Ainut ukosäädin rikki... onko tien pää tässä?
Ainut ukosäädin rikki... onko tien pää tässä?
Minä fiksuna pistin ainoan kaukosäätimen pesukoneeseen ja näyttää ettei siitä tule enää toimivaa peliä vaikka kuivatettu, patterit vaihdettu jne.
Näyttäisi että uusia kaukosäätimiä on vielä nettikaupoissa mutta saako sen ohjelmoitua ja missä, mitä maksaa?
Autoa ei saa startattua kun ajonesto päällä. Ja sitä ei kuulemma saa helposti pois.
Saab 9000 CSE '96
Kaikesta neuvosta kiitollinen. Pia
Näyttäisi että uusia kaukosäätimiä on vielä nettikaupoissa mutta saako sen ohjelmoitua ja missä, mitä maksaa?
Autoa ei saa startattua kun ajonesto päällä. Ja sitä ei kuulemma saa helposti pois.
Saab 9000 CSE '96
Kaikesta neuvosta kiitollinen. Pia
Re: Ainut ukosäädin rikki... onko tien pää tässä?
Pitää vaihtaa hälytinpurkki sellaiseen, johon on vähintään yksi kaukosäädin olemassa ja parittaa moottorinohjaus siihen.
Vilkkuuko kaukosäätimen valot edes, ku painat nappeja?
Vilkkuuko kaukosäätimen valot edes, ku painat nappeja?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Ainut kaukosäädin rikki... onko tien pää tässä?
Hei! Valo vilkkuu ni ehkä vielä kuivuu. Mistäköhän saisi toisen hälytinpurkin?
Re: Ainut ukosäädin rikki... onko tien pää tässä?
Jos valo vilkkuu niin ehkä puhdistettavissa, olin joskus elektroniikkahuollossa ja putsasimme likaisia kortteja, sadetta ja intialaista ilmansaastetta pinnassa, isopropanolilla eli ipalla,välillä onnistui välillä ei. Tuolla voisi yrittää kaukosäädintä pestä, avaa kuori ja huuhtele piirikorttia. Ainettaa saa esim motonetista. Ongelma voi johtua komponenttien jalkoihin pesussa kulkeutuneesta mähnästä joka sotkee toimintaa, sinänsä yksittäiset komponentit saattavat pesukoneen kestää, niiden kotelot ovat tiiviitä jos ovat säilyneet ehjänä, lämpö ei myöskään ole todellinen ongelma.
Mitään pitkää elinkaarta ei pesukoneessa käyneelle sähkölaitteelle voi olettaa, eli vaikka ipa-pesu onnistuisi niin ostoilmoitus osasta lienee järkevää
Mitään pitkää elinkaarta ei pesukoneessa käyneelle sähkölaitteelle voi olettaa, eli vaikka ipa-pesu onnistuisi niin ostoilmoitus osasta lienee järkevää
9000CS 2.0t -96
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08
Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08
Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
Re: Ainut ukosäädin rikki... onko tien pää tässä?
Patteri tietty irti ennen IPA-pesua.
Jos valot kuitenkin vielä vilkkuvat nappeja painellessa, kokeile mennä auton viereen ja painella avausnappia kuusi kertaa.
Jos valot kuitenkin vielä vilkkuvat nappeja painellessa, kokeile mennä auton viereen ja painella avausnappia kuusi kertaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Ainut ukosäädin rikki... onko tien pää tässä?
Minulla on Helsingissä hälytinboxi ja yksi kaukosäädin vm1996 tonnarista joutilaana. Asennus sitten vaatii jonkun, jolla on siihen tarvittava ohjelmointilaite.
Ex. 900, 4x 9000, 9-5
Re: Ainut ukosäädin rikki... onko tien pää tässä?
Minulla on myös hälytinboxiin liitetty ECU (2.0 ilman turboa). Muistanko oikein, että jos vaihtaa potilaaseen nuo molemmat boxit, niin ei tarvita ohjelmointilaitetta?
Ex. 900, 4x 9000, 9-5
Re: Ainut ukosäädin rikki... onko tien pää tässä?
Joo, jos vaihtaa molemmat, niin starttaa sillä, paritus on vaan noiden kahden välillä. Moottorinohjauksen tulee kyllä vastata moottoria. :-)
On se moottorinohjauskin tietty mahdollista ohjelmoida uudestaan niin, että ajonesto ohitetaan.
On se moottorinohjauskin tietty mahdollista ohjelmoida uudestaan niin, että ajonesto ohitetaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Ainut ukosäädin rikki... onko tien pää tässä?
Kaukosäädintä puhdistettu yllä olevien ohjeiden mukaisesti ISO KIITOS NIISTÄ!
