moottorin tukigummit!!!!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jap1
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 15:56
Paikkakunta: Nastola

moottorin tukigummit!!!!

Viesti Kirjoittaja jap1 »

Moottorin tugigummit aivan sökönä.Onko kellään myynnissä tai suositeltavia paikkoja mistä saa sopuhintaan?
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Just tilasin motonetistä omaan tonnariini ne ala tukikumit. 144,38€ maksoi postikulujen kanssa kotiinkuljetuksella. Pitäis ihan näillä minuuteilla tulla postin setä tuomaan pakettia :P

Tossa olis motonetin varaosaluettelosta lainattu:

MOOTTORIN TUKIKUMI SAAB 9000 --98
Viallinen tukikumi saattaa aiheuttaa pakoputkivaurion (moottori "elää" ylitse rajansa).
9000 85--8.89 Moottorin hydraulinen kumityyny v/o. . . . . 56.17e
9000 9.89--94 Moottorin hydraulinen kumityyny v/o. . . . . 71.31e
9000-2,3T16 91-- Moott hydraulinen kumityyny eteen. . . . . 98.00e
9000-2,3T16 91-- Moott hydraulinen kumityyny taakse. . . . 94.50e
9000 95--98 Moottorin hydraulinen kumityyny eteen. . . . . 98.00e
9000 95--98 Moottorin hydraulinen kumityyny taakse. . . . . 94.50e
9000 Moottorin kannattimen ylähela (2/auto). . . . . . . . 14.13e
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Itsehän ostin würthin liima ja tiivistemassaa ja turautin täyteen ne. Johan on kuin uudet ja jämäkät. Hyvin on kestänyt ja kestää vaikka tolla teho määrällä rytkäytteleekin kivasti.. :) Makso muuten 7.90€ tuubi. 8)
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

No ei mulla paljon sen enempää maksanut sitte :lol: :lol: :lol:
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Milli kirjoitti:Itsehän ostin würthin liima ja tiivistemassaa ja turautin täyteen ne. Johan on kuin uudet ja jämäkät. Hyvin on kestänyt ja kestää vaikka tolla teho määrällä rytkäytteleekin kivasti.. :) Makso muuten 7.90€ tuubi. 8)

Selvitäs yksinkertaiselle, että miten oot käytännössä tuon hydraulikumien korjauksen tuolla wurthilla tehneet.

Oletteko ottaneet kumit irti vai paikaillaan ruutannut?

Ootteko putsannu öljymoskasta ennen käsittelyä?

Vai miten? Kun ei oikein kiinnosta laittaa 200 euroo uusiin kumeihin ja kone pompottaa aika reilusti.

Kiitti.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Joo itsekkin päädyin tuohon ratkasuun kun kaikki muutkin täällä päin kehuivat hyvänä vaihtoehtona. Ja ennen kaikkea halpana ! En todellakaan ala laittaan 200 juuroa uusiin gummeihin PA:na.. :x

Ei sitä välttämättä puhistaa tartte koska on se sen verta jämyä tököttiä että varmana tarttuu. Paikallaan laitoin itelle. Elä leikkaa sitä päätä kovin reilun kokoseksi ni voit tehdä tarkempaa työtä. Sit vaan tursotat täyteen joka kumin. Sillä kyllä saa paikat sotkuseksi jos alkaa tolskaamaan. :) Jos haluat kunnolla täyttää ne kumit niin ota vettä viereen ja kastele sormi ja sillä levitä kunnolla se tökötti sinne + parempi jälki tulee kun sormella tasotat. Ei tartu sormiin niin helposti kun hieman kostuttaa. :oops: Ja sit annat kuivua hyvin. Ja jos teet liian jämäkän niin nou roplem.. :wink: Siihenkin on ratkaisu.. Otat vain "sopivan" kokosen poranterän ja poraat pari reikää niihin niin hieman alkaa joustaan. Itse kylläkin tein niin jämäkän kun vain oli mahdollista. Eipähän heilu kone enää yhtään. 8)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kumit ja tasapainoketjun poisto?

Onko jollain sellaienen yhddistelmä, että olisi kettinki poistettu ja jämäköitetyt puslat, ehkä jopa laitettu uretaanit

mites noitten värinöitten kanssa tollasessa tapauksessa?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Ja tämä taikatemppu toimii nimenomaan jakopään puoleisiin hydraulikumeihin?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Juu ja vaihdelaatikon kans. :) Hieman ahdasta kyllä mut onnistuu.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Iso kiitos.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Motonetista ei sitten saa _missään nimessä_ ostaa noita scantechin tukikumeja: vaikea asentaa, hajoavat todennäköisesti vuodessa ja saabilla eivät ole juuri sen kalliimpia.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

mcfeast kirjoitti:Motonetista ei sitten saa _missään nimessä_ ostaa noita scantechin tukikumeja: vaikea asentaa, hajoavat todennäköisesti vuodessa ja saabilla eivät ole juuri sen kalliimpia.
Mikäli tarkoitat niitä moottorin yläpään kiinnikkeitä (14 ja risat € yllä olevassa listassa), niin olen kyllä osittain samaa mieltä. Ovat vielä kaiken lisäksi jo uutena mielestäni liian löysät. Saabin orkkiksia en ole kyllä edes nähnyt. Sen sijaan nuo Motonetin hydrauliset tyynyt on vielä parin vuoden ja reilu 60000 km jälkeenkin ihan hyvässä iskussa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

mcfeast kirjoitti:Motonetista ei sitten saa _missään nimessä_ ostaa noita scantechin tukikumeja: vaikea asentaa, hajoavat todennäköisesti vuodessa ja saabilla eivät ole juuri sen kalliimpia.


Mä ainakin laitoin just noi motonetin yläpään molemmat tukikumit ja aina 30 000km hyvin pelittänyt, eikä ole halkeemia.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Hieman kyllä ihmettelen Millin kommentteja, ei taida auttaa tuubikama, vaikka olisi Würthin valikoimasta, kun hydraulikumi, joka on siis uutena tämän näköinen:
http://www.thesaabsite.com/images/7551104.jpg
Ja vähän vanhempana tämän näköinen:
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... ounts3.jpg
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... ounts4.jpg
Jos kumi on irtipoikki ja muutenkin murusina, se ei voine tarttua tuonne varsinkin kun vielä öljymoskan päälle turautetaan. Jos kuitenkin päättää yrittää, kannattanee keskittyä tarjoamaan aimo turaus joustorajoittimen raudan väliin eikä niinkään sinne rikkinäiseen kumiiin.

Tuubijäykennys/korjaus voi kyllä ehkä toimia näihin yläpään kumeihin
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ulosv ... 0831_1.jpg

Nuo yläpään kumit, jotka motonetissa maksavat 14,13 eur maksavat Saabilla 25 eur /kpl.

http://www.thesaabsite.com/9000/9000motormounts.htm
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... mount.html
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ulosvedin
http://www.quasimotors.com/mountwork.htm
http://www.quasimotors.com/mountinfo.htm
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/122_2237_1.JPG
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tarkennusta eli tuo bitumiliima tuubitavara laitetaan siis noihin yläpään kumeihin ja vaihelaatikon kumiin. Eikä tietenkään niihin hydrauli kumeihin.
Mutta kuten jus tuossa mainitsi niin tuollasen rikkonaisen hydrakuminkin voi korjailla tuolla liimalla kun puhdistaa sen öljyn pois ja puhdistaa vielä rasvanpoistoaineella ja sitten turauttaa tuon täyteen... Saattaa jo hieman kone värinät tuntua mutta eipähän kone vääntyile isommilla tehoillakaan.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin