Moottoritilan pesu - 9000

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Moottoritilan pesu - 9000

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Terve taas!

Katselin tuota ysitonnista moottoritilan puolelta ja vaikutti aika likaiselta.

Onkos muut pessy 9000 moottoritilasta? Onko siihen mitään erityishuomioita?
SAAB
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Moottoritilan pesu - 9000

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Anna mennä vaaan
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7471
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Moottoritilan pesu - 9000

Viesti Kirjoittaja mestari »

ja sitten ilmalla perään
satkussa ainakin sai pestä kaikki konehuoneessa tontussa tilaa vähempi joten pesu rajoittunee yleispesu, jakop tienoo, lootanpäällinen pakosrj tienoo ja alta koko skaala.
viimeksi pesin tontun konehuoneen kun oli vuoto mutta se ei liittynytkään oljyyn mutta puhdasta tuli kuten kuvastakin näkyy.

https://aijaa.com/XNnV4R
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Re: Moottoritilan pesu - 9000

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Tulppia ei kannata kannata kastella tappiin asti käy huonosti.
9000 aero -97, 9000 cde -96
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7471
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Moottoritilan pesu - 9000

Viesti Kirjoittaja mestari »

Siksipä paineilma
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Moottoritilan pesu - 9000

Viesti Kirjoittaja aero »

Älä pese kuumaa konehuonetta, vaikka lämpimän ahtimen kosteutus hienon höyrypilven tekeekin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottoritilan pesu - 9000

Viesti Kirjoittaja mikan »

Jos on virranjakajalla oleva 9000, niin pesun jälkeen kannattaa kansi ottaa auki ja varmistaa ettei sinne ole päässyt vettä.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1782
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Moottoritilan pesu - 9000

Viesti Kirjoittaja pevi »

aero kirjoitti:
La Huhti 08, 2023 22:38
Älä pese kuumaa konehuonetta, vaikka lämpimän ahtimen kosteutus hienon höyrypilven tekeekin.
Miksei :roll:
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Moottoritilan pesu - 9000

Viesti Kirjoittaja aero »

Ahtimen ja pakosarjan vesitekninen pikajäähdytys ei minun ymmärtääkseni ole ainakaan elinikäennustetta parantava asia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7471
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Moottoritilan pesu - 9000

Viesti Kirjoittaja mestari »

entäpä isoon lammikkoon ajellessa keväisin?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Moottoritilan pesu - 9000

Viesti Kirjoittaja aero »

Kevätlammikko on toki pahempi kuin talvilammikko, mutta en minä niin syvään lammikkoonkaan tonnaria ajaisi, että ahdin tai pakosarja on vedenpinnan alapuolella, vuodenajasta riippumatta.

Jos meinaat roiskeita niin voihan siihen hyrrälle jotain saada lätäköstä roiskumaan, mutta pääsääntöisesti ne roiskeet lähtee liikkeelle renkailta, eikä kovin helpolla taida ampua niin paljoa eteenpäin, että tavoittaisi tonnarin melko edessä olevaa ahdinta. Mutta ei kai ne lämpöshokit muutenkaan hyvää tee.

Ja siis jos jollekulle jäi epäselväksi, niin tuontyyppinen lämpöshokki on minun ymmärtääkseni yksi parhaita keinoja saada pakosarja tai -pesä halkeamaan, jos vaan on mitensäkään haljetakseen. Komean höyrypilven siitä tosiaan saa aikaiseksi, joskus katselin vierestä kun eräs klubilainen oman tonnarinsa konehuoneen veti painepesurilla ajon jälkeen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7471
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Moottoritilan pesu - 9000

Viesti Kirjoittaja mestari »

kyllhän se vesi jäähdyttää se on selvä. mutta ennekuin pesurit on likellä, roikat vedetty, vedet kytketty,haettu liitintä pitkin kyliä ja klemmaria onkin jo konehuoneessa viileää :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Moottoritilan pesu - 9000

Viesti Kirjoittaja aero »

Joo, sellanen verkkanen tahti on ihan sopiva, että ehtii paikat vähän jäähtyä. Minä puhuinkin kuumasta konehuoneesta ;)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottoritilan pesu - 9000

Viesti Kirjoittaja mikan »

Muutenkin aika hölmöä ruiskia liuotinta kuumaan koneeseen haihtumaan.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Re: Moottoritilan pesu - 9000

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Joo ja autossa on Webasto-lämmitiin, niin sen ilmanottoon ei varmaan kannata vettä ruiskuttaa.
SAAB
Vastaa Viestiin