Uutta tonnaria ostamassa
Uutta tonnaria ostamassa
Elikkä nyt ois mielessä vaihtaa nykyinen 2 litranen vapari cs tonnari 2.3 vapari cs:ään, sen tiimoilta ois pari kysymystä.
1. Mitä kannattaa ottaa huomioon 350tkm ajetussa 2.3 vaparikoneessa?
2. Onko ilmastointi vanhemmissa tonnareissa mitenkin vikaherkkä laitos?
1. Mitä kannattaa ottaa huomioon 350tkm ajetussa 2.3 vaparikoneessa?
2. Onko ilmastointi vanhemmissa tonnareissa mitenkin vikaherkkä laitos?
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
#3086
Omassa 2.3T vm 92, aj 258 tkm, ilmastoinnin lauhdutinkennossa on reikä, joten aineet ei pysy sisällä. Sama homma oli minun vanhassa vm 89 2.0T tonnarissa. Isoveljen entisessä 2.3T vm 91 hajosi kompura, kilometrejä oli silloin abaut 205 tkm. Joten omien kokemusten mukaan tuuripeliä, toimiiko ilmastointi vai ei. Tekisi mieli korjata omasta tonnarista ilmastointi, mutta se on kallista puuhaa ja varmuutta ei ole, toimiiko kompura, onko lauhdutin ainoa paikka mikä vuotaa jne... ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Aikaisemmasta tonnarista laukesi ensin kompuran akselitiiviste ja se vaihdettiin.
Sitten poksahti lauhdutin, sekin vaihdettiin.
Luulin jo että nyt on kaikki ok, niin räjähti letku..![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No eikun soitto jälleen Combi Coolille ja uusi letku tilaukseen.
Vielä jäi yksi vuotava letku joka saadaan tänä kesänä rakennettua.
Ei sitä muuten viittis korjata entistä autoaan mutta kun se on iskällä...![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Halusi 380 000km ajetun Saabin 150 0000 ajetun citroenin tilalle...![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nyt faijalla 18:sta saba menossa...
Sairaus liikkuu suvussa....![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sitten poksahti lauhdutin, sekin vaihdettiin.
Luulin jo että nyt on kaikki ok, niin räjähti letku..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No eikun soitto jälleen Combi Coolille ja uusi letku tilaukseen.
Vielä jäi yksi vuotava letku joka saadaan tänä kesänä rakennettua.
Ei sitä muuten viittis korjata entistä autoaan mutta kun se on iskällä...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Halusi 380 000km ajetun Saabin 150 0000 ajetun citroenin tilalle...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nyt faijalla 18:sta saba menossa...
Sairaus liikkuu suvussa....
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Hieman samansuuntaista kuumeilua ilmassa.
Olen miettinyt tuon 900:n vaihtamista 9000 CS:ään tai CSE:hen jo jonkin aikaa.
900 on ollut todella huoletonta ja edullista eloa, mutta miten on 9000 CS:n kanssa tuo ylläpitokustannuspuoli keskimäärin. Kalliimmaksi mutta hauskemmaksi tulee, mutta sattuuko kenelläkään olemaan näppituntumaa asiaan. Saabissa olisi kiva... eiku pakko pysyä
Huoltovälit lienee samat. Varaosahinnat (keskimäärin)? kulutus (2.0 vai 2.3)? Vero? jne...
Olen miettinyt tuon 900:n vaihtamista 9000 CS:ään tai CSE:hen jo jonkin aikaa.
900 on ollut todella huoletonta ja edullista eloa, mutta miten on 9000 CS:n kanssa tuo ylläpitokustannuspuoli keskimäärin. Kalliimmaksi mutta hauskemmaksi tulee, mutta sattuuko kenelläkään olemaan näppituntumaa asiaan. Saabissa olisi kiva... eiku pakko pysyä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Huoltovälit lienee samat. Varaosahinnat (keskimäärin)? kulutus (2.0 vai 2.3)? Vero? jne...
