Säädettävät coiloverit
Säädettävät coiloverit
Eli ajatuksena 94 cs tonnariin säädettävät coiloverit hankkia jossain vaiheessa mutta mitä itse löytänyt niin halvimmat tonnariin tarkoitetut maksaa noin 800e niin kyselen jos jotkut kokeilleet esim muita autoja varten tarkoitettuja coilovereita kun itelle käy vaikka "ebay spesiaalit" kunhan semi suoraan menis alle ja "halvahkot" .
-
- "Ruisku"
- Viestit: 146
- Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 12:35
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Säädettävät coiloverit
Itseä kiinnostaa myös sama aihe. Tarkoitus päivittää alusta kevään aikana.
Saab 900i 2.1 16v Combi Coupe
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
Re: Säädettävät coiloverit
Pari seikkaa kun alkaa madaltaa jotka varmaan suurin osa tajuaakin
Ensin rälläkkä madallukset tai lyhyemmät jouset ei toimi koska silloin iskarit ei toimi sillä liikearadalla joka on niille suunniteltu ja voivat pohjatessa hajottaa kiinnityksiäkin-
Siis älkää pihistelkö millään kepuli virityksillä vaan ottakaa selvää että setti on todella teidän automalliin tehty.
Jonkin verran nuorena poikana tuli iskareiden kanssa "leikittyä" kun kaverin kanssa hänen iskarivarastosta tarkkaan tutkimme eri iskareiden liikeratoja . mittoja ja vaimennusta mutta tätä on vaikea tehdä jos ei satu omistakaan tarkkaa dataa ja isoa kasaa erilaisia iskareita ja jaksa ruuvailla sitten niitä autonsa alle.
Tätä tehtiin sen takia että kaverin liikeessä sitten osattiin suositella eri autoinkin hiukan jämäkämpää vaimenninta ihan perus ajoonkin mutta ei silloin juuri vielä rälläköyty jousia.Pikemminkin nostettiin ainakin jenkeässä peräpäätä ja samas liikeradan ja juoson mittamuutokset oli siinäkin
Sama "tauti" oli silloinkin että haluttiin trimmata jousitusta ja iskunvaimennusta mutta ei raaskittu ostaa kunnon säädettävia Koni. Bilstein tai muita kun perustarvikkeita sai tusinan samaan hintaan
Tosin saa oikeista paikosta etsimällä laatukamaakin edullisesti esim. sah+´ksan ebayn kautta tekee joskus löytöjä https://www.ebay.de/itm/362962012493?fi ... SwyLFg3BXn
Einstellbare Dämpfung - meist von außen
Für Tieferlegungen bis zu 50mm
Säädettävä vaimennus - pääosin ulkopuolelta
Laskemiseen 50 mm asti
Ensin rälläkkä madallukset tai lyhyemmät jouset ei toimi koska silloin iskarit ei toimi sillä liikearadalla joka on niille suunniteltu ja voivat pohjatessa hajottaa kiinnityksiäkin-
Siis älkää pihistelkö millään kepuli virityksillä vaan ottakaa selvää että setti on todella teidän automalliin tehty.
Jonkin verran nuorena poikana tuli iskareiden kanssa "leikittyä" kun kaverin kanssa hänen iskarivarastosta tarkkaan tutkimme eri iskareiden liikeratoja . mittoja ja vaimennusta mutta tätä on vaikea tehdä jos ei satu omistakaan tarkkaa dataa ja isoa kasaa erilaisia iskareita ja jaksa ruuvailla sitten niitä autonsa alle.
Tätä tehtiin sen takia että kaverin liikeessä sitten osattiin suositella eri autoinkin hiukan jämäkämpää vaimenninta ihan perus ajoonkin mutta ei silloin juuri vielä rälläköyty jousia.Pikemminkin nostettiin ainakin jenkeässä peräpäätä ja samas liikeradan ja juoson mittamuutokset oli siinäkin
Sama "tauti" oli silloinkin että haluttiin trimmata jousitusta ja iskunvaimennusta mutta ei raaskittu ostaa kunnon säädettävia Koni. Bilstein tai muita kun perustarvikkeita sai tusinan samaan hintaan
Tosin saa oikeista paikosta etsimällä laatukamaakin edullisesti esim. sah+´ksan ebayn kautta tekee joskus löytöjä https://www.ebay.de/itm/362962012493?fi ... SwyLFg3BXn
Einstellbare Dämpfung - meist von außen
Für Tieferlegungen bis zu 50mm
Säädettävä vaimennus - pääosin ulkopuolelta
Laskemiseen 50 mm asti
Re: Säädettävät coiloverit
No itse mietin rälläkkä madallusta mutta ei kiitos mutta itsellä kova halu säädettävää alustaa varten että saa kesällä matalaks ja talvella helposti ylös lumen takia ja säädettävällä alustalla sais säädettettyä sopivaks vaik mikkä renkaat allataavetti kirjoitti: ↑Pe Tammi 07, 2022 22:58Pari seikkaa kun alkaa madaltaa jotka varmaan suurin osa tajuaakin
Ensin rälläkkä madallukset tai lyhyemmät jouset ei toimi koska silloin iskarit ei toimi sillä liikearadalla joka on niille suunniteltu ja voivat pohjatessa hajottaa kiinnityksiäkin-
Siis älkää pihistelkö millään kepuli virityksillä vaan ottakaa selvää että setti on todella teidän automalliin tehty.