Valitettavasti yrityksistä huolimatta potilas menehtyi ja elvytystoimenpiteet on nyt lopetettu.
Mitä nyt? Minä asun englannissa minne eilen palasin. Auto on Tesjoella lähellä Loviisaa ja seuraava mahdollisuus yritykseen on touko/kesäkuun vaihteessa kun tulen takaisin maisemiin.
Mikä olisi edullisin ja helpoin keino saada hälytinboxi vaihdettua? Ostaisin mielelläni mitä vaan tarvii kunhan hinta on järkevä. Ja missä mahdollisesti nämä värkit saa vaihdettua ja ohjelmoitua? Täysin ummikkona tässä niin edelleen kiitollisena otetaan neuvoja vastaan.
YT Pia
Valitettavasti yrityksistä huolimatta potilas menehtyi ja elvytystoimenpiteet on nyt lopetettu.
Mitä nyt? Minä asun englannissa minne eilen palasin. Auto on Tesjoella lähellä Loviisaa ja seuraava mahdollisuus yritykseen on touko/kesäkuun vaihteessa kun tulen takaisin maisemiin.
Mikä olisi edullisin ja helpoin keino saada hälytinboxi vaihdettua? Ostaisin mielelläni mitä vaan tarvii kunhan hinta on järkevä. Ja missä mahdollisesti nämä värkit saa vaihdettua ja ohjelmoitua? Täysin ummikkona tässä niin edelleen kiitollisena otetaan neuvoja vastaan.
YT Pia
Re: Ainut ukosäädin rikki... onko tien pää tässä?
Kaksi mahdollisuutta
1. hankit toisen kaukkarin, niitä on varsin hyvin tarjolla kun samaa kaukosäädintä on käytetty myös muissa GM konsernin autoissa,
sitten löytää henkilö sieltä lähi maastosta joka osaa tuon kaukkarien lisäämisen ja ohjelmoinnin.
2. otat ecun irti ja toimitat lähimmälle osaajalle joka hanskaa tuon käynnistymis ongelman, se ei korjaa kaukkaria eikä sillä toimivaa
hälytintä ja keskuslukkoa mutta saat siirrettyä autoa ja aikaa tuon kaukkarin korjauksen ajaksi. Ellei sitten sama osaaja tutki tuon kaukkarin
osuuttakin samalla. Ecun irrotus on helppo vaikkei ole osaamistakaan. En muista toimiko tuo ecun fixaus myös vss varusteisiin malleihin.
1. hankit toisen kaukkarin, niitä on varsin hyvin tarjolla kun samaa kaukosäädintä on käytetty myös muissa GM konsernin autoissa,
sitten löytää henkilö sieltä lähi maastosta joka osaa tuon kaukkarien lisäämisen ja ohjelmoinnin.
2. otat ecun irti ja toimitat lähimmälle osaajalle joka hanskaa tuon käynnistymis ongelman, se ei korjaa kaukkaria eikä sillä toimivaa
hälytintä ja keskuslukkoa mutta saat siirrettyä autoa ja aikaa tuon kaukkarin korjauksen ajaksi. Ellei sitten sama osaaja tutki tuon kaukkarin
osuuttakin samalla. Ecun irrotus on helppo vaikkei ole osaamistakaan. En muista toimiko tuo ecun fixaus myös vss varusteisiin malleihin.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Ainut ukosäädin rikki... onko tien pää tässä?
Ymmärsinkö oikein edellisistä kirjoituksista että tuo eks vaihtoehto ei ole mahdollinen koska tarvis olla yksi toimiva kaukosäädin jotta voisi lisänä toisen tai useamman? Eli ei tässä tapauksessa onnistu.V-M kirjoitti: ↑Ma Touko 09, 2022 13:17Kaksi mahdollisuutta
1. hankit toisen kaukkarin, niitä on varsin hyvin tarjolla kun samaa kaukosäädintä on käytetty myös muissa GM konsernin autoissa,
sitten löytää henkilö sieltä lähi maastosta joka osaa tuon kaukkarien lisäämisen ja ohjelmoinnin.
2. otat ecun irti ja toimitat lähimmälle osaajalle joka hanskaa tuon käynnistymis ongelman, se ei korjaa kaukkaria eikä sillä toimivaa
hälytintä ja keskuslukkoa mutta saat siirrettyä autoa ja aikaa tuon kaukkarin korjauksen ajaksi. Ellei sitten sama osaaja tutki tuon kaukkarin
osuuttakin samalla. Ecun irrotus on helppo vaikkei ole osaamistakaan. En muista toimiko tuo ecun fixaus myös vss varusteisiin malleihin.
