Näihin 9000 ei varmaan enää saa toimivia happiantureita mistään? Eli käytännössä muuten priima peli täytyy laittaa paaliin kun sitä ei tule saamaan läpi katsastuksessa.
Saattaa vika löytyä vielä muusta ilmavuodosta mutta jos happianturit oikuttelee niin peli on pelattu.
Siis? Mitä tarkoitat? En tosin ole kuin yhden vaihtanut sekin oli käytetty ja vain siksi kun johto oli poikki. Mutta ei kait siinä ole mitää ihmeellistä, perus anturi. Todella vähän ollut nuita lamda ongelmia 9000 kanssa vaikka on millon mitäkin viritys yms kokeiluita tehty. Ongelmat olleet jossain muussa kuin itse lamdassa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Motonetin antureilla katosi vikailmoitukset oxygen sensoreista. Jostakin syystä tyhjäkäyntiä ei enää ole ja tai käy kuin kolmella pytyllä.
Kansi oli myös irroitettuna voisiko joko olla pielessä hiukan? Toisen sytytyskasetin kokeilu ei auttanut.
Kansi oli myös irroitettuna voisiko joko olla pielessä hiukan?
Mulla aikoinaan kansirempan jälkeen kävi '89 pommari tuolleen kun jako oli tosiaan hieman pielessä. Muistaakseni nokkien ajoitusmerkkien välissä piti olla 15 niittiä ketjusta.
Tyhjäkäynti on noin 900rmp mutta sammuu jos käyttää kierroksia ja löysää kaasun. Tyhjäkäynnin äänissä on myös sivuääntä ja röpötystä pakoputkessa.
Putsaan TK moottorin mutta saattaa olla viisasta katsoa jakoa myös uudellen. Kanteen piti vaihtaa tiiviste 400tkm kohdalla. Kansi kävi koneistamolla irroituksen jälkeen.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Omassa tonnarissa myös lambda ja päästövikaa. Auto oli melkeinpä vuoden verran ajamatta ja kevät talvella siihen tehtiin putkiston vaihto. Nyt kun ajattelin sen leimauttaa ja päästölappua koitin hakea on arvot pielessä. Putki on uusi eikä vuoda joten se puoli kunnossa. Lambda huiteli omilla lukemillaan yli 4:n ja häkäarvot samoin. Lambda on uusi boschin tekele, joten siinäkään ei pitäisi olla vikaa. Alipaineletkut tarkistettu, tyhjäkäyntimoottori putsattu sen mitä kotikonstein purkamatta pystyy, Autossa on etanoli muunnos. Tietäjiltä hyviä vinkkejä, mitä kannattaisi seuraavaksi tarkistaa?
Vähä haastavempi tutkistelu johtojen kanssa. Femmassa taitaa olla vähemmän noita niputettuja johtoja. Tonnarista löytyi kolme, kaikkia hypistelin muttei merkkejä hapettumista. Yhtä metallista krymppausta kolvailin mutta enpä ole varma auttoiko tuo. Hyvää Juhannusta klubilaisille ja varsinkin tonnariharrasrajille!