9000 ahdoista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
spade
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ke Loka 24, 2007 15:28
Paikkakunta: Espoo

9000 ahdoista

Viesti Kirjoittaja spade »

Moi,

2.0t T5 stage2, lähtee ihan kohtuullisesti kun pääsee kiihdyttämään pieniltä kierroksilta (~2000), mutta jos on jo kierroksia vähän enemmän (3500) ja painaa kaasun pohjaan niin ei oikein mitään tapahdu, kiertää kyllä silloinkin mukavasti punaiselle asti, mutta potku puuttuu. Millä saisi tilanteen paremmaksi ja pidettyä auton melko vakion näköisenä edelleenkin.

t:pasi
9000CS 2.0t -96
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08

Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 9000 ahdoista

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Tuo riippuu kenen tekemä softa ja mikä ahdin. Jos ahdin garret T25 niin ei se oikein ylhäältä tahdo noilla ahtopyynneillä jaksaa, mitsu aero 15t sitten riittää potkua sielläkin jo paremmin.
Softa jos jonkun laadukas ja hyvin tehty niin yleensä toimii koko alueella.

Omassa 2.3T oli alunperin ikivanha maptunin stage2 ja t25, uutta softaa penkissä sorvatessa vedetty sillä softalla käyrä malliksi niin veti seoksen todella ylirikkaalle ylhäällä. Penkkiin myös ahdin vaihdettu aero 15t ja tuo jaksaa selvästi paremmin ylhäällä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: 9000 ahdoista

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Itse huomannut että jo stage1 2.0t on laiska verrattuna 2.3t stage1.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 9000 ahdoista

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Itsellä 2.0l garretilla T5 koneena ollut ng900 johon edellinen oli softauttanut stage2 ja ei sekään oikein jaksanut ylhäällä. Tosin softa oli hirveä, mm turvatoimintoja esim nakutus oli poistettu. Ihme ettei paukahtanut koko kone, ahdin kylläkin.

2.3l vakionakin on selvästi vääntävämpi.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin