Vaihdoin v-loppuna tonnariini termostaatin ja nesteet. Termostaatti on saabilta haettu 89 asteinen.
Vaihdon jälkeen lämmöt alkoi "soutamaan" klo.9:n ja klo.10:n välillä ja välillä menee n. 3mm päähän punaisen rajasta.
Onko normaalia, vai sattuiko maanantaipäivän termostaatti?
Vai onko mittariston regulaattori syynä viisarin soutamiseen?
9000 ja termostaatti
Turboonhan toi 89 on ainakin niin sanottu "talvi termostaatti". Kyllähän se ainakin mulla jonkin verran soutaa, mutta tasottuu pitemmällä matkalla.
Ja jos autosi on turbo niin suosittelen vaihtaan kesäksi kyllä 82, mutten kone käy turhan kuumana. Kyllähän sen soutamisen toisaalta käsittääkin kun termostaatti avautuu ja välillä sulkeutuu, pitäen moottorin lämmön termostaatin toiminta rajojen sisällä.
Mut niin ku andalucia epäili tota ilmaa, niin saattaa sekin hankaluuksia aiheuttaa. Laitoikko termostaatissa sen pienen reiän ylöspäin
Lukee nimittäin saabin korjaamo oppaissa ja yks asentaja kerran mainitti myös että kuuluu tonnisessa olevan ylöspäin ja satkussa taaseen jäähdytimeen menevää letkua kohti. Auttaa ilmeisesti ilman pois kulkeutumiseen termostaatti kotelosta
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ja jos autosi on turbo niin suosittelen vaihtaan kesäksi kyllä 82, mutten kone käy turhan kuumana. Kyllähän sen soutamisen toisaalta käsittääkin kun termostaatti avautuu ja välillä sulkeutuu, pitäen moottorin lämmön termostaatin toiminta rajojen sisällä.
Mut niin ku andalucia epäili tota ilmaa, niin saattaa sekin hankaluuksia aiheuttaa. Laitoikko termostaatissa sen pienen reiän ylöspäin
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)