Autoni 9000 cd Vm. 1992
Kiitoksia !

Onks toi aliaine jotain sukua antimaterialleMimmi kirjoitti:... (ali)ainekytkin, joka kertoo ECU:lle cruise olevan päällä ja ECU ajattaa autoa peruspaineilla. Tämä löyty vain ahdetuista versioista.
Ei jää Trionicitkaan, ainakaan uudemmat. Tämäkin on täällä useammassa ketjussa jo käyty läpiV.J.S kirjoitti:Onks toi aliaine jotain sukua antimaterialleMimmi kirjoitti:... (ali)ainekytkin, joka kertoo ECU:lle cruise olevan päällä ja ECU ajattaa autoa peruspaineilla. Tämä löyty vain ahdetuista versioista.![]()
![]()
Ja LH-jet ruiskuilla (ainakin versio 2.4.2) olevat turbot EIVÄT jämähdä peruspaineille cruisella. Tämä tieto on vahvistettu käytännön kokeilla, ja lukee myös korjaamokäsikirjassa. Trionic-turbot sen sijaan jää peruspaineille cruisen ollessa päällä.
En toki kiistä, kun ei ole vanhemmista kokemusta, mutta itse luulin pitkään myös omani kohdalla että cruise operoidessaan kaasua ahtaisi vain peruspaineet, mutta kyse olikin vain cruisen rauhallisesta kaasunkäytöstä.jus kirjoitti:LH 2.2 turbotonttu -87 ilman DI:tä ahtaa vain perusahdot silloin kun cruise painaa kaasua, eli cruisen letkuissa on alipainetta. Cruise päällä tasanopeudesta jos painaa jalalla kaasua ohitukseen, saadaan täydet ahdot, ja paluu perusahtopaineille sitten kun nopeuden hiipuessa cruise taas alkaa pitää asetettua matkanopeutta yllä.
Havaintoni perustuu ahto-ongelman selvittämistä varten magneettiventtiilin rinnalle asentamaani lediin. Magneettiventtiililtä katkeaa sähköt heti kun cruise painaa yhtään kaasua. Auton alkuperäinen johdotus on sellainen, ettei APC-boksi pysty antamaan jännitettä magneettiventtiilille jos cruisen letkuissa on alipaine.hma kirjoitti:itse luulin pitkään myös omani kohdalla että cruise operoidessaan kaasua ahtaisi vain peruspaineet
Jep. Omat havaintoni perustuu siis T5.5 autoon, jossa on sähköinen cruise. Signaturesta löytyvä.jus kirjoitti: Uudemmissahan ilmeisesti on sitten kytkennät toisin.