Tonnari on hyvä vaihtoehto ysisataselle. Meillä on molemmat sekä ysisatanen että tonnari molemmat automaatteja. Itse ajelen mieluummin tonnarilla, olihan minullakin aiemmin ysikymppinen. Ekaks mä puurouduin ruhtinaallisiin sisätiloihin, sitten niihin tehoihin (2,3 turbo 200 hv) väri jäi sivuasiaksi.
Nyt en hevin luovu tonnaristani, paitsi vaihdossa tuoreempaan tonnariin ja saa olla sitten Aero jos kohdalle sattuu. Kosmeettisesta puolesta totean, että ysitonnari CD on komeampi auto kuin ysivitonen. Ysivitosen ylikorostetun pyöreät linjat eivät vielä oikein istu ajatuksiini. Ehkä myöhemmin.
Edellinen tonnarini oli viis ovinen, eli takaluukku aukesi samanlailla kuin CS:ssä, siihen en oikein tottunut. Ne takaluukun pumput ja jatkuva kitinä kävivät korvaan. CD:ssä ei noita vikoja ole ja tilat on riittävät.
Realistinen täytyy olla ja todeta, että vikoja tulee iästä ja käytöstä johtuen ja sen olen hyväksynyt. Korjaamolle vaan sitä mukaa kun vikoja tulee. Nyt olen vuoden ajellut ilman mitään asiaa korjaamolle, auto pelittää ja taas lähden sillä liikenteeseen. Öljyt vaihdan kymppitonnin välein ja bensaa tankkaan kaks kertaa kuussa tankki täyteen a noin 55 euroo kerta, siitä vielä plussa pisteet ja 10 euroo takaisin bonusta kuukaudessa. Eli ei se niin tarkkaa ole mitä bensa oikeesti sitten maksaa per litra, kun bensaa täytyy kuitenkin lisätä määrävälein muutoin todennäköisesti joutuis käveleen, jota en mielelläni ihan huvikseni tee kun autokin on.
Nyt pariviikkoa sitten lämppärin puhallin todennäköisesti laukes, kun ei puhallus toimi lainkaan sadekeleillä sen huomaa parhaiten kun lasit huurtuu sisäpuolelta. Tilasin jo korjaamolta alustavan ajan (Hepo-Auto Oy, Tre), että soittavat minulle sitten, kun heidän pirtaansa sopii korjata lämppärin puhallin, käyn vain sillä korjaamolla syystä, että tuntevat Saabin ja ovat aina aiemminkin korjanneet autojamme ja näin ollen tuntevat meidän automme ja kuinka ne ovat kunnossa, jotenkin on vain luottamus tähän korjaamoon syventynyt.
Oleellisin ero ysisatasen ja tonnarin huoltohinnoissa on se ajankulutus, eli ysisataseen tekee saman työn nopeammin kuin tonnariin, tyyliin jos pari tuntia menee ysisatasen kaa niin tonnariin menee neljä ja se tuntuu hinnassa, mutta ei sen väliä kun sen tietää et jos haluu päästä halvemmalla niin täytyy katsella delta autosta fiat puntoa ! Ja kuvitella ajavansa ysitonnaria.
Originelli varaosat on hinnoissaan, mut niinhän ne ovat kaikissa automerkeissä, mut täytyykö niitä varaosia ostaa merkkiliikkeen varaosamyynnistä ??? Ruotsikin on lähempänä kuin luuletkaan.
Tulipa kirjoteltua ysitonnarin puolesta, nyt lähden starttailemaan omaani menkää tekin omaanne ja nauttikaa.
Nyt en hevin luovu tonnaristani, paitsi vaihdossa tuoreempaan tonnariin ja saa olla sitten Aero jos kohdalle sattuu. Kosmeettisesta puolesta totean, että ysitonnari CD on komeampi auto kuin ysivitonen. Ysivitosen ylikorostetun pyöreät linjat eivät vielä oikein istu ajatuksiini. Ehkä myöhemmin.
Edellinen tonnarini oli viis ovinen, eli takaluukku aukesi samanlailla kuin CS:ssä, siihen en oikein tottunut. Ne takaluukun pumput ja jatkuva kitinä kävivät korvaan. CD:ssä ei noita vikoja ole ja tilat on riittävät.
