Tulpat
Tulpat
Tulipa tuossa vaihdettua tulpat kun meinaisi ruveta tyhjäkäynnillä pätkimään enemmän tai vähemmän pahasti. Juujuu, ovat mallia BCPR7ES-11...
Tuossa olisi kuva tulpista, pytyn numero on tulpan edessä.
http://www.kolumbus.fi/vtp/IMG_0769.jpg
Kertokaapas tuomionne...
Tuossa olisi kuva tulpista, pytyn numero on tulpan edessä.
http://www.kolumbus.fi/vtp/IMG_0769.jpg
Kertokaapas tuomionne...
Vähän tuommoiset kiteisen näköiset ovat, mutta voi olla vetistä bensaakin tms, mun ex-tonnarissa oli vähintään 60tkm ajetut joiden kärkiväliksi oli tullut yli 3mm ja sitä "kaarta" ei enää paksulti ollut, no siitä olikin mennyt sytkäkasetti niiden takia.
Noista on vaikea antaa mitään tuomiota kun ovat niin karstaiset ja muutenkin kökköiset, jos jotain pitäisi sanoa niin ei ole annettu monoa tarpeeksi, mun saksantulijaisen tulpat olivat sattuneesta syystä kauniin kahvinruskeat ja täysin puhtaat kuten männänpäällisetkin
Noista on vaikea antaa mitään tuomiota kun ovat niin karstaiset ja muutenkin kökköiset, jos jotain pitäisi sanoa niin ei ole annettu monoa tarpeeksi, mun saksantulijaisen tulpat olivat sattuneesta syystä kauniin kahvinruskeat ja täysin puhtaat kuten männänpäällisetkin

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuossa olisi yksi threadi jossa on brittien tulpan kuvia:
http://www.saabscene.com/ubb/ultimatebb ... /1349.html
Hieman erilaisilta näyttää...
http://www.saabscene.com/ubb/ultimatebb ... /1349.html
Hieman erilaisilta näyttää...
Jaahas. Noinkohan tuosta on sittenkin tullut glykoli-öljypoltin.
http://www.kolumbus.fi/vtp/possaytys.jpg
Tuossa on kuvatus kun hieman antaa kaasua. Tulee iltahämärässä aistittuna valkoista savua niin perkeleesti, kuvassa näyttää salaman valossa hieman sinertävältä. Huomaa myös noin viidessä minuutissa putken alle kertynyt lätäkkö (auto hieman siirretty taaksepäin ennen kuvan ottoa).
http://www.kolumbus.fi/vtp/possaytys.jpg
Tuossa on kuvatus kun hieman antaa kaasua. Tulee iltahämärässä aistittuna valkoista savua niin perkeleesti, kuvassa näyttää salaman valossa hieman sinertävältä. Huomaa myös noin viidessä minuutissa putken alle kertynyt lätäkkö (auto hieman siirretty taaksepäin ennen kuvan ottoa).
Niin olen edelleen sitä mieltä että nuo tulpat näyttää siltä että glygoolia olis ollut palotilassa
Jos ei halua alkaa purku hommiin niin vaihtamalla jäähdytys nesteen puhtaaseen veteen ja sitten tarkkailemalla tulppia ja pakokaasuja pitäisi ero näkyä jos siitä on kyse. Eli puhtaalla vedellä tulpat puhdistuu/pysyy puhtaana jos siellä on vuoto. Noin minä oon tollasta ongelmaa testannut. Kannen kiristys on joskus auttanut asiaa (kylläkin väliaikasesti).
V-M

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Itse vaihtelen n. 20000km:n välillä, aina NGK:t ja kärkiväli 0.9milliin. Vaihdettaessa on vanhojen tulppien kärkiväli ollut yleensä n. millin luokkaa.ecopower kirjoitti:kannataa sijoittaa 10 euroa tulppiin(etenkin turboissa)10000km välein!ei ole nykimis ja DI ongelmia niin paljon ja maksaa itsensä monin kerroin polttoaine kuluissa!
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tulipa sitten tuossa heinä/elokuun vaihteessa korjattua tämä öljypoltin mallia B204E.
Syynä tulppien kivaan väritykseen oli koneen tyyppivika elikkä venttiilinvarren kumit horona tai paikoillaan/irti miten sattuu.
Tuossapa kuva mitä löytyi kannen irroittamisen jälkeen:
http://www.kolumbus.fi/vtp/saabkuvat/Img_1533.jpg
Ja pari kuvaa kannesta:
http://www.kolumbus.fi/vtp/saabkuvat/Img_1541.jpg
http://www.kolumbus.fi/vtp/saabkuvat/Img_1543.jpg
Ja männänpäälliset siivottuna (vertailun vuoksi):
http://www.kolumbus.fi/vtp/saabkuvat/Img_1559.jpg
Noista voisi päätellä että aika hyvin kertoo tuo tulppien kunto myös palotilan kunnon ja mahdollisen öljyn polttamisen. Nyt koneella on ajettu rempan jälkeen muutaman tuhat kilometriä ja öljyt pysyy sisällä eikä pukkaa savua käynnistäessä.
Öljyä muuten kului noin pari litraa / 6000 km kun venavarren kumit olivat horona.
Tuosta kannen kuvasta ei oikein välity tuo pakoventtiilien päällä oleva yököttävän paksu ja kiinnipalanut karstakerros. Venat eivät muuten pitäneet ilman hiomista joten kannen irroitus tuli ihan oikeaan tarpeeseen.
Vinkkinä muuten että nuo männänpäälliset ovat helppo puhdistaa paikallaan käyttämällä pölynimuria imemään roskat kun pintoja raapii ensin vaikka moralla pahemmista karstoista ja myöhemmin teräsvillalla lopuista jämistä. Samoin lohkon päällinen on helppo putsata puukon/hiekkapaperin ja imurin kanssa.
Syynä tulppien kivaan väritykseen oli koneen tyyppivika elikkä venttiilinvarren kumit horona tai paikoillaan/irti miten sattuu.
Tuossapa kuva mitä löytyi kannen irroittamisen jälkeen:
http://www.kolumbus.fi/vtp/saabkuvat/Img_1533.jpg
Ja pari kuvaa kannesta:
http://www.kolumbus.fi/vtp/saabkuvat/Img_1541.jpg
http://www.kolumbus.fi/vtp/saabkuvat/Img_1543.jpg
Ja männänpäälliset siivottuna (vertailun vuoksi):
http://www.kolumbus.fi/vtp/saabkuvat/Img_1559.jpg
Noista voisi päätellä että aika hyvin kertoo tuo tulppien kunto myös palotilan kunnon ja mahdollisen öljyn polttamisen. Nyt koneella on ajettu rempan jälkeen muutaman tuhat kilometriä ja öljyt pysyy sisällä eikä pukkaa savua käynnistäessä.
Öljyä muuten kului noin pari litraa / 6000 km kun venavarren kumit olivat horona.
Tuosta kannen kuvasta ei oikein välity tuo pakoventtiilien päällä oleva yököttävän paksu ja kiinnipalanut karstakerros. Venat eivät muuten pitäneet ilman hiomista joten kannen irroitus tuli ihan oikeaan tarpeeseen.
Vinkkinä muuten että nuo männänpäälliset ovat helppo puhdistaa paikallaan käyttämällä pölynimuria imemään roskat kun pintoja raapii ensin vaikka moralla pahemmista karstoista ja myöhemmin teräsvillalla lopuista jämistä. Samoin lohkon päällinen on helppo putsata puukon/hiekkapaperin ja imurin kanssa.