Käynnistys probleemoita *ratkaistu*

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
TommiP
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 19:09

Käynnistys probleemoita *ratkaistu*

Viesti Kirjoittaja TommiP »

Taas uusi mysteeri teille pohdittavaksi. Elikkäs vm 91 9000 2.0t päättää joskus että enpä käynnistykkään. Virrat menee päälle normaalisti mutta kun sitten kääntää loppuun avaimesta ei tapahdu mitään, ei naksahdakkaan. Sitten kun oottelee joku puol tuntia niin johan käynnistyy taas normaalisti. Sitten voi mennä pari kuukautta että kaikki toimii normaalisti kunnes taas. Ikävä homma jos sattuu olemaan todella kiire jonnekkin.

Ehdotuksia otetaan vastaan. Kiitos.
Viimeksi muokannut TommiP, Ti Heinä 12, 2005 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7655
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Herätevirtajohto..?
Maadoitus..?
Solenoidi..?

Jos se vika on virtalukon pohjassa niin kokeile ohjata suoraan
herätevirtaa akun + navalta, jos hörähtää niin silloi se on todennäköisesti
virtalukon pohjassa se vika.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11561
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos auto sattuu olemaan automaattivaihteinen, niin vika saattaisi olla myös vaihteenvalitsimen juuressa olevassa kytkimessä, joka mahdollistaa käynnistämisen vain P:llä tai N:llä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Raipe
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Loka 03, 2003 13:41
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Raipe »

Samanlainen vika oli Griffinissä, harvakseltaan kävi niin ettei lähtenyt pyörittämään, muuten kaikki toimi. Perjantaina sanoi sitten virtalukko sopimukset irti, meni kunnolla sähköt sekaisin. Uusi pohja Motonetistä ja vaihto oli helppo homma. Samaa kun voisi sanoa tuosta bensapumppuprojektista :oops:
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Samantyyppinen vika oli aikoinaan ex-tonnarissa, ei meinannut iskeä tulille ei sitten millään.
Syyksi paljastui liian kulunut virta-avain :!:
Teetin uuden avaimen ja ongelmat loppuivat siihen, ajoin autolla vielä 3-4 vuotta kunnes vaihdoin pois. Virtalukolle ei tehty mitään. 8)
Eli tarkastappas avaimesi, onko kulmat pyöristyneet ja muutenkin nuhruisen näköinen :?:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
TommiP
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 19:09

Viesti Kirjoittaja TommiP »

Noniin, uusin virtalukonpohjan ja tuntui auttavan... Kunnes taas pitemmällä matkalla teki tutun tempun. Virrat menee päälle ja kun kääntää starttaus kohtaan niin ei mitään. Sitten kun odottelee että auto jäähtyy(?) niin hyvin toimii. Oli kuuma päivä niin teki joka kerta kun kävi ajamassa. Mitä enemmän tekee tuota niin tuntuu että lämmöstä kiinni :?
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mulla tossa edellisessä oli ongelmia kanssa vaan päinvastaisija, esiintyivät koneen pesun jälkeen jä kun oli pakkasta -1C niin ei edes naksunut no vaihdoin solen autto hetken ja kuukauden päästä taas sama ongelma. (no purin ja huolsin koko startin). Vika oli bengiks laitteen rasvoissa jotka oli ihan vetisiä. (vois kai nuo jotenkin jämähtääkin kuumana).
TommiP
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 19:09

Viesti Kirjoittaja TommiP »

Noniin, vaihtostartti laitettu ja eihän se auttanut. Eli herätevirta piuhassa ilmeisesti vika? Käyhän se vian etsintä näinkin kun vaihtaa kaiken, niin lopulta löytyy jopa se viallinen osa... Mutta mistä kohdasta starttia ja minne se herätevirta piuha menee? Jos saisin laitettua ohitusjohdon siihen niin katsoisi auttaako.

Niin ja tuon maadoituksen voisi tutkia myös niin löytyykö se mistä päin?
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Voi kun kuulostaa niin tutulta. Vaikka mulla onkin OG-satku niin oireet täysin samat. Tänään autoa sai kutitella käyntiin 25 minuuttia. Auto oli seissyt suorassa auringonpaisteessa koko aamun.

Avaimesta kun kääntää niin ei inahdakkaan. Sitten vaan yks´kaks auto käynnistyykin normaalisti.

Ei huvittaisi minuakaan vaihdella kaikkia osia, jos ne onkin ehjiä. Ja kun vikakin on vielä satunnainen niin...
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
TommiP
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 19:09

Viesti Kirjoittaja TommiP »

Noniin, kyllä se vaan se herätevirtapiuha oli.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

TommiP kirjoitti:Noniin, kyllä se vaan se herätevirtapiuha oli.
No peijooni, pitänee tutkia sitten omakin.
Oliko liitin huono vai missäpäin johtoa vika luurasi?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
9000 T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 20:51
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

Sama vika tomaatti tonnarissa. Vaihteenvalitsimen rämistelyllä starttaa 8O
TommiP
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 19:09

Viesti Kirjoittaja TommiP »

Teemu kirjoitti:
No peijooni, pitänee tutkia sitten omakin.
Oliko liitin huono vai missäpäin johtoa vika luurasi?
Paha mennä sanomaan, iskin vaan kokonaan uuden johdon ja liittimen ja rupesi toimimaan. Vanhakin näyttää ulkoapäin ihan kunnossa olevalta.
tonster
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: La Kesä 12, 2004 21:25

Viesti Kirjoittaja tonster »

Itselle samantyylinen vika ilmestyi juuri nyt helteillä. Riittää, että ajaa pari kilometria, niin kaupan pihassa pitää odottaa 20 minuuttia, että jäähtyy ja käynnistyy. Virrat tulee normaalisti ja kun avaimen kääntää käynnistysasentoon kuuluun naksahdukset, mutta käynnistysmoottori ei inahdakaan. Moottorin lämpötilamittari on puolivälissä, joten ei kone voi olla kovin kuuma. Turbo/apc- mittari myös lähes puolivälissä. Missähän voisi olla vika? Pitäisikö tällaisilla ilmoilla käyttää Saabin konetta tyhjäkäynnillä parin kilometrin ajon jälkeen?
-T
--
TommiP
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 19:09

Viesti Kirjoittaja TommiP »

tonster kirjoitti:Itselle samantyylinen vika ilmestyi juuri nyt helteillä. Riittää, että ajaa pari kilometria, niin kaupan pihassa pitää odottaa 20 minuuttia, että jäähtyy ja käynnistyy. Virrat tulee normaalisti ja kun avaimen kääntää käynnistysasentoon kuuluun naksahdukset, mutta käynnistysmoottori ei inahdakaan. Moottorin lämpötilamittari on puolivälissä, joten ei kone voi olla kovin kuuma. Turbo/apc- mittari myös lähes puolivälissä. Missähän voisi olla vika? Pitäisikö tällaisilla ilmoilla käyttää Saabin konetta tyhjäkäynnillä parin kilometrin ajon jälkeen?
Täsmälleen samat oireet kuin minulla. Kokeileppa että teet piuhan jota käytät startin herätevirtapiuhan paikan ja akun välissä kun ei lähe käyntiin. Veikkaisin että iloisesti starttaa.
Vastaa Viestiin