Automaattilaatikon tukipuslan vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Automaattilaatikon tukipuslan vaihto

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Näyttäs tosta sigun tonnarissa olevan ko. Pusla finaalissa, varmaan siinä lienee syykin että miksei vetarit meinaa kestää vaan alkaa ravistamaan kuskin puolella.

En löytänyt haulla enää hengissä olevaa ketjua jossa olisi operaatiota enemmän kuvailtu, olisko jollain kertoa että miten ko. Operaatio toteutetaan? Kattelin että tuen avaamalla & askia nostamalla sais ehkä tilaa senverran että mahtus puslan vaihtamaan. Powerflexiä menee tilalle, onko kuinka jämpti änkeä paikalleen?
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Automaattilaatikon tukipuslan vaihto

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Eikös lyhytlohkosissa ole jo irrotettava tuo puslantukipanta? Jos kiinteä niin se vanhan irroitus on silloin tuskaisin osa hommaa, jos irrotettava niin silloin helpompi panta pöydällä tehdä.
Pitkälohkossa manuaalilla inhottavaa oli kiinteä tuki niin piti hakata, polttaa ja kaivaa vanha pusla pois tuki paikoillaan. Laitettiin kone ja laatikko taljaan ja vähän nostettu jotta tilaa sai.


Tuolla lopussa on automaatin puslan vaihdosta jotain.
viewtopic.php?t=110125#p789108
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: Automaattilaatikon tukipuslan vaihto

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Juu kyllä tuo panta-osa tuossa irroitettavalta näyttää, tai ainakin erilaiselta kuin pihassa seisovassa -89:ssä.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11486
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Automaattilaatikon tukipuslan vaihto

Viesti Kirjoittaja jus »

Tuolla vaihdetaan keskipakosäätimen tiivisteet ja vaihteiston orkkis-mallinen tukikumi orkkis-malliseen:
http://www.hexfiles.com/users/shan/DIY/ ... index.html

Jos laitat uretaaniversion, joka tarvitsee ympärilleen orkkis-tyylisestä sen metallikuoren, niin suurin työ saattaa juurikin olla sen vanhan kumivulkanoinnin työstäminen irti kuoresta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: Automaattilaatikon tukipuslan vaihto

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Kiitoksia linkeistä!

Menee orkkiskumi tilalle kun uretaanista ei oo tällä hetkellä saatavilla. Sitten samalla jumppaa vetarit vaihtoon ja etu-kallistuksenvakaajan puslat uretaanisiksi kun näyttivät olevan aika väsyneet. Samalla tarkasta sen oikean vetarin & moottorin alatuennan että on kunnossa.

Näyttää muuten ylhäältäpäin kuikittuna juurikin tolta tuo laatikon vanha pusla, ottaa pultti melkein kiinni siihen kiinnikkeen yläreunaan :D En huomannut aluksi tätä ennenkuin nyt vaihdon sporttialustan alle ja alkoi klonksahtelu kuskin puolella joka töyssyssä ja kaikki alustan osat oli kuitenkin jämptisti kiinni ja mm. tukivarren takapuslat uretaanisia & ryhdissään :facepalm_man:
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Vastaa Viestiin