Ja toinen mysteeri, eli tuosta hälyttimen ledistä oli mennyt molemmat karvat poikki, joten vaikuttaako se joten sähköpiiriin. Kun kevättalvella pimeni yhtä-äkkiä tuo ledi ja sit esim tupakinsytytin ja sen valo, sekä kellon valo ja muutama muukin valo. Kaikki sulakkeet on ehjiä, eli onko jossain koelaudan uumenissa jokin rele esim. kärähtänyt samalla?
Tonnarin rassausta
-
Saabisti-76
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Tonnarin rassausta
On ollut viikko kesälomaa takana ja vähän ehtinyt perehtymään tuohon tonnarin sielun elämään taivasalla. Eli kenno tuli vaihdettua ja muutama ruostekohta laitettua. Mut sit muutama kysymys vielä. Huomasin että turbolle menevä putki, joka lähtee ison vesiputken vierestä, on ruostunut turbon päästä jo puhki ja vähän vuoti nestettäkin. No paikkasin putken kemiallisella metallilla ja vuoto lakkas. Mut onkos tuo sit vesiputki, joka hoitaa turbon jäähdytyksen. Pitää maanantaina tempasta Metro-Autoon ja ostaa uus, ettei paukahda poikki missään reissun päällä.
Ja toinen mysteeri, eli tuosta hälyttimen ledistä oli mennyt molemmat karvat poikki, joten vaikuttaako se joten sähköpiiriin. Kun kevättalvella pimeni yhtä-äkkiä tuo ledi ja sit esim tupakinsytytin ja sen valo, sekä kellon valo ja muutama muukin valo. Kaikki sulakkeet on ehjiä, eli onko jossain koelaudan uumenissa jokin rele esim. kärähtänyt samalla?
Tyhmiä kysymyksiä, mut ei ole tuo sähkönkulku parhaita puoliani.
Ja toinen mysteeri, eli tuosta hälyttimen ledistä oli mennyt molemmat karvat poikki, joten vaikuttaako se joten sähköpiiriin. Kun kevättalvella pimeni yhtä-äkkiä tuo ledi ja sit esim tupakinsytytin ja sen valo, sekä kellon valo ja muutama muukin valo. Kaikki sulakkeet on ehjiä, eli onko jossain koelaudan uumenissa jokin rele esim. kärähtänyt samalla?
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
-
Saabisti-76
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Okei, kiitti tuosta tiedosta. Mysteeri siis edelleen jatkuu, hmmm! No antaa olla pimeenä, kukapa niitä kesällä kaipaa ja en ole tupakkamiehiä, joten sekään ei ole rasite sinänsä. Tietty tuo puhelimen lataaminen on vähän heikohkoa. 
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Vaihda se putki välittömästi. En saanut viestistäsi varmuutta onko kyseessä vesi- vai öljyputki. Molempia menee turboon. On aika kurja aloittaa tekemään konerempaa sen takia, kun kone on leikannut kiinni heitettyään öljyt pihalle em. putken kautta. Olen kuullut sellaisista tapauksista tosin toisen Ruotsalaisen autonvalmistajan tuotteessa.
-
Saabisti-76
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Näin oli tarkoituskin, kunhan saan vaan sen putken ensin. Luultavasti vesiputki kyseessä? Se on se metalliputki jossa on haara ja siitä lähtee pieni kumiletkun pätkä siihen isoon muoviputkeen joka menee turbolle ja putken toisessa päässä on ilmanputsari. Hitsi kun ei tiedä näitä virallisia nimityksiä.
Ja tuo toinen ongelma on koluttu läpi aika perusteellisesti, sillä tutkin yleismittarilla ja ei tule virtaa tupakinsytyttimen liittimeen, eikä valoonkaan. Ja johtoja seurasin niin pitkälle kun vain pääsin, eikä sieltä mitään erikoista löytynyt. Ja kaikki sulakkeet on tarkastettu kahteen kertaa joka paikasta.
Ja tuo toinen ongelma on koluttu läpi aika perusteellisesti, sillä tutkin yleismittarilla ja ei tule virtaa tupakinsytyttimen liittimeen, eikä valoonkaan. Ja johtoja seurasin niin pitkälle kun vain pääsin, eikä sieltä mitään erikoista löytynyt. Ja kaikki sulakkeet on tarkastettu kahteen kertaa joka paikasta.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Se on turbon jäähdytyksen paluuvesiputki, menee termostaattikotelon lähelle sylinterikanteen. Se pieni kumiletkun pätkä haaroittaa vedet läppäkotelon lämmitykselle. Kannattaa sitten henkisesti varautua aivan järkyttävään hintaan merkkiliikkeessä, pelkästään se putken "banjo"pultti, jolla se on turbossa kiinni, oli jotain 20€. Kyselin joskus sille turbolta vesipumpulle menevälle pienemmälle putkelle hintaa, oli muistaakseni joku 120€...Saabisti-76 kirjoitti:Näin oli tarkoituskin, kunhan saan vaan sen putken ensin. Luultavasti vesiputki kyseessä? Se on se metalliputki jossa on haara ja siitä lähtee pieni kumiletkun pätkä siihen isoon muoviputkeen joka menee turbolle ja putken toisessa päässä on ilmanputsari. Hitsi kun ei tiedä näitä virallisia nimityksiä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
Saabisti-76
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
-
Saabisti-76
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7847
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Se metalliputki on tehtävissä, ainoastaan sen laipan joutuu juottamaan
uuden putken päähän.
Hinta tuollaiselle putkelle on ehkä 4 - 7 euroa. ( töineen, ilman juottamista )
Luultavasti purkaamoilta löytynee käyttökelpoisia yksilöitä tai malliputkia.
Vai onko siinä putken päässä banjo liittimet, meillä on ainakin
hyllytavarana juotettavia banjoja.
Tuo putki on luultavasti 10mm päältä.
( kun saisi jostain malliputken niin tuon voisi taivutella ja juottaa banjot kiinni )
http://www.hytaflex.fi
uuden putken päähän.
Hinta tuollaiselle putkelle on ehkä 4 - 7 euroa. ( töineen, ilman juottamista )
Luultavasti purkaamoilta löytynee käyttökelpoisia yksilöitä tai malliputkia.
Vai onko siinä putken päässä banjo liittimet, meillä on ainakin
hyllytavarana juotettavia banjoja.
Tuo putki on luultavasti 10mm päältä.
( kun saisi jostain malliputken niin tuon voisi taivutella ja juottaa banjot kiinni )
http://www.hytaflex.fi
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
Saabisti-76
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Juu banjot on molemmissa päissä. Täytyy tosiaan käydä jossain hydrauliikkaliikkeessä täällä esim. Hi-flex tai Unimet. Eiköhän kaverit äkkiä väännä moisen putken. Tai sit kesälomien päätyttyä itse töissä kyhäilee. Ja onhan niitä kaikenlaisia liittimiä, jotka ei kaipaa juottamista, vaan helmiliitoksia esim.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)