moottorijarrutuksessa savuttaa...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

moottorijarrutuksessa savuttaa...

Viesti Kirjoittaja LR »

Moi!

Vm 92 2.3 T tonnari kyseessä, moottorijarrutuksessa (esim alamäessä mentäessä) putkesta pölläyttelee savukiehkuroita. :? Kiihdytyksessä ei pienintäkään pölläystä putkesta, missä vika, turboko?
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

venttiilin varren kumit luulisin jos sinistä pölläyttelee..
Viimeksi muokannut mikkoimp, Ma Touko 09, 2005 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Mutta miksi ei kiihdytyksessä pölläyttele, jos venttiilivarren kumit? :?
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

sillon on ylipaine, moottori jarrutuksissa imee ilmaa ja öljyä kumien välistä.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Vanhassa tonnarissa oli venttiilivarren kumit sökönä ja löi sinistä putken täydeltä, kun kiihdytti, ei moottorijarrutuksessa... Eli just päin vastoin siinä. :?
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

silti kyllä väittäisin niitä kumeja.
taisi olla todella sököt sen tonnarin kumit?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Vanhassa tonnarissa miltei kaikki kumit olivat irti! :lol: Nykyisessä tonnarissa on kansiremppa tehty 10 tkm sitten, joten hiukan ihmetyttää, jos kumit oikuttelee...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

no hiukan se kyllä kumma juttu olisi....
mutta odotellaan muitten kommentteja!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla pöläytteli moottori jarrutuksessa kun ahdin oli paskana. Kiihdytyksessä ei juuri lainkaan.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Tänään meinaan testata ahtimen välyksen.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

LR kirjoitti:Vanhassa tonnarissa miltei kaikki kumit olivat irti! :lol: Nykyisessä tonnarissa on kansiremppa tehty 10 tkm sitten, joten hiukan ihmetyttää, jos kumit oikuttelee...
Jos niitä kumeja ei ole tuossa rempassa liimattu niin hyvällä todennäköisyydellä ne on irti. Onpa tullut sellanenkin tietoon että kumit oli liimattu mutta oli muutamasta lipsahtanut venan varteenkin liimaa ja niiden osalta kumit sököt (ja tietenkin imupuolelta).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Syy selvisi, ahdin sökönä! Pitkittäisvälystä aivan simona, monta milliä! :lol: Ei ihme vaikka tupruttelee! :)
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
KooGee
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 22:04
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja KooGee »

mulla sama juttu.. moottorijarrutuksessa ja tyhjäkäynnillä tulee sinistä ihan homona.. venttiilinvarren kumit on vaihdettu tänään.. aattelin et olis johtunu niistä.. mutta kyllä se taitaa se turbo olla ku on sökönä.. v**tu.. mitä sellaset uudet maksaa?
Saab 9000i cd 94'

Ex:iä
Toyota Carina E 96'
Citroen Jumpy HDI 04'
Honda Accord 2.0 sport 06'
Toyota Corolla Lb 93'
Saab 9000 T16 85'
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Uudet turbot n. 600€ ylöspäin, peruskorjatut vähän halvempia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
KooGee
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 22:04
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja KooGee »

hmm.. melko kallist.. pitäiskö samantien laittaa isompi.. :twisted:
Saab 9000i cd 94'

Ex:iä
Toyota Carina E 96'
Citroen Jumpy HDI 04'
Honda Accord 2.0 sport 06'
Toyota Corolla Lb 93'
Saab 9000 T16 85'
Vastaa Viestiin