Laatikkokysymys

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
thomas95
"Ruisku"
Viestit: 130
Liittynyt: To Tammi 14, 2010 15:47
Paikkakunta: Fiskars/Helsinki

Laatikkokysymys

Viesti Kirjoittaja thomas95 »

Sellaista pohdintaa kun vaihteiston vaihtoa enteilen että onko eroja vaparin ja turbon manuaalilaatikoissa? Kyseessä siis pitkälohko b202 koneet. Vapari on vm -91 ja turbo vm -92. Ja oliko näissä eri välitykset ym eroja?
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4206
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Laatikkokysymys

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Välityksissä ainakin on eroja. Joku paremmin tietävä kertokoon enemmän, mun kaikki tonnarit on olleet automaatteja.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Wege
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:16
Paikkakunta: Patt1joki/Raahe

Re: Laatikkokysymys

Viesti Kirjoittaja Wege »

2.3T -91:een vaihdoin laatikon pari vuotta sitten, pitkälohkon (turbo) laatikot olivat kiven alla joten laiton vaparin laatikon.
Tosiaan perän välitys on vaparin lootassa tiheämpi.
Vanhasta laatikosta piti ottaa vetoakselin malja ja väliakseli kun olivat erilaiset vaparissa, menivät heittämällä paikoilleen.
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7458
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Laatikkokysymys

Viesti Kirjoittaja mestari »

Ainakin Saksasta tuodut tontut olipitemmillävälityksillä kun vapari 88 malliin kulki motarilla tollasta195 kaasu pohjassa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin