Palanut kannentiiviste? Ei aivan niin vähällä päässyt.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Freddie
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:19
Paikkakunta: Kauhava

Palanut kannentiiviste? Ei aivan niin vähällä päässyt.

Viesti Kirjoittaja Freddie »

Hain sitte tänään -89 9000 T16 saabin kun halavalla sai.

Autosta on ilimeisesti kannentiiviste palanu, mutta saabeilusta tietämättömänä kyselisin arvon lautamiehiltä onko kuinka todennäköistä jotta kansi olisi sökö/muuta arvokasta vikaa odotettavissa asian tiimoilta?
Viimeksi muokannut Freddie, Pe Kesä 03, 2005 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Minkähänlaisia oireita ilmenee? Tuskinpa siitä muuta on rikki, kuin pelkkä pahvi. Ei noita 2.0l kansia ainakaan joka päivä haljenneena näe, kuten 2.3l kansia...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Freddie
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Freddie »

hoplaa... ostin siis auton kansi puoliksi irti ruuvattuna. Kuulemma valkoista savua ja öljyä mennyt veden sekaan.

Jokatappauksessa ruuvasin kannen perjantaipäivän ratoksi irti.

1. ja 4. sylinterien männissä jälkiä, eli jotain on ollut männän ja kannen välissä, syyllisestä ei jälkeäkään. Kellään ideaa mikä on välissä kolissut. Venttiilit näyttivät päällisin puolin ehjiltä. :cry:

Kannentiiviste näytti ehjältä, vaan mistäs öljy veden sekaan? Kansi vai lohko haljennut, tai tiiviste vuotanut muutenvain? :?

400tkm ajetuksi kone oli muuten yllättävän hyväkuntoinen. Sylinterit, männät ja nokat oli kuin tehtaan jäljiltä, lukuunottamatta kahdessa männässä olevia hakkaumia ja 4. sylinterissä ollutta lähes huomaamatonta naarmua jonka hakkautunut männänreuna oli tehnyt.

Turbosta on pakopesä halki hukkaporttikanavasta, yllättävää ;). Pakopesä oli kylläkin erilainen kuin -88 mallisen (vahvemman näköinen) joten jotain toivoa voi ilimeisesti olla ettei muualta ole haljennut.

Seuraavaksi korjaussuunnitelma. Ostaakko 'vähän'käytetty 'hyvä' moottori vaiko uusia kaksi mäntää koeponnistaa/korjauttaa kansi? Minkälaisissa hinnoissa 9000en käytetyt koneet on? ja mitä tuo korjaaminen maksaa uusilla osilla suurinpiirtein?
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

En osaa neuvoa, mutta...

Isältäni löytyisi Nurmijärveltä (pääkaupunkiseudulta) muistaakseni n. 170-180tkm ajettu 89-turbotonnarin kone (kansi vain puuttuu). Moottori pitäisi olla täysin toimiva ts. purimme sen muutama vuosi sitten Suomeen ajetusta tuontitonnarista. En muista mitä kaikkea koneen kyljessä on kiinni.

Jos kiinnostaa nin voinen ottaa koneesta ja mallista tarkempia tietoja viikonlopun aikana.

En usko, että ko. koneella olisi kovinkaan suurta hintaa...

-Make
040-5798584
ps. hyvät cc-takavalot ja mielestäni virheetön musta cc-takaluukku laseineenkin löytyy...okei taidan laittaa listan myydään osioon kunhan ehdin tsekkaamaan osat (ja kuvaamaan), niin ei mene ihan aiheen ulkopuolelle. :)
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Onko hakkaumat sellaista pientä kuoppaa? Lähes koko männän päässä?
Vesi päästessään palotilaan tekee sellaista syheröä. Vie kansi koneistamolle jossa testaavat onko halki. Lohkon halkeamat harvinaisia, mahdollinen jos kone vaikka päässyt jäätymään. Tiiviste ei aina näytä merkkejä mistä on vuotanut.
9000 CD 2.3 -90
Freddie
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Freddie »

Otampa oikeen kuvia männistä ku meen käymään pajalla jos niistä seleviää enenmmänkin... tua vesi teoria on kyllä mahdollinen
Vastaa Viestiin