Joka toinen kerta, kun käynnistää niin kaasupoljin jää jäykäksi. Eli ihan kuin olisi limbhome mode päällä, mutta cruise toimii, ahdot nousee sinne minne pitääkin, mut kaasuläppä toimii vaijerilla??!! Hetken ajeltua kaasupoljin palaa normaalin kevyeksi.... Eli hä? Onko jollain tietoa moisesta? Tossahan on tcs.
Vai onko joululahjat aikasessa ja pukki vaihtanut mun koneeseen trionicin?
Kaasunpoljin jäykkä
Kaasunpoljin jäykkä
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Sulla siis pelaa muuten kaikki normaalistii, eikä tcs valo pala?
Mikähän prkl ton aiheuttaa? Mulla oli melkein vuoden ongelmia ton kurjuuden kanssa, mutta korjaantu moneks kuukaudeks, kun vaihdoin ehjän kaasuläppäkotelon.
Pelastas mut pevi taas kerran.
Mikähän prkl ton aiheuttaa? Mulla oli melkein vuoden ongelmia ton kurjuuden kanssa, mutta korjaantu moneks kuukaudeks, kun vaihdoin ehjän kaasuläppäkotelon.
Pelastas mut pevi taas kerran.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
juu palaa..
Siis TCS-valo palaa kyllä..Ei se muutenkaan oikein kunnolla pelitä..esim. tyhjäkäynti soutaa..
Seat Cordoba TDI -03
Ok. Mulla, kun ei pala tcs valo, tyhjäkäynti normaali, ym. toimii, eli ei ole limbhomemodessa, mutta kaasupoljin silloin tällöin ajaeen lähtiessä jäykkänä, mut se normalisoituu jokusen kilometrin päästä.
Eikö kellään ollut samoja ongelmia ennen?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Jos läppäkotelon alipainepuoli vuotaa, eli läppäkotelon kalvo, limphomeventtiili tai punavalkoinen takaiskuventtiili, niin silloin auto menee limphome tilaan, mutta TCS valo ei välttämättä pala.Sabo kirjoitti:Ok. Mulla, kun ei pala tcs valo, tyhjäkäynti normaali, ym. toimii, eli ei ole limbhomemodessa, mutta kaasupoljin silloin tällöin ajaeen lähtiessä jäykkänä, mut se normalisoituu jokusen kilometrin päästä.
Limphomessa kaasuläppävaijerin mekanismi ( se mihin vaijeri kiinnittyy) selvästi vetäytyy läpän sisään eli siitä limphome tilan kyllä havaitsee silmälläkin. Jos Sabolla ei mene limphome tilaan, niin sitten vika lienee täysin mekaaninen vika kaasupolkimen mekanismissa tai poljin potikan jousessa.
Jakob85:llä on sitten vika kaasuläppäpotikassa tai kaasupoljin potikassa. Tai sitten huono liitos jossain siellä välillä ( tai sitten jotain, joka vaatisi tarkemmat mittaukset

Kerrataas taasen TCS:n perustoiminta:
Kaasupolkimen painallus luetaan siihen kytketyllä potikalla ECU:lle ja ECU ohjaa kaasuläppää siihen kytketyn moottorin avulla. ECU saa takaisinkytkentänä kaasuläppään kytketyltä potikalta tiedon läpän asennosta. Jos tähän säätölenkkiin tulee vika/pienikin katkos menee auto limphome-tilaan ja sytyttää varoitusvalon.
ECU saa tiedon ABS antureilta tiedon sutimisesta jolloin se jarruttaa sutivaa pyörää ja tarvittaessa höllää kaasua käyttäjän polkimen painalluksesta huolimatta. Jos vika esiintyy ABS-piirissä ei auto YLEENSÄ mene limphome tilaan
Tyypillinen syy limphome tilaan ennen vm 95 on kaasuläpän potikka.
Hankala selvittää vikaa ilman TECH tai ISAT:ia. Myös järjestelmä tulee tuntea perinpohjin. Niitä osaajia kun taas on yhtä tiheässä kuin kanalla hampaita