Kylmää kabiniin?
Kylmää kabiniin?
Saab 9000 2.3T CDE vm -96 on lopettanut kabiinijäähdytyksen. Kylmäaine täydennetty ja kompressori käynnistyy lämpötilavalintojen mukaan. Lämmin/kuuma isäänpuhallus on voimissaan. Lähtöputki kompressorilta (kirkas aluputki) on kylmä, mutta siihen kylmän kulku loppuukin. Kyläsepän valistunut arvaus oli painekatkaisimen (painekytkimen?) vika, lämmön jakosiivekkeet? tai askelmoottori. Onko painekatkaisin aluputken päässsä oleva mötikkä? Mistä muut mainitut mahdolliset vika-aiheet löytyvät? Lähimmät saabtesterit ovat kaukana.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Kylmää kabiniin?
Askelmoottoria veikkaisin ja sen toiminta on helpoin tarkistaa ottamalla akvaariokotelon kansi auki, painamalla säätöä ja katsomalla vaijerin pään liikerataa ilmastointiyksikön ja sisäpuhaltimen välissä. Liikerata on tulipellistä, lähes kiinni koteloon.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Kylmää kabiniin?
Jos putki on kylmä ja kompressori käynnistyy, vika on tuskin painekatkaisijassa. Painekatkaisija on kuivaimen kyljessä etulokasuojassa, suunnilleen paisuntasäiliön alapuolella.
Onko ilmastointi kalibroitu? Paina samanaikaisesti ACC-panelista napit AUTO ja Sivunuolet.
Onko ilmastointi kalibroitu? Paina samanaikaisesti ACC-panelista napit AUTO ja Sivunuolet.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kylmää kabiniin?
Vaatiiko kalibrointi minimi/maksimi kabiini- ja ulkolämpötilan? ACC:n puhallinnopeuden painikkeella sammuu AUTO. Toimiiko noin, jos oikein toimii? Huomenna on tarkoitus kurkkia lämpöläpät ja askelmoottori.
Re: Kylmää kabiniin?
Kalibroinnin voi tehdä missä tahansa ulkolämpötilassa ja millä tahansa sisälämpötilapyynnillä.
Kalibroinnin aikana ACC-yksikkö ajaa lämmönsäätö- ja suuntausläpät päästä päähän. Kalibroinnin tuloksena syntyneiden mahdollisten vikakoodien näyttämisen jälkeen palataan asetuksille, jotka olivat voimassa ennen kalibroinnin asettamista.
On normaalia, että AUTO-napin vieressä valo palaa vain silloin, kun ACC on itse säätämissään asetuksissa. Jos muutat puhallusnopeutta, asetukset ovat puhallusnopeuden osalta muut kuin automaattiset, joten valo sammuu.
Kalibroinnin aikana ACC-yksikkö ajaa lämmönsäätö- ja suuntausläpät päästä päähän. Kalibroinnin tuloksena syntyneiden mahdollisten vikakoodien näyttämisen jälkeen palataan asetuksille, jotka olivat voimassa ennen kalibroinnin asettamista.
On normaalia, että AUTO-napin vieressä valo palaa vain silloin, kun ACC on itse säätämissään asetuksissa. Jos muutat puhallusnopeutta, asetukset ovat puhallusnopeuden osalta muut kuin automaattiset, joten valo sammuu.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kylmää kabiniin?
Mulla oli joskus lähtenyt se vaijeri pois paikoiltaan lämmönsäätöläpän vivusta. Ei mitään käryä miten noin on voinut käydä. Laitoin takaisin paikoilleen ja vuosia on toiminut ongelmitta.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Kylmää kabiniin?
Jäi aikaisemmin kertomatta, että kompressorista lähtevän kylmäputken vieressä oleva ohuempi alu-putki on lähes kosketus kuuma. Auttaisiko tämä tieto ongelmakomponentin rajoittamisessa. Eikö kylmäaine kierrä?