9000 kannentiivisteen vaihdosta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Aina niissä heittoa on ollut toiset ei vaan välitä miten pitkään kestää
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1821
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

j0ne kirjoitti:
Ti Elo 10, 2021 14:01
Elring tiiviste ainut mitä sinne kannattaa laittaa
Mulla ollu parissa Victor Reinz kannentiiviste enkä ole noita saanut porsimaan vaikka yrittänyt kovasti :lol:
Täältä kans ääni tälle tiivisteelle 8)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

V-M kirjoitti:
To Elo 12, 2021 08:03
Ei sitä kantta tarvi koneistaa ellei se tasopinta ole kiero/syöpynyt/tjms. Oletusarvoinen koneistaminen ei lisää mitenkään tiivisteen kestoa, lisää vain kuluja.

Tuosta hyvin samaa mieltä. Ylensä se tiiviste rikki eikä metalli. Tiivisteistä syöpyy se metalli tuki kanavan ympäriltä ja sen jälkeen alkaa hiljakseen vuotamaan. Kuukausi sitten vaihdoin vanhempien 9-5 tiivisteet. Ei koneistettu eikä tarvinnut. Nyt pysynyt vedet hyvin sisällä. Tasopinnat puhdistin tarkkaan.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

No sanon nyt minäkin jotain.
Muutaman kerran laittanut koneistamatta uudelleen kiinni, ja onnistunut, jos ei ole ollut vikaa, vaan on vaihdettu ”varmuuden vuoksi”
Jos taas jotain vuotoa on ollut, on saanut joka kerta tehdä uudestaan kun on oiottu mutkissa, eli itse en kyllä enää IKINÄ laita kantta takaisin, ennen kuin on käynyt kunnollisessa testissä ja koneistamon tarkistettavana. Jos koneistamon mukaan on suora ja kunnossa niin Ok, mutta pientäkin vikaa, niin heti suosilta oikaisu.

Mikään ei V..t..ta niin paljoa kuin avata uudestaan kuukauden sisällä.

Lisätään nyt vielä, että itse olen irrottanut imusarjan autossa päin ja jättänyt pakosarjan kiinni kanteen, siis turbossa. On mukavampi sitten irrotella ne jumittuneet pakosarjan pultit pöydällä.
Takaisin takaperin, eli pakosarja kiinni kanteen ja paikoilleen.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2233
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Jokainen joka ei laita omaansa, niin neuvoo toiselle tekemään kirjan mukaan :!:
Omaanne laittakaa vaikka vanha kansipahvi ja muut tiivisteet. :facepalm_man:
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2233
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

turkkaki kirjoitti:
Ma Elo 30, 2021 10:11
Lisätään nyt vielä, että itse olen irrottanut imusarjan autossa päin ja jättänyt pakosarjan kiinni kanteen, siis turbossa. On mukavampi sitten irrotella ne jumittuneet pakosarjan pultit pöydällä.
Takaisin takaperin, eli pakosarja kiinni kanteen ja paikoilleen.
Kyllähän se näin menee. Joskus ne pakosarjan pultit joutuu irroittamaan hitsaamalla. Kansi paikoillaan :lol:
Kannen laskussa vasrsinkin pakosarjan kanssa, kanattaa olla kaveri. Jos tahtoo että menee nätisti.
Hankala saada jakoketju silleen kireelle/löysälle, että kansi ohittaa laahaimen.
Pari laahainta ollut halki, kun konetta aukaistu edellisen jäljiltä ja olen kantta irroittaessa rikkonut itse laahaimen.

Toki ne tarinat niistä asennuksessa rikotuista. :saab:
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Vastaa Viestiin