Ehdotus 9000:n korin jäykistämissen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Ehdotus 9000:n korin jäykistämissen

Viesti Kirjoittaja pevi »

Olisikohan kuvankaltainen viritys istutettavissa tonnariinkin. Ei tarvitsisi olla niin viimeisteltykään kuin poikittaistuki ja öljymittatikunkaan avaaminen ei olisi ongelma :P

Nyt joku katevä kehittelemään ja markkinoimaan....


Kuva
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

Juu kyllä etupää... mutta ennemmin taakse tarttis jäykkyyttä.... 8O
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Vaan mitä noita jäykisteleen, itse ainakin ajan useammin Pressanlinnan ohi, kuin jossain moottoriradan kaarteessa. Eli mukavuus kunniaan.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Kurko kirjoitti:Vaan mitä noita jäykisteleen, itse ainakin ajan useammin Pressanlinnan ohi, kuin jossain moottoriradan kaarteessa. Eli mukavuus kunniaan.
Siinähän kuvankaltainen jäykistys olisikin paikallaan. Ei helisisi ja natisisi koko auto, kun mukulakivillä kolkuttelee. Jäykkä alusta ( iskarit ja jouset ) ovat sitä motari kamaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

pevi kirjoitti: Siinähän kuvankaltainen jäykistys olisikin paikallaan. Ei helisisi ja natisisi koko auto, kun mukulakivillä kolkuttelee. Jäykkä alusta ( iskarit ja jouset ) ovat sitä motari kamaa.
Täh, mulla ainaskin menee tämä nykyinen cs ja kaksi aiempaakin hienosti mukulakivillä ja pressanlinnankin kohdassa, ei tosiaankaan nitise tai natise mistään. Ja tolla vakiolaustallakin uskaltaa päästää lujaa mutkaan jos on tarves, mun mielestä on erittäin hyvä vakiona, en lähde ainakaan ite millään lailla sitä pilaamaan, harmitti vann kun meni uudenveroinen tuulilasi tunkatessa mutta siinä oli kiveniskemä josta lähti, ja tullilasin liima saattoi olla liiamn jäykkää tai kovettunutta tms.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

joko vaihdoit lasin.
Mulla luottokaveri joka vaihtaa laseja
JANI 09 3745741
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

poikkituki cs malliin taakse ja eteen riittää + hyvä alusta (en tarkoita matalaa)... :D
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Firges9000 kirjoitti:joko vaihdoit lasin.
Mulla luottokaveri joka vaihtaa laseja
JANI 09 3745741
En vielä koska tonnarin kone on työn alla :) Täytyypä kilauttaa kaverillesi kun saan tuon ensin tieliikennekelpoiseksi, kiitos vinkistä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
harzam
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harzam »

En ole nyt ihan varma, mutta mielestäni tämän tonnarin "löysyysongelma" -joka siis ilmenee esim. tunkatessa joku kulma ylös- tulisi korjata vahvistamalla etu- ja takapään välistä koriosaa. Toisinsanoen jonkinlainen apurunkojen yhdistäjä. Itse olen -71 Mustangiini sellaisen valmistanut (en tosin vielä asentanut), koska ainakaan niihin peleihin ei kuulemani mukaan kannata liian jäykkää alustaa laittaa ennen tuota rungon jäykistämistä. Tulee muuten tuulilasi (kantavaa rakennetta) syliin...
Eli eiköhän noilla poikkituilla ehkäistä tiukassa mutkassa tapahtuvaa dynaamista ohjauskulmien muutosta? Joka muuten on saatettu ottaa huomioon auton alustaa suunniteltaessa ->eliminoit sen-> saatat HUONONTAA ajo-ominaisuuksia (sama juttu uretaanipuslien kanssa, eli puslissa tapahtuvaa joustoa ei oteta huomioon staattisia ohjauskulmien muutoksia tutkittaessa, kuten monesti "maalaisjärjellä" lasketuissa virityksissä tehdään, mutta tosielämä onkin jotain muuta ja varmaan ne Saabilla ovat osanneet ottaa tämän huomioon...)
Toki edustusluokan autoa suunniteltaessa on mukavuus varmasti ollut etusijalla, mutta lähdettäessä "parantamaan" ajo-ominaisuuksia, pitäisi olla selvillä ettei kaikki "löysyys" ole suunnittelijoilta jääneitä epäkohtia.
Kommentteja?
Vastaa Viestiin