Tuulilasin karmin irroitus (purkuautosta)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Sandels
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: To Heinä 05, 2012 18:57
Paikkakunta: PK-seutu

Tuulilasin karmin irroitus (purkuautosta)

Viesti Kirjoittaja Sandels »

Tonnaria purkaessa (MY91) huomasin että tuulilasinkarmi on lähes ruosteeton. Ei näkynyt edes aiempia korjauksia vaan näytti että on säilynyt jostakin syystä todella hyvin, tod näk korjausmaalattu lasin vaihdon yhteydessä tai kun autokin on aiemmin ilmeisesti ylimaalattu. Leikkasin lasin irti eikä yhtään ruostetta.

Mutta kysymys kuuluu että kuinka tuo kannattaisi leikata irti? En ole tuollaisia korjannut mutta käasittääkseni ainakin se "huuli" niistä mätänee. Kannattanee leikata ulkopuolelta vähän reilummin peltiä samalla mutta sisäpuolelta riittänee että leikaa huulen alapuolelta? Tuskin sisäpuolella edes on tilaa sen enempää peltiä vaihtaa saatikka tarvetta?
og900i MY93 käyttis / 9000 CD 2.3T MY91 / 900s CC MY90
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11485
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuulilasin karmin irroitus (purkuautosta)

Viesti Kirjoittaja jus »

Omaan autoon vaihdoin karmiin pintapellit yläreunaa lukuunottamatta lähes koko kierroksen ympäri. Jos on aikaa askarrella purkuauton äärellä, karmin pintapellit saa mukaan poraamalla pisthitsit auki. Jos korjauspalan hakukeikka on nopeammalla aikataululla, pitänee olla isolla rälläkällä liikenteessä ja ottaa se alareuna A-pilareineen ja katon kulmieen isosti mukaan. Käytännössä sitten korjauspaloja kohdeautoon siirtäessä joutuu kuitenkin leikkaamaan ne pistehitsit auki.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Sandels
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: To Heinä 05, 2012 18:57
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Tuulilasin karmin irroitus (purkuautosta)

Viesti Kirjoittaja Sandels »

Omaan autoon vaihdoin karmiin pintapellit yläreunaa lukuunottamatta lähes koko kierroksen ympäri. Jos on aikaa askarrella purkuauton äärellä, karmin pintapellit saa mukaan poraamalla pisthitsit auki. Jos korjauspalan hakukeikka on nopeammalla aikataululla, pitänee olla isolla rälläkällä liikenteessä ja ottaa se alareuna A-pilareineen ja katon kulmieen isosti mukaan. Käytännössä sitten korjauspaloja kohdeautoon siirtäessä joutuu kuitenkin leikkaamaan ne pistehitsit auki.
Kiitos neuvosta, teen juri näin. Leikkaan koko karmin irti.
og900i MY93 käyttis / 9000 CD 2.3T MY91 / 900s CC MY90
Vastaa Viestiin