(9000 turbo vm. -85) Kytkimen ilmaus ei onnistu mitenkään.
(9000 turbo vm. -85) Kytkimen ilmaus ei onnistu mitenkään.
Kaverin saabiin tehtiin kytkinlevyn vaihto ja nyt auto valmiina ilmausta vaille. Yritetty perinteisellä kytkimen pumppauksella, tippakannulla, polkupyörän pumpulla painetta, sekä pelkästään tupakoimalla ilmaruuvi auki (ei ilmeisesti onnistu 9000:ssa).
Alkaa jo usko lähteä ja kaveri meinasi viedä auton hajottamolle.
Onkohan työsylinterin tiivisteet menny seistessä huonoksi, vai mitä tässä kannattaisi vielä kokeilla?
Alkaa jo usko lähteä ja kaveri meinasi viedä auton hajottamolle.
Onkohan työsylinterin tiivisteet menny seistessä huonoksi, vai mitä tässä kannattaisi vielä kokeilla?
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Re: (9000 turbo vm. -85) Kytkimen ilmaus ei onnistu mitenkää
Jos se systeemi on samanlainen kun 89:ssä niin säiliöön nestettä reilusti eli yli sen kohdan mistä letku ottaa nesteen järjestelmään, jonka jälkeen vaan pitää vemputtaa sitä kytkinpoljinta. Se siis ilmaa itse itsensä. Laatikon pään nippaan ei tarvitse koskea, kun ilmaa tulee ajan kanssa pois systeemistä täytyy pitää huolta että neste ei vaju säiliössä vaan lisätä sitä pitää....tuohon vetkutukseen saa varata jonkin verran aikaa koska kerralla se ei paljoa ilmaa kuljeta pois, oluen kanssa menee paremmin.Tapsa84 kirjoitti:Kaverin saabiin tehtiin kytkinlevyn vaihto ja nyt auto valmiina ilmausta vaille. Yritetty perinteisellä kytkimen pumppauksella, tippakannulla, polkupyörän pumpulla painetta, sekä pelkästään tupakoimalla ilmaruuvi auki (ei ilmeisesti onnistu 9000:ssa).
Alkaa jo usko lähteä ja kaveri meinasi viedä auton hajottamolle.
Onkohan työsylinterin tiivisteet menny seistessä huonoksi, vai mitä tässä kannattaisi vielä kokeilla?
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Mä tuossa viime edellis viikonlopulla touhusin samaa kun vaihdoin pääsylinterin tiivisteet.
Kytkin jopa rupes toimimaan sillä.
Kokeilin kanssa ensiksi tippakannulla vastavirtaan mutta ei mitään tietoo.
Paineilmaakin sain tarjota paljon ja pitkään ennen kuin tokeni, meinas usko loppuu. Voi olla että toi polkupyörän pumppu ei vaan riitä kun sillä ei saa tasaista painetta pitkän aikaa.
Sitten kun se lähti virtaamaan niin ei menny varmaan kuin minuutti niin kytkin oli ilmattu.
Tuossa pumpulla ilmaamisessa olisi hyvä jos ilmausruuvista menis letku astiaan jossa myös nestettä niin ei pääse hörppään ilmaa sitä kautta.
ja autona vuoden tuoreempi tonnari.
Kytkin jopa rupes toimimaan sillä.
Kokeilin kanssa ensiksi tippakannulla vastavirtaan mutta ei mitään tietoo.
Paineilmaakin sain tarjota paljon ja pitkään ennen kuin tokeni, meinas usko loppuu. Voi olla että toi polkupyörän pumppu ei vaan riitä kun sillä ei saa tasaista painetta pitkän aikaa.
Sitten kun se lähti virtaamaan niin ei menny varmaan kuin minuutti niin kytkin oli ilmattu.
Tuossa pumpulla ilmaamisessa olisi hyvä jos ilmausruuvista menis letku astiaan jossa myös nestettä niin ei pääse hörppään ilmaa sitä kautta.
ja autona vuoden tuoreempi tonnari.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Sisäkumin avulla saa tasaisen paineen ja pitkään.tetammi kirjoitti:Voi olla että toi polkupyörän pumppu ei vaan riitä kun sillä ei saa tasaista painetta pitkän aikaa.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/kytkin/ ... age42.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Onnistuu ainakin -92:ssa fillarin pumpulla ja sisäkumilla. Letkuklemmarilla kiristää sen katki leikatun sisäkumin nestesäiliön suulle (yritin mm. nippusiteellä ja narulla, mutta en saanut tiiviiksi), pumppaa painetta silleen sopivasti kumin pullolleen ja sitten avaa ilmausnipan. Ennen kun virittää ton kumin säiliön suulle, niin täyttää sen säiliön AIVAN piripintaan. Ja kun nestetaso on laskenut pari senttiä, saman tien nippa kiinni. Jos päästää nesteen pinnan vaikka tuon MAX merkin kohdille, on jo melko todennäköistä, että tuuppaat vaan lisää ilmaa systeemiin...nimimerkillä kokemusta löytyy. Kärsivällisyyttä tuo vaatii, tarttee toistaa ainakin 2-4kertaa toi säiliön täyttö ja paineen pumppaus, ennen kuin alkaa oleen homma paketissa.
Joka kerta kun nipan sulkee, kannattaa käydä painamassa kytkintä HITAASTI vaikka kädellä, kunnes tuntuu että poljin alkaa vastustaa, jolloin laske/nosta poljin takas ylös ja uudestaan ilmaamaan. Ekalla ilmaussyklillä mulla ainakin meni poljin ihan pohjaan asti ilman mitään vastusteluja, toisella kierroksella alkoi jo löytymään pohjan tietämiltä vastusta, kolmannella kierroksella jo tuntui melkein normaalilta, jonka jälkeen vedin vielä yhden ilmaussyklin. Nestettä meni systeemin läpi ehkä joku neljä desiä.
Joka kerta kun nipan sulkee, kannattaa käydä painamassa kytkintä HITAASTI vaikka kädellä, kunnes tuntuu että poljin alkaa vastustaa, jolloin laske/nosta poljin takas ylös ja uudestaan ilmaamaan. Ekalla ilmaussyklillä mulla ainakin meni poljin ihan pohjaan asti ilman mitään vastusteluja, toisella kierroksella alkoi jo löytymään pohjan tietämiltä vastusta, kolmannella kierroksella jo tuntui melkein normaalilta, jonka jälkeen vedin vielä yhden ilmaussyklin. Nestettä meni systeemin läpi ehkä joku neljä desiä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
KYTKIMEN ILMAUS
kytkimen ilmaus jos ei onnistu säiliön päällä olevasta reijästä paineilmalla kunnolla niin polkimen päässä sylinterissä on letkusta irronnutta paskaa joka kannattaa putsata ennen talvea ja vaihtaa kumit hitaluokkaa 5e.kytkin letku kannattaa tutkia koska on kahta mallia huonompi/paremi josta ei tätä mustaa töhnää lähde.kun ne on tehty ilmaus sujuu helposti.huom.polkimen sylinterin paskat estää kytkimen kunnolla ilmaantumisen.
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Itse ilmailin kanssa tuolla pyöränkumitempulla ja onnistuihan tuo; melkoisen kiroilun jälkeen kuitenkin. Eli metrin pätkä sitä sisukumia, niin saa pitemmäksi aikaa sitä painetta.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--