Lepakkopenkkien lämmitys

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Lepakkopenkkien lämmitys

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Oletteko korjanneet Aeron lepakkopenkkien lämmitysvastusta?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11486
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lepakkopenkkien lämmitys

Viesti Kirjoittaja jus »

Juu. Ei eroa mitenkään ei-lepakkopenkin vastuksen korjaamisesta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Lepakkopenkkien lämmitys

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Ok, nahka pois, vastuslanka esiin katkeamiskohdasta, tinaus ja nahka kiinni.
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1082
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: Lepakkopenkkien lämmitys

Viesti Kirjoittaja eegas »

Hietalahti kirjoitti:
Su Marras 14, 2021 19:00
Ok, nahka pois, vastuslanka esiin katkeamiskohdasta, tinaus ja nahka kiinni.
Tinauksesta tulee liian jäykkä, katkee pian uudelleen vierestä tai samasta kohtaa, pitää keksiä joustavampi liitos, jonka taas saa jokainen keksiä itse.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Lepakkopenkkien lämmitys

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Aikoinaan korjasin tinaamalla satkun penkin, se on totta, että katkeaa helposti uudelleen vierestä.

Olen tehnyt yhteen penkkisarjaan kankaiden vaihdon nahaksi, se oli loppujen lopuksi melko helppo homma ja siitä tuli hyvä.

Lepakkopenkkien nahan irroituksessa pitää kääntää selkänojaa, miten toimitaan kun penkki on pöydällä eikä siihen tule sähköä?
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: Lepakkopenkkien lämmitys

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Sitä pystyy kääntämään sieltä säätömoottorin päädystä. Jos sulla on kaikki auton alkuperäiset työkalut tallella niin siihen kuuluu sellainen taipuisa veivityökalu millä onnistuu penkit paikoillaankin. Mutta eiköhän tuo irtonaisena ole vähän helpompi.

Auton manuaalissa tuo on opastettu.
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Lepakkopenkkien lämmitys

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Kiitos!
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Lepakkopenkkien lämmitys

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

On aika taninista sen korjaaminen. Omassa tutkin sekunnin ja totesin toivottomaksi. Ainakin 10 katkosta ja huonoa kohtaa kuskin penkissä. Joskus aikoinaan normi penkistä korjailin kolmeen kertaan, ja sitten annoin periksi.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
taavetti
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Joulu 16, 2018 23:45

Re: Lepakkopenkkien lämmitys

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Hietalahti kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 07:33
Aikoinaan korjasin tinaamalla satkun penkin, se on totta, että katkeaa helposti uudelleen vierestä.

Olen tehnyt yhteen penkkisarjaan kankaiden vaihdon nahaksi, se oli loppujen lopuksi melko helppo homma ja siitä tuli hyvä.

Lepakkopenkkien nahan irroituksessa pitää kääntää selkänojaa, miten toimitaan kun penkki on pöydällä eikä siihen tule sähköä?
Kerran olen lämmityselementtiä korjannut ja minusta yleinen syy katkeamiseen on että painuneessa penkissa lanka katkeaa kun kiristyy liikaa. Kokeilisin laitaa pätkän normi johtoa siihen väliin jotta saa löysemmäksi sen rasiteet.

Toinenkeino on hankka vaan uusi elementti sillä noista nettikaupoista niitä aika edullisesti saa
Googlea kehiin :)

https://www.google.com/search?q=saab+se ... s-wiz-serp
Vastaa Viestiin