Realistinen täytyy olla ja todeta, että vikoja tulee iästä ja käytöstä johtuen ja sen olen hyväksynyt. Korjaamolle vaan sitä mukaa kun vikoja tulee. Nyt olen vuoden ajellut ilman mitään asiaa korjaamolle, auto pelittää ja taas lähden sillä liikenteeseen. Öljyt vaihdan kymppitonnin välein ja bensaa tankkaan kaks kertaa kuussa tankki täyteen a noin 55 euroo kerta, siitä vielä plussa pisteet ja 10 euroo takaisin bonusta kuukaudessa. Eli ei se niin tarkkaa ole mitä bensa oikeesti sitten maksaa per litra, kun bensaa täytyy kuitenkin lisätä määrävälein muutoin todennäköisesti joutuis käveleen, jota en mielelläni ihan huvikseni tee kun autokin on.
Nyt pariviikkoa sitten lämppärin puhallin todennäköisesti laukes, kun ei puhallus toimi lainkaan sadekeleillä sen huomaa parhaiten kun lasit huurtuu sisäpuolelta. Tilasin jo korjaamolta alustavan ajan (Hepo-Auto Oy, Tre), että soittavat minulle sitten, kun heidän pirtaansa sopii korjata lämppärin puhallin, käyn vain sillä korjaamolla syystä, että tuntevat Saabin ja ovat aina aiemminkin korjanneet autojamme ja näin ollen tuntevat meidän automme ja kuinka ne ovat kunnossa, jotenkin on vain luottamus tähän korjaamoon syventynyt.
Oleellisin ero ysisatasen ja tonnarin huoltohinnoissa on se ajankulutus, eli ysisataseen tekee saman työn nopeammin kuin tonnariin, tyyliin jos pari tuntia menee ysisatasen kaa niin tonnariin menee neljä ja se tuntuu hinnassa, mutta ei sen väliä kun sen tietää et jos haluu päästä halvemmalla niin täytyy katsella delta autosta fiat puntoa ! Ja kuvitella ajavansa ysitonnaria.
Originelli varaosat on hinnoissaan, mut niinhän ne ovat kaikissa automerkeissä, mut täytyykö niitä varaosia ostaa merkkiliikkeen varaosamyynnistä ??? Ruotsikin on lähempänä kuin luuletkaan.
Tulipa kirjoteltua ysitonnarin puolesta, nyt lähden starttailemaan omaani menkää tekin omaanne ja nauttikaa.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
No nythän puhut asiaa...Pugman kirjoitti:Nyt on uus tonnari ostettu, on se vaan komia peli. Auto voi olla minkävärinen tahansa kunhan se on musta
Kunhan huomenna tutustun autoon tarkemmin niin kertoilen lisää.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Komean värin olet valinnut...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ja tervetuloa rentoon remmiin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
täytyy kyllä sanoa että ihan hyvän värin valitsit, näin tähän jonon jatkoksi9000CD23T kirjoitti:No nythän puhut asiaa...Pugman kirjoitti:Nyt on uus tonnari ostettu, on se vaan komia peli. Auto voi olla minkävärinen tahansa kunhan se on musta
Kunhan huomenna tutustun autoon tarkemmin niin kertoilen lisää.![]()
Komean värin olet valinnut...![]()
Ja tervetuloa rentoon remmiin.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja onnea vain täältäkin onnelliselle omistajalle!
Ja tuo kulutus on hyvinkin suhteellista loppujen lopuksi... sillon ku on raha tiukalla ni kyllä sitä tulee ajateltua mutta toisaalta, se ei vie ku tankillisen kerrallaan....
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Noniin nyt on autoa tutkittu ja tänään joutui jo ensimmäisen rempankin tekemään. Elikkä virtalukko sanoin työsopimuksensa irti, ja tietysti koulun parkkipaikalle
No onneksi sain sen nyt korjattua ja matka jatkuu. Seuraava operaatio olisi öljyn, suodattimen ja tulppien vaihto ja jossain välissä kesää pakoputkenkin. Muuten auto on kyllä siististi pidetty ja huollettu joten mukavia kilometrejä lienee tiedossa. *kop kop kop - koputan puuta*
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
#3086