magneettiventtiilin letkut

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
suapi
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Helmi 27, 2004 19:16

magneettiventtiilin letkut

Viesti Kirjoittaja suapi »

olis turbolta tulevien letkujen järjestys kateissa? vinkkiä tai kuvaa kaivataan
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

W menee painekellolle, C menee suoraan turbolle ja R menee imuputkeen.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
andelin
"Saabisti"
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:09
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja andelin »

Nopeasti muistellen: W (Wastegate) menee hukkaportinkellolle, C (Compressor) turbon kompressorille ja viimeinen muistaakseni imupuoleen...
Korjatkaa, mikäli muisti pätkii :wink:

edit: LR ehti ensin :lol:
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
louhelai
"Aero"
Viestit: 348
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

Letkujen järjestys

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Tarkista magneettiventtiilille menevät letkut takasti halkeamien varalta ja että letkut ovat oikein kytketty.
Magneettiventtiilissä on kirjaimin merkityt liitännät ja letkut pitää olla kytketty seuraavasti:
Letku magneettiventtiilin W-liitännästä tulee olla kytketty hukkaportin painekellolle.
Letku magneettiventtiilin R-liitännästä tulee olla kytketty putkeen joka sijaitsee ilmanpuhdistajan ja turbon välissä.
Letku magneettiventtiilin C-liitännästä tulee olla kytketty joko läppäkoteloon tai liitäntään turbon kompressoripuolelle.
Tämä vaihtelee johtuen moottorityypistä ja ahtimen tyypistä.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
suapi
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Helmi 27, 2004 19:16

Viesti Kirjoittaja suapi »

Kiitos vastanneille!
Vastaa Viestiin