ilmastointi asiaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

ilmastointi asiaa

Viesti Kirjoittaja suapas »

Perjantaita vaan kaikille.Kertokeepas miten kylmää noista rööreistä pitäis tulla.Kompura lähtee ihan normaalisti päälle,mutta vaikuttaa ettei se pelaa ihan täysillä.Kuinka nopeasti auton pitäisi jäähtyä siedettäväksi kun se on seisonut auringossa ja sisällä on jotain 50 astetta ?Tietenkin auto-asennossa.Minulla ei ainakaan suutimista tule kovin "kylmää"ilmaa.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kyllähän se sormeen kylmältä tuntuu ja ilman viilenemisen aistii selvästi jo hetken ajon jälkeen.

Kannattaa käydä täyttämässä se ennenkuin hajoaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja suapas »

Eli jos se on vajaa, niin ei toimi täydellä teholla ? Käsitinkö oikein ? Mikä sieltä hajoaa ? Kompurako ?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Tänään käytin täyttämässä omaani mutta täytyy sanoa ettei tuo ilmastointi kovin kylmää puhalla. Sisälämpötila pysyy kuitenkin varmaan tuossa 20 asteessa kuten tarkoituskin.
On vain sellainen muistikuva, että vanhoissa freoni aikaisissa ilmastoinneissa tuli kunnolla kylmää ilmaa. :?
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja suapas »

Kiitokset vastauksista ! Varaampa ajan Karikolle. Ja nyt eikun Lippakioskiokille pehmiksen syöntiin ja tsiikailee ohikulkevia nättejä flikoi. 8)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Kannattaa myös muutaman vuoden välein vaihtaa kuivainyksikkö ( n. 70 euroa ). Koska siinä oleva materiaali saattaa ajanmyötä lähteä liikkeelle tukkien paikat.

Jos ainetta järjestelmässä on turhan vähän saattaa kompura vaurioitua koska ilmastointiaineen mukana kulkee myös kompuran voiteluaine. Tai näin ainakin itse olen asian ymmärtänyt.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulle kertoi eilen yksi huoltomies, että kompura lakkaa käymästä jos on liian vähän painetta putkistossa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja suapas »

pevi kirjoitti:Kannattaa myös muutaman vuoden välein vaihtaa kuivainyksikkö ( n. 70 euroa ). Koska siinä oleva materiaali saattaa ajanmyötä lähteä liikkeelle tukkien paikat.

Jos ainetta järjestelmässä on turhan vähän saattaa kompura vaurioitua koska ilmastointiaineen mukana kulkee myös kompuran voiteluaine. Tai näin ainakin itse olen asian ymmärtänyt.
No niin nyt on jätskit syöty ja tytöt tsekattu :wink: Missäs semmonen kuivainyksikkö sijaitsee l. onko hankala vaihtaa ?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja suapas »

Nyt hönkii KYLMÄÄ 8) Oli hiukan vajaa järjestelmä ! Kylmäainetta meni 870 grammmaa ! Ihmeteltiin huoltomiehen kanssa porukalla kuin kompura lähti vielä päälle.Saappi oli jossain ihmevekottimessa vajaan tunnin kiinni.Sinä aikana tämä "ihmevekotin"poisti vanhat aineet ja kuulemma" pesi" ne ja samalla koeponnisti järjestelmän ja lopuksi täytti systeemin.Onneksi ei havainnut vuotoja :D.Asentaja laittoi järjestelmään myös väriainetta jotta mahd. vuodot on helpommpi havaita. ACC oli nimittäin ollut rikki yli kaksi vuotta ennenkuin korjasin sen aikaisemmin keväällä.Koko lysti maksoi 128 eke.Mielestäni kohtuusumma merkkikorjaamolla.Terveisiä Mimmille T.kaima
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mitäs osaa vaohdoit ilmastointiin? Mitä maksoi ja mistä ostit?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

suapas kirjoitti:Nyt hönkii KYLMÄÄ 8) Oli hiukan vajaa järjestelmä ! Kylmäainetta meni 870 grammmaa ! Ihmeteltiin huoltomiehen kanssa porukalla kuin kompura lähti vielä päälle.Saappi oli jossain ihmevekottimessa vajaan tunnin kiinni.Sinä aikana tämä "ihmevekotin"poisti vanhat aineet ja kuulemma" pesi" ne ja samalla koeponnisti järjestelmän ja lopuksi täytti systeemin.Onneksi ei havainnut vuotoja :D.Asentaja laittoi järjestelmään myös väriainetta jotta mahd. vuodot on helpommpi havaita. ACC oli nimittäin ollut rikki yli kaksi vuotta ennenkuin korjasin sen aikaisemmin keväällä.Koko lysti maksoi 128 eke.Mielestäni kohtuusumma merkkikorjaamolla.Terveisiä Mimmille T.kaima
Mulla meni samanlaisessa toimenpiteessä n 500g ainetta. Rupes hönkii viileetä huomattavasti tehokkaammin. Vois kuvitella että kompura käy nyt vähemmän => pienempi bensankulutus. kokonaismäärä on 950g joten sulla oli kyllä aika tyhjä systeemi.
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja suapas »

peinu kirjoitti:Mitäs osaa vaohdoit ilmastointiin? Mitä maksoi ja mistä ostit?
Silloin kun ostin auton ,niin ACC piti kalibroida aina kun virrat sammutti,eikä kompura käynnistynyt.Syyksi paljastui viallinen keskusyksikkö.Eli ACC-paneeli.Maksoin käytetystä 100 eke.Vikakoodi näytti kyllä läpän säätömootoreita,mutta ei niissä mitään vikaa ollut.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja suapas »

