9000cs käyntihäiriö

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
st9000
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:38

9000cs käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja st9000 »

Autoni on 9000cs vm.93 matalapaine turbo siinä oli keväällä veto ongelmaa ja joutokäynnillä kone kuulosti vanhalta diesel autolta ,vaihdettiin saabin merkkihuollossa Di kasetti ja tulpat (NGK BCPR7es-11) vikakorjaantui ja nyt puolenvuoden ja 7000km jälkeen vikailmeni taas uudelleen ja ilmeisesti taas DI kasetin menoa .Eli mikähän mahtaa aiheuttaa kasetin rikkoontumisen voiko olla se kun olen välillä ajanut tankillisen 98e bensalla tai jossain muussa komponentissa vikaa joka aiheuttaa kasetin rikkoontumisen. Olen kiitollinen jos löytyy asian tuntemusta kyseisestä aiheesta, kiitos jo etukäteen !!!
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 9000cs käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

st9000 kirjoitti:...7000km jälkeen vikailmeni taas uudelleen ja ilmeisesti taas DI kasetin menoa .Eli mikähän mahtaa aiheuttaa kasetin rikkoontumisen voiko olla se kun olen välillä ajanut tankillisen 98e bensalla tai jossain muussa komponentissa vikaa joka aiheuttaa kasetin rikkoontumisen...
No ei tuo 98E bensa ainakaan kasettia riko :!: Päinvastoin, autohan on "suunniteltu" 98:lle (mutta toimii aina alkaen 91RON oktaanisilla menovesillä).

Mikä taas kasetin rikkoo...en osaa sanoa. Joissain tietolähteissä suositellaan "di-electric greasen" (eli sähköä johtamaton rasva) käyttöä, pidentää kuulemma kasetin elinikää, mutta tuo 7000km on kyllä liian lyhyt kestoikä kasetille...Jos vika korjaantuu uudella kasetilla, vaatisin ainakin jotain hyvitystä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin