + 14.2 Minun mielestä ei riittävän alhainen.
Kylmä aineet vaihdettu kolme päivää sitten sekä testattu järjestelmän tiiveys--->OK
Ratsastetaan aiheella
Eli itsellä kanssa kompura käy silloin tällöin, mutta oletan sen olevan normaalia. Ongelmana on flektin jatkuva pyöriminen. Kuivaimessa olevan painekytkimen valvontarele(akun edessä kotelossa) vetää heti, kun laittaa virrat päälle, joka taas ohjaa flektin pyörimään. Muuten ilmastointi toimii kuten pitääkin.
Ilmastointi on tosin juuri jälkiasennettu (ACC2), mutta kaikki kompuran ja flektin toimintaan liittyvät johdotukset olivat valmiina. Itselläni epäilys kohdistuu joko painekytkimeen tai järjestelmän ylitäyttöön.
Onko muilla hajonut painekytkimiä?
Ilmastointi on tosin juuri jälkiasennettu (ACC2), mutta kaikki kompuran ja flektin toimintaan liittyvät johdotukset olivat valmiina. Itselläni epäilys kohdistuu joko painekytkimeen tai järjestelmän ylitäyttöön.
Onko muilla hajonut painekytkimiä?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Kuuluuko muilla kompurasta/ siitä kuivaimelle lähtevän letkun lähdöstä pihinää ja porinaa, kun ensin olette olleet ajossa. Eli auto sammuksiin konepelti auki ja kuuntelemaan ja ihmettelemään ilmiötä... kuulostaa kuin aineet suunnilleen kiehuisivat tuossa kohtaa?
Onko kyseessä normaalit äänet / toiminta? ....hyvin pukkaa kylmää kuitenkin ilmastointi kuumalla kelillä.
Onko kyseessä normaalit äänet / toiminta? ....hyvin pukkaa kylmää kuitenkin ilmastointi kuumalla kelillä.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Lisää äänistä.. mulla ilmastointi pitää kuumilla ilmoilla tietyin väliajoin "sihinää", kun sisäilmankierto on päällä.. sellanen n. 3 sekunnin pituinen "psssssss.." joka tulee tuntuisi kuuluvan sieltä kojelaudan keskimmäisten suuttimien kohdaltaAhtopaine kirjoitti:Kuuluuko muilla kompurasta/ siitä kuivaimelle lähtevän letkun lähdöstä pihinää ja porinaa, kun ensin olette olleet ajossa. Eli auto sammuksiin konepelti auki ja kuuntelemaan ja ihmettelemään ilmiötä... kuulostaa kuin aineet suunnilleen kiehuisivat tuossa kohtaa?
Onko kyseessä normaalit äänet / toiminta? ....hyvin pukkaa kylmää kuitenkin ilmastointi kuumalla kelillä.

-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006