Taas saatiin tonnari pihaan.
Taas saatiin tonnari pihaan.
Eli kahden ja puolen viikon piina astralla ja corollalla on nyt ohi. Eilen hain pihaan seisoon tollasen ruotsin tuonti tonnarin. Ja hyvältä on tuntunut ainakin näin ekan viidensadan kilometrin jälkeen. Tekniikka toimii hyvin, mut ulkokuoressa on vähän sanomista. No saa nähän miten mun ja auton käy..?
Pari muuta kuvaa tonnarista.
Ja sit niitä pieniä naarmuja ja lommoja.
Pari muuta kuvaa tonnarista.
Ja sit niitä pieniä naarmuja ja lommoja.
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Tervetuloo taas saabikantaan. Taas kelpaa körötellä.
Lukiko myynti-ilmoituksessa "naisen käytöstä" kun tossa noita lommoja noin on? Toi a-pilari vähän erikoinen... No varmasti hintakin oli sopiva.
Lukiko myynti-ilmoituksessa "naisen käytöstä" kun tossa noita lommoja noin on? Toi a-pilari vähän erikoinen... No varmasti hintakin oli sopiva.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Juu kiitos vaan kaikille tasapuoleisesti.
Juu eli auto on vuosimallia 1995, kilometrejä on kertynyt mittariin 240000km ja koneena on 2.3t.
Ja auto on ollut naisen käytössä.
Viron homma kaatui siihen, kun anders lopetti yhteyden pidon (ei vastaa enää puheluihin), joten jäi aero viellä toistaseks vaan haaveeks.. No saahan niitä aero-lätkiä laakkoselta.
Ja eukilvet vaihdan normaaleihin heti, kun kerkeen.. Saako noita kilpiä muuten leikellä..?
No toivottavasti vastasin nyt kaikkien kyselyihin..
Niin ja auto on menossa parin viikon päästä fiksaukseen noiden ruosteiden osalta..
Juu eli auto on vuosimallia 1995, kilometrejä on kertynyt mittariin 240000km ja koneena on 2.3t.
Ja auto on ollut naisen käytössä.
Viron homma kaatui siihen, kun anders lopetti yhteyden pidon (ei vastaa enää puheluihin), joten jäi aero viellä toistaseks vaan haaveeks.. No saahan niitä aero-lätkiä laakkoselta.
Ja eukilvet vaihdan normaaleihin heti, kun kerkeen.. Saako noita kilpiä muuten leikellä..?
No toivottavasti vastasin nyt kaikkien kyselyihin..
Niin ja auto on menossa parin viikon päästä fiksaukseen noiden ruosteiden osalta..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Tietääkseni kilpeen ei saa tehdä mitään muutosta. Ei leikata, ei liimata, ei mitään.hakuba2 kirjoitti:Ja eukilvet vaihdan normaaleihin heti, kun kerkeen.. Saako noita kilpiä muuten leikellä..?
Joku vuosi sitten myytiin niitä irtonaisia eu-lätkiä, jotka sai muistaakseni liimattua kilpeen, mutta sekin oli kiellettyä.
Uudet kilvet saa tilattua ilman eu-tunnusta ja ilman kiinnitysreikiä (ainakin tonnin erikoiskilvet, mutta kai tuo sama tilaussysteemi toimii tavallisiinkin kilpiin)
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Moi,
Jos maalautat tonnariasi jossakin pajalla, niin muista pyytää heiltä samalla maalia. Eli kun maalari sekoittaa maalia, niin hänelle ei liene suuri vaiva sekoittaa sinulle 2-3dl paikkamaalausmaalia metalliseen purkkiin.
Suosittelen ottamaan muoviset kynnyskoteloiden suojamuovit (pitkät muovit, jotka suojaavat helmaa kiveniskemiltä) pois ja korjaamaan samalla mahdolliset nirhaumat muovien alta. Samaan syssyyn on helppo tehdä kynnyskoteloiden ruostesuojaus. Myöskin ovi verhoiden irrottamista ja vedenpoistoreikien avausta/tutkailua suosittelisin. Ovet kannattaa"uittaa" eli ruiskuttaa ruostesuojamömmöissä. Dinitronilla ainakin on myytävänä ihan näppärä 1L purkki, jossa on suojausletku mukana, jonka voi liittää ilmakompressoriin. Purkki ja suojausletku eivät ole kertakäyttö kamaa, vaan niitä voi hyödyntää useammissakin suojauksissa.
