9000 CS ajovalot
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
9000 CS ajovalot
Ostin uudet etuvalot 9000 Aero -94, Depo- merkkiset. Säätömoottorit on rikki, joten ne ei ole paikoillaan. Umpioissa on 2 kpl 8mm 6-kantamuoviruuvia yläosassa, voiko niitä pyörittämällä säätää valojen korkeutta? Vähän kokeilin pyörittää, mutta tuntui jäykältä, niin en viitsinyt aiheuttaa lisää ongelmia rikkomalla ne.
Re: 9000 CS ajovalot
Ota ehjät moottorit vanhoista valoista?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: 9000 CS ajovalot
Alkuperäiset säätömoottorit oli rikki. Pitää etsiä toimivat sellaiset.
Re: 9000 CS ajovalot
Ah, ok.
Uusissa umpioissa pitäisi sivuttaissäätö olla kohdillaan jo tehtaalta mutta pystysuuntaista säätöä voi tosiaan joutua hakemaan. Omien umpioiden uusimisesta on toistakymmentä vuotta aikaa, joten en enää muista tarkkaan miten se tapahtuu ilman moottoreita.
Uusissa umpioissa pitäisi sivuttaissäätö olla kohdillaan jo tehtaalta mutta pystysuuntaista säätöä voi tosiaan joutua hakemaan. Omien umpioiden uusimisesta on toistakymmentä vuotta aikaa, joten en enää muista tarkkaan miten se tapahtuu ilman moottoreita.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000 CS ajovalot
Kyllä se niistä muoviruuveista pitäisi säätyä.
Ulkoreunassa sivuttaissäätö ja sisäreunassa korkeussäätö. Ruuvit jää näkyviin lukkopeltin reijistä.
Jos asennetaan moottori, niin korkeudensäätö irroitetaan ja esisäätö tehdään moottorin päässä olevasta vastaavasta ruuvista.
Eli jos epäilyttää, laita vaikka se rikkinäinen moottori paikoilleen ja käännä siitä ruuvista. Ei pitäisi vaatia ”voimaa”, mutta ei ne nyt ihan sorminkaan pyöri.
Ulkoreunassa sivuttaissäätö ja sisäreunassa korkeussäätö. Ruuvit jää näkyviin lukkopeltin reijistä.
Jos asennetaan moottori, niin korkeudensäätö irroitetaan ja esisäätö tehdään moottorin päässä olevasta vastaavasta ruuvista.
Eli jos epäilyttää, laita vaikka se rikkinäinen moottori paikoilleen ja käännä siitä ruuvista. Ei pitäisi vaatia ”voimaa”, mutta ei ne nyt ihan sorminkaan pyöri.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.