9000:n puslien vaihtaminen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Varmaan 7 ja 8 edestä ja 1 takaa.

Oli muutes pirun hyvät kuvat jus laittanut sivuilleen. Siitä oli hyvä katsoa mallia. Tänään matkahuolto toi puslia etupäähän no 9 ja taakse no 1, jotka jo kerran vaihdoin, mutta nuo tarvikekumit joustaa niin pirusti, että niistä ei ole juuri hyötyä. Uretaanit siis kehiin. Katsotaan nouseeko alustan meteli.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Mistääs, G-mies hommasi uretaanipuslat? Täällä varmasti samanlaista hommaa tiedossa, mutta juuri tuo äänitason kohoaminen huolestuttaa. (Siis auton, ei vaimon...)
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ihan soitin hätäpäissäni PCS:lle(Procarservicelle) 014-282200 ja Rikulle sanoin, et nyt puslia tänne. Tuli vielä matkahuollossa nopeesti ja jos viittii, niin vaihtaa nyt viikonlopun aikana paikalleen. Riku sanoi, et ei se ajomelu juuri kasva, mutta suuntavakavuus korjaantuu pitkäksi aikaa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Rikulta minäkin niitä puslia olen tilaamassa. Oli vaan suolasen hintaiset ne etupään nro 9 ( 100 euroa pari ). Rikun mukaan ei ääni siitä lisäänny.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Tuosta vissiin saa klubilaiset vielä vähän alennusta. Ihan pätevän oloiset ovat ja jos malttaisi odottaa paria osaa maanantaihin, niin saisi laitettua paikalleen kaikki muutkin etupään osat samalla kertaa.

Listalla on etuvakaajan runkopuslat, alatukivarren taaemmat kumit(uretaanit), Zimmermann-jarrulevyt ja välijäykistintanko konetilaan.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Olisiko ohjeita, kuinka rasvaan nuo uretaanipuslat? Mukana tuli pieni annos vasuliinia ja mietin, että minne väliin se on tarkoitettu. Tuleeko itse uretaanit kuivana kiinni siihen alurunkoon ja sitten se rosteripusla rasvattuna paikalleen? Vai jokapaikkaan vaan pirusti rasvaa?

Ja puslissa on toinen paksumpi, kuin toinen, tuleeko se paksumpi puoli tukivartta vasten ja ohuemmalle puolelle se päätyprikka? No, näkeehän sen tietysti sitten kun purkaa vanhat pois, mutta eipä tuossa tullut mitään mallikohtaista asennusohjetta mukana.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
ella
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 22:52
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja ella »

Katsastussetältä tuli käsky vaihtaa kuskin puolen alumiiniholkit, varmaan samalla apumiehen puolellekin tulee vaihdettua. Onko motonetin holkit ok (kesto) vai tilaanko jostain muualta?
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Itse vaihtelin tuossa autoon vähän puslia (eteen 6,7,9,10 ja 12 numeron omaavat, ja taakse 1 ja 2 puslat) Tulipa siinä asennettua samalla sachsin urheilualustakin, tuli muuten pirun hyvä. :twisted:
Mystistä on, että auto on mennyt katsastuksesta läpi huomioiden, että edestä kuljettajanpuolelta puuttui vallaan nuo 7-alumiinioholkit. Terveisiä vaan edelliselle omistajalle! :evil: Ei loppu peleissä ollut pahakaan homma vaihtaa, kun vain sai aloitettua.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

ella kirjoitti:Onko motonetin holkit ok (kesto) vai tilaanko jostain muualta?
On ne Motonetin holkit ihan OK.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

jus kirjoitti:
ella kirjoitti:Onko motonetin holkit ok (kesto) vai tilaanko jostain muualta?
On ne Motonetin holkit ihan OK.
Vaan voishan sen osan no:9 (etupää siis) varmaan painaa täyteen sikaa jotta kestäisi hiukan pitempään. Itellä kesti Motonetit tossa edellisessä 2 vuotta ja taas oli revennyt irtonaiseksi. (johtuu varmaan kun en vaihtanut osa no:8 aa(oli kuin uusi))
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Nyt on ähelletty polvet ja selkä kipeinä, mutta autossa on uudet uretaanipuslat edessä. Siis se pusla no 9. Samalla vaihdoin kallistuksenvakaajan runkokumit ja purkamolta hommatut Zimmermann jarrulevyt. Koeajoa en jaksanut lähteä tekemään enää tälle illalle, vaan tyydyin nautiskelemaan hyvin ansaitusta oluesta. Turporuuville kiitokset juoksupojan hommista, olis tuo pitänyt tajuta jo ennakkoon(holkit no 7 meni vaihtoon, vaikka päällisin puolin olivatkin ok). Nyt väsyttää!


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

omaan vaihdettiin eteen 7 ja 8 vakioita vastaaviin ja 9 Powerflexiin
->
huomattava parannus

taakse tuli 1 uusi
pomppo
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Marras 21, 2004 22:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja pomppo »

http://www.tmuukkonen.fi/frames_startvy_fi.htm
Tuolta ostin omat powerflexit. Oli halvin paikka.
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Itse vaihdoin eilen ja tänään eteen 9, 7, 10 ja 12. Tuon ysin pistin uretaanisen kun kuminen ilmeisesti hajoaa alta aikayksikön. Ja näkyihän tuo apparin puoleinen olevan hajalla.
Vakaajan kumit olivat aika loppu ja toinen meni jopa poikki kun yritin avata mutteria.
Kaseja en vaihtanut kun ne näkyivät olevan kunnossa, mutta ne alumiini holkit 7 olivat kuluneet ja yhdestä oli jopa haljennut se rinkula osa osaksi pois.
Kumma kun ostin nuo osat harakelista ja kasi ei käynyt tuonne seiskan sisään eli oli vaarän mallinen. Se metallinen pää oli lyöty luttuun, kun sen olisi pitänyt olla vain hieman lintassa. No pitää viedä huomenna pois.

Auton käytös parani huomattavasti. Kiihdytyksissä ei vetele, jarruttaessa urissa ei vetele ja kun renkaat löyvät tyhjää ei auto "hypi". Noin siis pikaisella testauksella.

Valitettavasti huomasin samalla että moottorin hydrauliset tukikumit(ainakin appari puolelta) ovat hajalla. Vaihdelaatikon tulikumi oli antanut periksi ja kone laskenut pari kolme senttiä. Pitää vissiin yrittää niitäkin sitten vaihtaa.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Barney74
"Turbo"
Viestit: 258
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 9000:n puslien vaihtaminen

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

pevi kirjoitti:Pitäisi vaihtaa puslat tonnariin. Mitkäs puslat sieltä ensisijaisesti kannattaisi alkaa vaihtamaan eli mitkä niistä todennäköisemmin on mennyt kun autolla ajettu 180 tkm?

Viitatkaa vastauksessanne kuvien numerointiin.

ETUPÄÄ

Kuva

TAKAPÄÄ

Kuva


Mielelläni ottaisin vinkkejä vastaan käyttmistänne/rakentamistanne "erikoistyökaluista"
Varmistusta, ku katastus-setä pyysi josko voisin vaihtaa etupää, nro 9.

motonetistä löytyis tällainen.

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=18-1175

onko oikea palikka?
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Vastaa Viestiin