Lisäksi ehdottaisin, että avaat takakontin takakulmien verhoilun ja ruostesuojaat takakontin kulmat (erityisesti laitimmaisten takavalojen yläpuolella olevat koriosat (tyypillinen CS:n ruostepaikka).
Itse pyysin viime vuonna ovien alaosien maalauksen yhteydessä purnukkaan maalia ja toive toteutettiin (0 eur maksoi maalikin vielä eli aika reilua:). Reilu kuukausi takaperin paikkamaalasin cs:n ja maali toimi vuoden purkissaolonkin jälkeen hyvin. Maalin päälle laitoin lakkaa 30min maalauksen jälkeen (lakkaan lisättiin erillinen kovete).
Itselläni oli löytyi alustan ruostesuojauksen yhteydessä -96 cs:stä muutamia hiertymiä maalipinnasta helmamuovien alta, jotka korjasin. Koteloiden ruostesuojauksen yhteydessä hiekkapuhalsin ja hion tunkinkiinnityspisteistä ruosteet pois. Nyt pohjaan on vedetty ruostesuojamöämmöä (Tectyl) ja kiveniskumassaa (Motonetistä: GP) melkein koko pohjan osalta. Loput vedän samalla kun vaihdan takaiskarit.
-Make
Jos maalautat tonnariasi jossakin pajalla, niin muista pyytää heiltä samalla maalia. Eli kun maalari sekoittaa maalia, niin hänelle ei liene suuri vaiva sekoittaa sinulle 2-3dl paikkamaalausmaalia metalliseen purkkiin.
Suosittelen ottamaan muoviset kynnyskoteloiden suojamuovit (pitkät muovit, jotka suojaavat helmaa kiveniskemiltä) pois ja korjaamaan samalla mahdolliset nirhaumat muovien alta. Samaan syssyyn on helppo tehdä kynnyskoteloiden ruostesuojaus. Myöskin ovi verhoiden irrottamista ja vedenpoistoreikien avausta/tutkailua suosittelisin. Ovet kannattaa"uittaa" eli ruiskuttaa ruostesuojamömmöissä. Dinitronilla ainakin on myytävänä ihan näppärä 1L purkki, jossa on suojausletku mukana, jonka voi liittää ilmakompressoriin. Purkki ja suojausletku eivät ole kertakäyttö kamaa, vaan niitä voi hyödyntää useammissakin suojauksissa.
Lisäksi ehdottaisin, että avaat takakontin takakulmien verhoilun ja ruostesuojaat takakontin kulmat (erityisesti laitimmaisten takavalojen yläpuolella olevat koriosat (tyypillinen CS:n ruostepaikka).
Itse pyysin viime vuonna ovien alaosien maalauksen yhteydessä purnukkaan maalia ja toive toteutettiin (0 eur maksoi maalikin vielä eli aika reilua:). Reilu kuukausi takaperin paikkamaalasin cs:n ja maali toimi vuoden purkissaolonkin jälkeen hyvin. Maalin päälle laitoin lakkaa 30min maalauksen jälkeen (lakkaan lisättiin erillinen kovete).
Itselläni oli löytyi alustan ruostesuojauksen yhteydessä -96 cs:stä muutamia hiertymiä maalipinnasta helmamuovien alta, jotka korjasin. Koteloiden ruostesuojauksen yhteydessä hiekkapuhalsin ja hion tunkinkiinnityspisteistä ruosteet pois. Nyt pohjaan on vedetty ruostesuojamöämmöä (Tectyl) ja kiveniskumassaa (Motonetistä: GP) melkein koko pohjan osalta. Loput vedän samalla kun vaihdan takaiskarit.
-Make