JouniCSE kirjoitti:
suapas kirjoitti:Nyt hönkii KYLMÄÄ 8) Oli hiukan vajaa järjestelmä ! Kylmäainetta meni 870 grammmaa ! Ihmeteltiin huoltomiehen kanssa porukalla kuin kompura lähti vielä päälle.Saappi oli jossain ihmevekottimessa vajaan tunnin kiinni.Sinä aikana tämä "ihmevekotin"poisti vanhat aineet ja kuulemma" pesi" ne ja samalla koeponnisti järjestelmän ja lopuksi täytti systeemin.Onneksi ei havainnut vuotoja :D.Asentaja laittoi järjestelmään myös väriainetta jotta mahd. vuodot on helpommpi havaita. ACC oli nimittäin ollut rikki yli kaksi vuotta ennenkuin korjasin sen aikaisemmin keväällä.Koko lysti maksoi 128 eke.Mielestäni kohtuusumma merkkikorjaamolla.Terveisiä Mimmille T.kaima
Mulla meni samanlaisessa toimenpiteessä n 500g ainetta. Rupes hönkii viileetä huomattavasti tehokkaammin. Vois kuvitella että kompura käy nyt vähemmän => pienempi bensankulutus. kokonaismäärä on 950g joten sulla oli kyllä aika tyhjä systeemi.
vajaalla järjestelmällä ei lähtenyt flekti päälle kun ilmastointia käyttää auton ollessa paikallaan.Nyt kun laittaa ilmastoinnin päälle,niin flekti hörähtää käyntiin melkein samantien ja kierrokset notkahtaa aika alas.Se tuuletin taitaa olla aika virtasyöppö l. vois ajatella että kaupunkiajossa se vaikuttaa aikalailla bensan kulutukseen.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Nyt mullakin hönkii kylmää (hönki kyllä viikkosittenkin vaan ei yhtäkylmää nyt(ulkona+17 sisään +5,4 lo asennossa siis ja 3km ajon jälkeen)). Auto kävi tänään ilmastoinnin huollossa konalassa. Vaihtoivat kuivaimen/suodattimen ja testasivat kaikki toiminnot mm.(flektin molemmat nopeudet) yms. Ja tietenkin täyttivät ja kirjoittivat kuitin ilmastoinnin täydellinen huolto. Rahaa paloi kyllä 200€ vaan aikas hyvä sijoitus, kun katsoi jätkien ammattitaitoa. Eikä ollut tainnut auto saada vastaavaa huoltoa aienmin vaikka joku maahantuojan laite onkin ollut. Ja kaiken huipuksi nyt toimii flekti ihan moottorinohjaus puoleltakin, kun tässä viimeviikon helteillä kävi kone kämmenkoneen mukaan 110 asteisen ja piti sammuttaa kun rupesi hirvittään (vaikka onhan se kiehumispiste noin 116C 190kpa paineessa absoluuttista) eikä flektissä tapahtunut mitään liikettä. nyt starttaa ekan nopeuden 102C ja hienosti toimii.
pfihlman
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Huhti 12, 2005 07:36
Paikkakunta: Klaukkala

Re: ilmastointi asiaa

Viesti Kirjoittaja pfihlman »

suapas kirjoitti:Perjantaita vaan kaikille.Kertokeepas miten kylmää noista rööreistä pitäis tulla.Kompura lähtee ihan normaalisti päälle,mutta vaikuttaa ettei se pelaa ihan täysillä.Kuinka nopeasti auton pitäisi jäähtyä siedettäväksi kun se on seisonut auringossa ja sisällä on jotain 50 astetta ?Tietenkin auto-asennossa.Minulla ei ainakaan suutimista tule kovin "kylmää"ilmaa.
Terve ilmastointi mestarit ! Semmoista tiedustelisin kun tässä olen ihmetellyt uutena tonnariomistajana, että kun laitan ilmastoinnin päälle (manuaalinen AC ,9000 cd vm -90) niin hetken kuluttua alkaa hieno nyintä tuntua ajon aikana? onkohan tuo ominaista, hienostelua vaiko oikein syytä tarkistaa jotain? Heti kun AC:n laittaa pois niin ajo on normaalia. Kaikki nyanssit tervetulleita. :?:
Vastaa Viestiin