Nyt olis apu tarpeen.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Nyt olis apu tarpeen.

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Olen jo pitkän aikaa "paininut" käyntiongelman kanssa joka vaivaa vapari tonnaria.
Käynti on epätasainen, mutta kun lisää kierroksia niin yläkierroksilla alkaa käymään kunnolla.
Ruiskun boxi vaihdettu, nakuantura, virranjakaja,kylmäkäynnistysantura,kaasuläpän tunnistinanturi,puola kokeiltu toisesta autosta eikä apua.
Osien kokeiluun olen saanut apua mm.Ecopowerilta kiitos siitä Ylivieskan suuntaan.
Kokeilematta immu loppunumerolta 009 ja sytkän boxi loppunumero 126
jos sellaiset löytyis jolta kulta vois jonkinlaisen kuvion niistä sopia.
Vinkkejä vain kehiin mitä vois tehdä.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Nyt olis apu tarpeen.

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

kontki-2 kirjoitti:Olen jo pitkän aikaa "paininut" käyntiongelman kanssa joka vaivaa vapari tonnaria.
Käynti on epätasainen, mutta kun lisää kierroksia niin yläkierroksilla alkaa käymään kunnolla.
Ruiskun boxi vaihdettu, nakuantura, virranjakaja,kylmäkäynnistysantura,kaasuläpän tunnistinanturi,puola kokeiltu toisesta autosta eikä apua.
Osien kokeiluun olen saanut apua mm.Ecopowerilta kiitos siitä Ylivieskan suuntaan.
Kokeilematta immu loppunumerolta 009 ja sytkän boxi loppunumero 126
jos sellaiset löytyis jolta kulta vois jonkinlaisen kuvion niistä sopia.
Vinkkejä vain kehiin mitä vois tehdä.
Miten olis tyhjäkäyntiventtiilin tarkistus/kunnostus, eli AIC... ?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Ongelma ei ole tyhjäkäynti .... vaan kaasua antaessa käynti muuttuu epätasaiseksi ja kun kaasua antaa riittävästi käynti muuttuu tasaiseksi, mut silloin kone jo huutaa lähes täysillä kierroksilla.
Katsoin tuota kipinää koneen käydessä lasitulpalla ja sieltä näkyi välillä leimahduksia joka ohjeiden mukaan viittaisi kondensaattorin vikaan, mut kun tää laite on niin nykyaikainen ettei ole konkka enään.
Eli mikäs sen konkan virkaa hoitaa....?
eeroolli
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2004 23:02
Paikkakunta: Uusikaupunki

Kokeile toista ilmamassamittaria

Viesti Kirjoittaja eeroolli »

Kannattaisi ehdottomasti kokeilla toista TOIMIVAA ilmamassamittaria.
Suurella todennäköisyydellä suurimpia käyntiongelmien/tehon puutostilojen oireita on aiheuttanut/edelleen aiheuttaa monessa tonnarissa tuo viallinen ilmamassamittari.

Tyhjäkäyntimoottorin "likaisuus" taas aiheuttaa soutavaa tyhjäkäyntiä.
Korkeaa tyhjäkäyntiä taas useasti "kaasuläpän" perussäätöjen virheellisyys.
Saabismia jo vuodesta 1984
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Ei auttanut ilmamäärämittarin vaihtokaan.
Mitäs ihmettelis seuraavaksi?
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

kontki-2 kirjoitti:Ei auttanut ilmamäärämittarin vaihtokaan.
Mitäs ihmettelis seuraavaksi?
Mites polttoaine, ethän tankkaa St1 moskaa ? kokeileppa vaihtaa pensasuodatin ja kokele vaikka vaihtaa tuplanjohtoja vaikuttaako ? En oikein tiedä vapareista ja niiden tekniikoista, ja sitten tulee mieleen moottorinohjaus boksi. Mikä on boschin numero moottorinohjauksessa ?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

eikös tuossa ole EZK-sytytys?

Kun kerran olet kokeillut melkein kaikkea niin tarkista vielä hall-anturin kunto, eli mittaa sen arvot. Se kyllä tosin tekee kuulemma sitä että näyttää välillä oikeita arvoja ja välillä ei. Kaverin autossa kävi näin, oli haljennut, tosin kaverin auto sammu aina välillä siitä syystä.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Bensansuodin vaihdettu, tulpanjohdot uusittu.
Eikös hall-anturi ole jakajassa eli senkin tilalle kokeiltu toista jakajaa.
Moottorinohjausboksin loppu nro on 530 joka sekin vaihdettu.
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Hall-anturi voi olla joko jakajassa tai sitten kampiakselin hihnapyörän alla.
-------------------------8<----------->8--------
#1395
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

9000i eli EZK-sytytys, joten virranjakaja on tyhjä ja kampiakselin asentoanturi löytyy. Juurikin tuolta hihnapyörän tienoilta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Kyllä se hall anturi löytyy tässä mallissa virranjakajasta.
Koska kampiakselin hihnapyörän alla ei ole mitään sähköisiä vermeitä.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

jcarlson kirjoitti:9000i eli EZK-sytytys, joten virranjakaja on tyhjä ja kampiakselin asentoanturi löytyy. Juurikin tuolta hihnapyörän tienoilta.

kyseisen tapauksen hall-anturi löytyy jakajasta!! :wink: -89 eteen päin öljypumpun kyljestä! 8O
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Nyt kokeiltiin uudella puolalla ei apua.
Sitten sytkän boksilla ei apua.
Nyt tuntuu , että on konstit loppumassa, onkohan se lähetettävä Kuusaankoski Oy:lle
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Onko koko virranjakaja ollut uusi, myös Hall-anturi, sekä paskainen IMM liitin voi aiheuttaa ongelmia.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Ei virranjakaja uusi ole ollut, mutta otettu toimivasta.
Immun liitintä on rassattu moneen kertaan.
Vastaa Viestiin