Vetolevy
Vetolevy
Saab 9000TA -91 taisi vetolevy ruveta romiseen johan on ajettu 540 tuhatta.Eli taitaa olla laatikon pois otto, kuhan ilmat lämpee kylmässä autotallissa.Eli kuinka paljon puretaan Otetaanko iskarin tolpastalähtien ja pyöränripustuksia edestä pois.Ajotuksenmerkin reijästökö meisselillä vääntelee vetolevy antaa millitolkulla periksi,hammaskehä näyttäs olevan vielä kiinni eikä niiteistä ole irti mutta liekkö halkeillut lähempää centrumia.
Re: Vetolevy
kyllä se melekin noin on itse kikotin rullaradan lokareista tukien millä kannatin lootaa kun siirsin sitä kuskin pyöraukkoon päin
ja takasinkin käytin samaa menetelmää ja kampuran stefa kanatta nuljauttaa samalla kun on auki. siihen piti muistaakseni sorvata kätevällä ranneliikkellä erikoistyökalu jolla se luisti kuin hanhen selässä paikalleen mitä nyt vähä napu napu ja tapu tapu
rullaradaksi riitti 30x30 rhs tanko jonka päihin heppasin v4 konen laturin raudat ylösalaisin joka siis tuki kahdesta pisteestä lokarin päältä ja olikohan vielä rukkanen eristeenä varmúuden maksimoimiseksi
ja takasinkin käytin samaa menetelmää ja kampuran stefa kanatta nuljauttaa samalla kun on auki. siihen piti muistaakseni sorvata kätevällä ranneliikkellä erikoistyökalu jolla se luisti kuin hanhen selässä paikalleen mitä nyt vähä napu napu ja tapu tapu
rullaradaksi riitti 30x30 rhs tanko jonka päihin heppasin v4 konen laturin raudat ylösalaisin joka siis tuki kahdesta pisteestä lokarin päältä ja olikohan vielä rukkanen eristeenä varmúuden maksimoimiseksi
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vetolevy
Tuota tuli taannoin tehtyä useampi kerta ensimmäisen 9000sen kanssa. Loppukertojen toistossa taisi mennä noin neljä tuntia yksin tehden.
Rungon/alustan osista muistaakseni lattialle asti piti ottaa pala apurunkoa ja sisälokari. Joka tapauksessa vähemmän kuin ensin kuvittelin.
Kantapääoppeja olivat, että vetolevyjä on muutamia kymppejä eri kokoisia, jotka eivät sovi ristiin sekä se, että kuskin jalkotilaan tuleva iso ruuvi (ruuvit?) korkkaa kierteet helposti. Onneksi vastinkappaleen pääsi vaihtamaan mattoa raottamalla.
Ja kolmeen momentinmuutimen ja vetolevyn yhdistävään ruuviin runsaasti lukitetta
Rungon/alustan osista muistaakseni lattialle asti piti ottaa pala apurunkoa ja sisälokari. Joka tapauksessa vähemmän kuin ensin kuvittelin.
Kantapääoppeja olivat, että vetolevyjä on muutamia kymppejä eri kokoisia, jotka eivät sovi ristiin sekä se, että kuskin jalkotilaan tuleva iso ruuvi (ruuvit?) korkkaa kierteet helposti. Onneksi vastinkappaleen pääsi vaihtamaan mattoa raottamalla.
Ja kolmeen momentinmuutimen ja vetolevyn yhdistävään ruuviin runsaasti lukitetta
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Vetolevy
Hämärä muistikuva 90-luvulta: Jorma Kataja hitsasi kehän kiinni siitä aukosta. Kesti vuosikausia sen jälkeen. Yksityiskohtia en osaa kuvailla.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH