Mitä hyötyä EGR:ästä on?
Sehän vaion röpöttää ja nypyttää moottori jarrutuksissa. Voiko sen vaan ottaa pois ja tulpata yms mums lokoset. Vaikuttaako pästöihin?
Dump kokeilu:
Otin boschin vakio kierrätävän valven paluu letkun irti, tulppasin letkun ja tökkäsin mopon tehofiltterin kiinni bypassiin.
Ai kyllä oli komia WOOOOSHahdus ainakun nosti kaasun. Tosin ei pysy käynissä johtuen siis LH+IMM+DUMP=SEKASIN yhtälöstä.
Saakos niitä äänekkäitä kierrättäviä venttiilejä jostain?
Tuniistaako kukaan etiseksi kulkinekseen?
VTP-4XX
mihlvetin EGR
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: mihlvetin EGR
Ei oo hyötyä, päin vatsoin.DIggItaLLr kirjoitti:Mitä hyötyä EGR:ästä on?
Sehän vaion röpöttää ja nypyttää moottori jarrutuksissa. Voiko sen vaan ottaa pois ja tulpata yms mums lokoset. Vaikuttaako pästöihin?
Dump kokeilu:
Otin boschin vakio kierrätävän valven paluu letkun irti, tulppasin letkun ja tökkäsin mopon tehofiltterin kiinni bypassiin.
Ai kyllä oli komia WOOOOSHahdus ainakun nosti kaasun. Tosin ei pysy käynissä johtuen siis LH+IMM+DUMP=SEKASIN yhtälöstä.
Saakos niitä äänekkäitä kierrättäviä venttiilejä jostain?

Eipä tietääkseni ole äänekkäitä Bypässejä. Vaan mulla on kyllä ihan vakio ja pöhisee niin p...eesti että kyllä huomataan (ei ollut tarkoitus). "paransin" sen vakio suodatin kotelon hengitystä tekemällä kotelon päälle reijän (5cm X 10cm).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Millä tavalla se tulpataan? valetaan/hitstaan umpeen se putki ? Vai onko siihen jtn "ohjesääntöä" muuttuuko lambda arvot? pitääkö säätää seoksia sitten??Ei oo hyötyä, päin vatsoin. Sotkee imupuolen ja heikentää alakierros vääntöä. Noita EGR:n parantavia arvoja ei mitata Suomessa mutta poiskaan sitä ei saa ottaa mutta tulppaus riittää.
Eipä tietääkseni ole äänekkäitä Bypässejä. Vaan mulla on kyllä ihan vakio ja pöhisee niin p...eesti että kyllä huomataan (ei ollut tarkoitus). "paransin" sen vakio suodatin kotelon hengitystä tekemällä kotelon päälle reijän (5cm X 10cm).
V-M
Minkä reiän teit, mihin. Tahtoo woooshit

Imusarjan päähän siihen liitäntään lätkä, tulppa jne... en tiedä mimmonen kyseisessä kulkineessa on ku mulla ei saapukassa ole koko egr:ää mutta muista raketelu vehkeistä tuon olen tulpannut tapaus kohtaisesti. Ei tarvi tehdä mitään säätöjä.
Miten tuon ny selittäis siellä lokasuojan sisällä olevasta ilmansuodatin pömpelistä se imuputki pois kokonaan ja tuo reikä sitten siihen päälypuolelle lisäksi.
V-M
Miten tuon ny selittäis siellä lokasuojan sisällä olevasta ilmansuodatin pömpelistä se imuputki pois kokonaan ja tuo reikä sitten siihen päälypuolelle lisäksi.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135