Jonkin verran nuorena poikana tuli iskareiden kanssa "leikittyä" kun kaverin kanssa hänen iskarivarastosta tarkkaan tutkimme eri iskareiden liikeratoja . mittoja ja vaimennusta mutta tätä on vaikea tehdä jos ei satu omistakaan tarkkaa dataa ja isoa kasaa erilaisia iskareita ja jaksa ruuvailla sitten niitä autonsa alle.
Tätä tehtiin sen takia että kaverin liikeessä sitten osattiin suositella eri autoinkin hiukan jämäkämpää vaimenninta ihan perus ajoonkin mutta ei silloin juuri vielä rälläköyty jousia.Pikemminkin nostettiin ainakin jenkeässä peräpäätä ja samas liikeradan ja juoson mittamuutokset oli siinäkin
Sama "tauti" oli silloinkin että haluttiin trimmata jousitusta ja iskunvaimennusta mutta ei raaskittu ostaa kunnon säädettävia Koni. Bilstein tai muita kun perustarvikkeita sai tusinan samaan hintaan
Tosin saa oikeista paikosta etsimällä laatukamaakin edullisesti esim. sah+´ksan ebayn kautta tekee joskus löytöjä https://www.ebay.de/itm/362962012493?fi ... SwyLFg3BXn
Einstellbare Dämpfung - meist von außen
Für Tieferlegungen bis zu 50mm
Säädettävä vaimennus - pääosin ulkopuolelta
Laskemiseen 50 mm asti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Säädettävät coiloverit
Tuolla aiemmin mulla ketju "perusalusta päivityksistä", mutta jos sinne muuta meinaa, niin sitte jotain tollasta!
https://www.bigem.fi/mittatilaustyot/
https://www.bigem.fi/mittatilaustyot/
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Säädettävät coiloverit
onko jotain ideaa paljonko mahtaa maksaa kustom työllä hintaa ollaPremium Override kirjoitti: ↑La Tammi 08, 2022 17:08Tuolla aiemmin mulla ketju "perusalusta päivityksistä", mutta jos sinne muuta meinaa, niin sitte jotain tollasta!
https://www.bigem.fi/mittatilaustyot/
Re: Säädettävät coiloverit
Noita jenkki customien rakentajia katsoo telkkarissa niin niillä on jos jonkinlaisia systeemejä joilla auton saa maata viissaväksi tai vaikka "tasapyörää" hyppimään mutta kaikissa on se pointti että rälläkkä ja pajavasara ja aloittelina tuuri ei riitä vaan pitää tutkia markkinoita ja satsata aikaa ja tukku euroja.
Lisäksi meillä katsastusmies ei taida suopeasti katsoa kovin omatoimisia ja rajuja modauksia yleensäkään alustan ja jousituksen suhteen.
Qutothan on alkujaan jo tyypitetty tiettyihin mittoihin ja muutoskatsastus hurjissa viritelmissä voi jäädä suomessa haaveeksi
Onhan saabeissa ollut esim. ilmajousia joskus joillla tasataan vaikka vetoautossa takapään rasitusta ja aikoinaan oli myös iskarimalleja joissa paineilmasäätö ja kompura autossa mutta enimmäkseen oli jenkkiautojen kamaa.
Tuollahan noita jo saabiinkin sopivista oli laitettu linkki.
Lisäksi kanattaa tutustua jousitus geometriaan ja sen saloihin mm siinä mielessä ettö esim laaja korkeusero muutta jo vetonivelien ja akselien kulmaa ja minkä verran on liikevaraa koska pitää ottaa sekin huomioon että esin ääriasennossa se akselin tulee saada liikkua yhtä lailla eli riittäkä tila eli ei riitä se että se juuri ja juuri matalassa lepoasennossa ei ota kiinni muihin osiin?
Lisäksi meillä katsastusmies ei taida suopeasti katsoa kovin omatoimisia ja rajuja modauksia yleensäkään alustan ja jousituksen suhteen.
Qutothan on alkujaan jo tyypitetty tiettyihin mittoihin ja muutoskatsastus hurjissa viritelmissä voi jäädä suomessa haaveeksi
Onhan saabeissa ollut esim. ilmajousia joskus joillla tasataan vaikka vetoautossa takapään rasitusta ja aikoinaan oli myös iskarimalleja joissa paineilmasäätö ja kompura autossa mutta enimmäkseen oli jenkkiautojen kamaa.
Tuollahan noita jo saabiinkin sopivista oli laitettu linkki.
Lisäksi kanattaa tutustua jousitus geometriaan ja sen saloihin mm siinä mielessä ettö esim laaja korkeusero muutta jo vetonivelien ja akselien kulmaa ja minkä verran on liikevaraa koska pitää ottaa sekin huomioon että esin ääriasennossa se akselin tulee saada liikkua yhtä lailla eli riittäkä tila eli ei riitä se että se juuri ja juuri matalassa lepoasennossa ei ota kiinni muihin osiin?