olen ostamassa ko. autoa. se on automaattivaihteistolla ja jollain virityssarjalla.kilsoja vähän yli 200tkm. onko noissa jotain ns. tyyppivikoja tai mihin pitäis yleensäkin kiinnittää erityistä huomiota?
kiitti etukäteen.
9000 cse -95
Muutamia..
Auto on tosin automaatilla, mutta kannattaa vilkaista ainakin seuraavia asioita liittyen viritykseen:
-Moottorin kumityynyt, jos vialliset myös pakoputken jousto-osa, ei mahdottoman kalliita osia (n.100€/kpl), mutta aika hankalia vaihtaa.
-Jarrujen kunto (Automaatissa kovemmilla)
-Automaatin öljynvaihtoväli pitäisi olla huoltoohjelmaa tiheämpi, koska kone on viritetty.
-Jos mahdollista, niin orginaali boksi mukaan
Lisäksi yleisiä moottorista:
-Venttiilien napsutus. (jos öljyt vaihdettu riittävän usein, ei pitäisi edes kylmänä napsuttaa pahasti)
-Vesipumpun vuotaminen
-Moniurahihnan kunto
-Öljyvuodot, yleensä tihkuu venttiilikopan välistä hiukan, mutta lammikkoa ei pitäisi jätää.
Alustasta ja korista:
-Etupään nivelet ja etupään iskarit
-Etupyörien laakerit (100-150€/kpl + vaihto)
-Ovien alareunat (jos autossa ei ole ollut kuralätkiä, saattaa alapuolet olla kamalassakin kunnossa). Alareunan tiivisteen alle kannattaa myös kurkata, että onko kura irrottanut kaiken maalin. Ei ruostu helposti, mutta maalit ei oikein pysy tiivisteiden alla, kun vesi ja hiekka hierovat niitä.
-Tavaratilan kannen saumat
-Tuulilasin kunto (Vaihto n. 300-400€)
-Tuulilasin pyyhkimien välys
-Konepellin etureunassa pitää olla 200tkm ajetussa kiveniskuja, jos ei ole niin on todennäköisesti maalattu.
-Sähkölaitteiden toiminta. (Kattoluukku, ikkunat, ilmastointi, keskuslukko, sähköpenkit) Yleensä menee n.100€/ongelma
-Penkkien kunto, 9000 penkit pitäisi kestää 200tkm matka suuremmin kärsimättä. Tietysti isot kuskit kuormittavat enemmän. (HUOM. Tarkasta kuskin penkin selkänojan mekanismin toiminta)
-Ehjän ja kolaroimattoman 9000:sen ei pitäisi pahemmin kolista ja natista kovemmissakaan röykyissä. Kori on aika vanhaa suunnittelua, joten kori elää nimismiehen kiharoissa ja rasvaamattomat oven tiivisteet nitisevät jonkin verran.
Ja kaikki muut autosta yleisesti tarkastettavat asiat.
PS. Älä pelästy pitää listaa. Ehjä ja toimiva 9000 on luotettava ja vähävikainen kulkine. Ennakkohuollolla vältyy suuremmilta murheilta.
-Moottorin kumityynyt, jos vialliset myös pakoputken jousto-osa, ei mahdottoman kalliita osia (n.100€/kpl), mutta aika hankalia vaihtaa.
-Jarrujen kunto (Automaatissa kovemmilla)
-Automaatin öljynvaihtoväli pitäisi olla huoltoohjelmaa tiheämpi, koska kone on viritetty.
-Jos mahdollista, niin orginaali boksi mukaan
Lisäksi yleisiä moottorista:
-Venttiilien napsutus. (jos öljyt vaihdettu riittävän usein, ei pitäisi edes kylmänä napsuttaa pahasti)
-Vesipumpun vuotaminen
-Moniurahihnan kunto
-Öljyvuodot, yleensä tihkuu venttiilikopan välistä hiukan, mutta lammikkoa ei pitäisi jätää.
Alustasta ja korista:
-Etupään nivelet ja etupään iskarit
-Etupyörien laakerit (100-150€/kpl + vaihto)
-Ovien alareunat (jos autossa ei ole ollut kuralätkiä, saattaa alapuolet olla kamalassakin kunnossa). Alareunan tiivisteen alle kannattaa myös kurkata, että onko kura irrottanut kaiken maalin. Ei ruostu helposti, mutta maalit ei oikein pysy tiivisteiden alla, kun vesi ja hiekka hierovat niitä.
-Tavaratilan kannen saumat
-Tuulilasin kunto (Vaihto n. 300-400€)
-Tuulilasin pyyhkimien välys
-Konepellin etureunassa pitää olla 200tkm ajetussa kiveniskuja, jos ei ole niin on todennäköisesti maalattu.
-Sähkölaitteiden toiminta. (Kattoluukku, ikkunat, ilmastointi, keskuslukko, sähköpenkit) Yleensä menee n.100€/ongelma
-Penkkien kunto, 9000 penkit pitäisi kestää 200tkm matka suuremmin kärsimättä. Tietysti isot kuskit kuormittavat enemmän. (HUOM. Tarkasta kuskin penkin selkänojan mekanismin toiminta)
-Ehjän ja kolaroimattoman 9000:sen ei pitäisi pahemmin kolista ja natista kovemmissakaan röykyissä. Kori on aika vanhaa suunnittelua, joten kori elää nimismiehen kiharoissa ja rasvaamattomat oven tiivisteet nitisevät jonkin verran.
Ja kaikki muut autosta yleisesti tarkastettavat asiat.
PS. Älä pelästy pitää listaa. Ehjä ja toimiva 9000 on luotettava ja vähävikainen kulkine. Ennakkohuollolla vältyy suuremmilta murheilta.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx