Käynnistys probleemoita *ratkaistu*
Käynnistys probleemoita *ratkaistu*
Taas uusi mysteeri teille pohdittavaksi. Elikkäs vm 91 9000 2.0t päättää joskus että enpä käynnistykkään. Virrat menee päälle normaalisti mutta kun sitten kääntää loppuun avaimesta ei tapahdu mitään, ei naksahdakkaan. Sitten kun oottelee joku puol tuntia niin johan käynnistyy taas normaalisti. Sitten voi mennä pari kuukautta että kaikki toimii normaalisti kunnes taas. Ikävä homma jos sattuu olemaan todella kiire jonnekkin.
Ehdotuksia otetaan vastaan. Kiitos.
Ehdotuksia otetaan vastaan. Kiitos.
Viimeksi muokannut TommiP, Ti Heinä 12, 2005 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7655
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Herätevirtajohto..?
Maadoitus..?
Solenoidi..?
Jos se vika on virtalukon pohjassa niin kokeile ohjata suoraan
herätevirtaa akun + navalta, jos hörähtää niin silloi se on todennäköisesti
virtalukon pohjassa se vika.
Maadoitus..?
Solenoidi..?
Jos se vika on virtalukon pohjassa niin kokeile ohjata suoraan
herätevirtaa akun + navalta, jos hörähtää niin silloi se on todennäköisesti
virtalukon pohjassa se vika.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Samanlainen vika oli Griffinissä, harvakseltaan kävi niin ettei lähtenyt pyörittämään, muuten kaikki toimi. Perjantaina sanoi sitten virtalukko sopimukset irti, meni kunnolla sähköt sekaisin. Uusi pohja Motonetistä ja vaihto oli helppo homma. Samaa kun voisi sanoa tuosta bensapumppuprojektista
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
Samantyyppinen vika oli aikoinaan ex-tonnarissa, ei meinannut iskeä tulille ei sitten millään.
Syyksi paljastui liian kulunut virta-avain
Teetin uuden avaimen ja ongelmat loppuivat siihen, ajoin autolla vielä 3-4 vuotta kunnes vaihdoin pois. Virtalukolle ei tehty mitään.
Eli tarkastappas avaimesi, onko kulmat pyöristyneet ja muutenkin nuhruisen näköinen
Syyksi paljastui liian kulunut virta-avain
Teetin uuden avaimen ja ongelmat loppuivat siihen, ajoin autolla vielä 3-4 vuotta kunnes vaihdoin pois. Virtalukolle ei tehty mitään.
Eli tarkastappas avaimesi, onko kulmat pyöristyneet ja muutenkin nuhruisen näköinen
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Noniin, uusin virtalukonpohjan ja tuntui auttavan... Kunnes taas pitemmällä matkalla teki tutun tempun. Virrat menee päälle ja kun kääntää starttaus kohtaan niin ei mitään. Sitten kun odottelee että auto jäähtyy(?) niin hyvin toimii. Oli kuuma päivä niin teki joka kerta kun kävi ajamassa. Mitä enemmän tekee tuota niin tuntuu että lämmöstä kiinni
Mulla tossa edellisessä oli ongelmia kanssa vaan päinvastaisija, esiintyivät koneen pesun jälkeen jä kun oli pakkasta -1C niin ei edes naksunut no vaihdoin solen autto hetken ja kuukauden päästä taas sama ongelma. (no purin ja huolsin koko startin). Vika oli bengiks laitteen rasvoissa jotka oli ihan vetisiä. (vois kai nuo jotenkin jämähtääkin kuumana).
Noniin, vaihtostartti laitettu ja eihän se auttanut. Eli herätevirta piuhassa ilmeisesti vika? Käyhän se vian etsintä näinkin kun vaihtaa kaiken, niin lopulta löytyy jopa se viallinen osa... Mutta mistä kohdasta starttia ja minne se herätevirta piuha menee? Jos saisin laitettua ohitusjohdon siihen niin katsoisi auttaako.
Niin ja tuon maadoituksen voisi tutkia myös niin löytyykö se mistä päin?
Niin ja tuon maadoituksen voisi tutkia myös niin löytyykö se mistä päin?
Voi kun kuulostaa niin tutulta. Vaikka mulla onkin OG-satku niin oireet täysin samat. Tänään autoa sai kutitella käyntiin 25 minuuttia. Auto oli seissyt suorassa auringonpaisteessa koko aamun.
Avaimesta kun kääntää niin ei inahdakkaan. Sitten vaan yks´kaks auto käynnistyykin normaalisti.
Ei huvittaisi minuakaan vaihdella kaikkia osia, jos ne onkin ehjiä. Ja kun vikakin on vielä satunnainen niin...
Avaimesta kun kääntää niin ei inahdakkaan. Sitten vaan yks´kaks auto käynnistyykin normaalisti.
Ei huvittaisi minuakaan vaihdella kaikkia osia, jos ne onkin ehjiä. Ja kun vikakin on vielä satunnainen niin...
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Itselle samantyylinen vika ilmestyi juuri nyt helteillä. Riittää, että ajaa pari kilometria, niin kaupan pihassa pitää odottaa 20 minuuttia, että jäähtyy ja käynnistyy. Virrat tulee normaalisti ja kun avaimen kääntää käynnistysasentoon kuuluun naksahdukset, mutta käynnistysmoottori ei inahdakaan. Moottorin lämpötilamittari on puolivälissä, joten ei kone voi olla kovin kuuma. Turbo/apc- mittari myös lähes puolivälissä. Missähän voisi olla vika? Pitäisikö tällaisilla ilmoilla käyttää Saabin konetta tyhjäkäynnillä parin kilometrin ajon jälkeen?
-T
--
--
Täsmälleen samat oireet kuin minulla. Kokeileppa että teet piuhan jota käytät startin herätevirtapiuhan paikan ja akun välissä kun ei lähe käyntiin. Veikkaisin että iloisesti starttaa.tonster kirjoitti:Itselle samantyylinen vika ilmestyi juuri nyt helteillä. Riittää, että ajaa pari kilometria, niin kaupan pihassa pitää odottaa 20 minuuttia, että jäähtyy ja käynnistyy. Virrat tulee normaalisti ja kun avaimen kääntää käynnistysasentoon kuuluun naksahdukset, mutta käynnistysmoottori ei inahdakaan. Moottorin lämpötilamittari on puolivälissä, joten ei kone voi olla kovin kuuma. Turbo/apc- mittari myös lähes puolivälissä. Missähän voisi olla vika? Pitäisikö tällaisilla ilmoilla käyttää Saabin konetta tyhjäkäynnillä parin kilometrin ajon jälkeen?