Varma peli
Varma peli
Niin vai piti seisonnasta ottaa 91 9000TA käyttöön, ku uudenkarheasta volvo 80 4d 146t ajettu, murtui kampiakseli poikki vikaan.Taas tuli todettua,että penkit ja ajoominaisuudet aivan toista luokkaa kuin volvossa.Autom.laatikkokin pelaa paremmin vaikka mittarissa 530t.Laatikkoon olen öljyt vaihtanut toistakymmentäkertaa 25v aikana.Automaattiilmastointi pelaa,kylmäkoneasentaja täyttänyt 5 vuotta sitten.Konetta en ole muuten aukaissut kuin öljypohjan käyttänyt pois 300t heitin tasapainoakselinketjun roskiin.Jakoketju alkuperäinen,ei ole tarvinnut tehdä tonnin jakop.remontteja kuin volvoon.
Re: Varma peli
Alkaa tuo saapin hehkutus kuulostamaan tojotahenkilön satuilulta. Totuusarvo on samaa luokkaa, kuin erään tojotahenkilön minulle kertoma satu siitä, että hänen hiaceen on 900tkm ajolla vaidettu ainoastaan moottoriöljyä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Varma peli
No sen verran tuli puhuttua lööperiä,että tasapainok.poisto oli 299800km kohdalla eikä 300t,kattelin muutenki noita omia merkattuja itsetehtyjä huoltoja.Alkuperäisiä osia autossa esim.kaikki pyöränlaakerit,katti,vetonivelet (vaihdettu ulommat kumit)turbo jakopäänketju ,
käsijarruvaijerit.Vaihdettuja osia laturi2x,jäähdytin1x,startti1x,iskarit/jouset taka/eteen1x,vesipumppu1x,bensapumppu1x ja jarruja etupään kumipuslia vaihdettu.Moottori on muuten aukaisematta mitä tuossa kerroin,että alakautta tasapainoketju poistettu.Ketjun poistosta en ole huomannut mitään vaikutuksia moottorivärinöihin.Kori hitsaamaton viimeiset 400t kilsaa ajettu napapiirin yläpuolella.Koneeseen alkuvuosina 5-40W ja sitten 0-40w 10t välein.Molemmat penkinlämmittimet ja vasen peilin lämmitin hiipunu.Nyt huomasin ettei enää ampaise ohittuksissa entiseen malliin (147kw)mankeettiventtiilihän näissä jumii tai sitten turbossa on hukkaportin venttiilin istukka halkiviassa.Tätä pyöreämallista venttiiliä ei ole kovin paljon tarjolla,en ole ainakaan löytänyt.
käsijarruvaijerit.Vaihdettuja osia laturi2x,jäähdytin1x,startti1x,iskarit/jouset taka/eteen1x,vesipumppu1x,bensapumppu1x ja jarruja etupään kumipuslia vaihdettu.Moottori on muuten aukaisematta mitä tuossa kerroin,että alakautta tasapainoketju poistettu.Ketjun poistosta en ole huomannut mitään vaikutuksia moottorivärinöihin.Kori hitsaamaton viimeiset 400t kilsaa ajettu napapiirin yläpuolella.Koneeseen alkuvuosina 5-40W ja sitten 0-40w 10t välein.Molemmat penkinlämmittimet ja vasen peilin lämmitin hiipunu.Nyt huomasin ettei enää ampaise ohittuksissa entiseen malliin (147kw)mankeettiventtiilihän näissä jumii tai sitten turbossa on hukkaportin venttiilin istukka halkiviassa.Tätä pyöreämallista venttiiliä ei ole kovin paljon tarjolla,en ole ainakaan löytänyt.
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
- Paikkakunta: Oulu
Re: Varma peli
Sehän on käytännössä uus auto vielä. Mun 2.3t tonnarilla on ajettu nyt joku 650tkm. Eka Garretti meni vaihtoon 600tkm kohalla
"Jag har en Saab" på finska "Olen mieleltäni sairas, en saa julkisesta terveydenhuollosta apua ja nyt pihani on täynnä autoja"
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)