Re: Ainut ukosäädin rikki... onko tien pää tässä?
Mielestäni ei tarvi olla kun olemassa olevatkin pitää poistaa ja uudelleen opettaa boxille oli sitten tomivia tai ei. Itse en ole tehnyt kuin kerran moisen operaation mutta siitä on kohta 40v aikaa. Foorumilla on kyllä osaavia tekijöitä pitkin Suomea jotka on noita tehneetPia kirjoitti: ↑Ma Touko 09, 2022 15:03Ymmärsinkö oikein edellisistä kirjoituksista että tuo eks vaihtoehto ei ole mahdollinen koska tarvis olla yksi toimiva kaukosäädin jotta voisi lisänä toisen tai useamman? Eli ei tässä tapauksessa onnistu.V-M kirjoitti: ↑Ma Touko 09, 2022 13:17Kaksi mahdollisuutta
1. hankit toisen kaukkarin, niitä on varsin hyvin tarjolla kun samaa kaukosäädintä on käytetty myös muissa GM konsernin autoissa,
sitten löytää henkilö sieltä lähi maastosta joka osaa tuon kaukkarien lisäämisen ja ohjelmoinnin.
2. otat ecun irti ja toimitat lähimmälle osaajalle joka hanskaa tuon käynnistymis ongelman, se ei korjaa kaukkaria eikä sillä toimivaa
hälytintä ja keskuslukkoa mutta saat siirrettyä autoa ja aikaa tuon kaukkarin korjauksen ajaksi. Ellei sitten sama osaaja tutki tuon kaukkarin
osuuttakin samalla. Ecun irrotus on helppo vaikkei ole osaamistakaan. En muista toimiko tuo ecun fixaus myös vss varusteisiin malleihin.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Ainut ukosäädin rikki... onko tien pää tässä?
Enintään 26 vuotta VSS:n tulosta, 1996 oli eka vuosimalli, kun sitä on asennettu.
Totta; kaikki kaket poistetaan ensin osana ohjelmointia. Minun ymmärrykseni mukaan hälyn tarvii olla "disarmed"-tilassa, että ohjelmointi voi onnistua. Jos häly on päällä, eikä kaukosäädin toimi, ei hälytintä voi disarmata.
Totta; kaikki kaket poistetaan ensin osana ohjelmointia. Minun ymmärrykseni mukaan hälyn tarvii olla "disarmed"-tilassa, että ohjelmointi voi onnistua. Jos häly on päällä, eikä kaukosäädin toimi, ei hälytintä voi disarmata.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Ainut ukosäädin rikki... onko tien pää tässä?
Tais olla -95 mallinen johon tehtiin tuo kake homma uutena kun oli jotenki sekasin. Juu ei siitä ny 40v ole mutta tuntuu siltä Samanlaisilla kakeillaJope kirjoitti: ↑Ma Touko 09, 2022 18:01Enintään 26 vuotta VSS:n tulosta, 1996 oli eka vuosimalli, kun sitä on asennettu.
Totta; kaikki kaket poistetaan ensin osana ohjelmointia. Minun ymmärrykseni mukaan hälyn tarvii olla "disarmed"-tilassa, että ohjelmointi voi onnistua. Jos häly on päällä, eikä kaukosäädin toimi, ei hälytintä voi disarmata.
tehtiin homma myös B vectraan kun lisättiin toinen kake jostain purku autosta.
Näin saatoi olla että tuo häly piti saada dis tilaan vss malleissa. Mutta siihen oli joku kikka kolmonen tai sitten muistan väärin.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Ainut ukosäädin rikki... onko tien pää tässä?
Valitettavasti en osaa suoraa osoitetta antaa mutta olen omia osia selaillessa huomannut joskus ulkolaisilla nettisivuilla sellaptta pientä purkkia jossa jokunen johto ja liittimiä ja sillä mainostettiin että saa ohitettua sen käynnistyksen eston.Pia kirjoitti: ↑Pe Touko 06, 2022 08:56Minä fiksuna pistin ainoan kaukosäätimen pesukoneeseen ja näyttää ettei siitä tule enää toimivaa peliä vaikka kuivatettu, patterit vaihdettu jne.
Näyttäisi että uusia kaukosäätimiä on vielä nettikaupoissa mutta saako sen ohjelmoitua ja missä, mitä maksaa?
Autoa ei saa startattua kun ajonesto päällä. Ja sitä ei kuulemma saa helposti pois.
Saab 9000 CSE '96
Kaikesta neuvosta kiitollinen. Pia
Kananttaa selailla näitä tunnettuja saab kaman myyjiä tai sahsan ebay palstaa